Δευτέρα 6 Νοεμβρίου 2017

Ερώτηση για την απευθείας ανάθεση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου σε εταιρεία

Την απευθείας ανάθεση για την προώθηση του ηλεκτρονικού εισιτηρίου σε εταιρεία και μάλιστα με πολύ υψηλό κόστος, επισημαίνει στην ερώτηση που κατέθεσε στον Υπουργό Υποδομών & Μεταφορών, ο Βουλευτής ΝΔ Α΄ Πειραιώς και Νήσων Κώστας Κατσαφάδος.
Συγκεκριμένα, όπως τονίζει ο Βουλευτής, το κόστος ανήλθε στις 12.000€ για τις προωθητικές υπηρεσίες και δράσεις σχετικά με την ενημέρωση του κοινού, δράσεις οι οποίες εκ του αποτελέσματος απέτυχαν, καθώς υπάρχει μεγάλη σύγχυση στο κοινό.


Όπως αναφέρει ο κ. Κατσαφάδος, η εταιρεία στην οποία έγινε η απευθείας ανάθεση από τον ΟΑΣΑ, ξεκίνησε να λειτουργεί στις 16 Φεβρουαρίου του 2017 και λίγες εβδομάδες αργότερα υπέγραψε σύμβαση με τον Οργανισμό. Επικαλούμενος δημοσίευμα της εφημερίδας ‘’ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ’’, ο Βουλευτής αναφέρει ότι το έργο είναι αμφιβόλου αυθεντικότητας, καθώς φαίνεται να είναι απευθείας αντιγραφή άλλου λογότυπου, ενώ αίσθηση προκαλεί το γεγονός ότι πληροφορίες θέλουν την συγκεκριμένη εταιρεία να έχει σχέση με υπουργικό στέλεχος της Κυβέρνησης.

Το κείμενο της ερώτησης του κ. Κώστα Κατσαφάδου έχει ως εξής: 

«Κύριε Υπουργέ,
Φαίνεται πως το νέο ηλεκτρονικό εισιτήριο δεν έχει προκαλέσει μόνο τεράστια ταλαιπωρία και ουρές για το επιβατικό κοινό, αλλά στοίχισε και πολύ ακριβά στον Έλληνα φορολογούμενο και μάλιστα χωρίς αποτέλεσμα. Συγκεκριμένα, στα 12.000 € συν ΦΠΑ ανήλθε το κόστος για προωθητικές υπηρεσίες που αφορούν το νέο Ενιαίο Αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου που προχώρησε ο ΟΑΣΑ, υπηρεσίες που αφορούν, μεταξύ άλλων, και στις δράσεις ενημέρωσης του κοινού, οι οποίες εκ του αποτελέσματος απέτυχαν, καθώς υπάρχει μεγάλη σύγχυση στο κοινό.

Σύμφωνα με τη Σύμβαση Ανάθεσης, τα ποσά για την αμοιβή των υπηρεσιών είναι εξωφρενικά για την εποχή, ενώ προκαλεί αγανάκτηση το γεγονός ότι η σύμβαση έγινε με απευθείας ανάθεση και όχι με διαγωνισμό.
Όπως αναφέρεται στη σύμβαση, η αμοιβή της αναδόχου καθορίζεται σε 12.000,00 € πλέον τον αναλογούντα ΦΠΑ και καλύπτει κάθε απαίτηση της αναδόχου για την παροχή όλων των προβλεπόμενων από τη σύμβαση υπηρεσιών που είναι: Ονοματοδοσία – δημιουργία και σχεδιασμό Character Concept τύπου Cartoon κόστος 5.500, 00€ πλέον Φ.Π.Α. 24%, δημιουργία και σχεδιασμό του ενημερωτικού 8-πτυχου κόστος 1.500,00 ΕΥΡΩ πλέον Φ.Π.Α. 24%, δημιουργία και σχεδιασμό, συμπεριλαμβανομένης της συγγραφής κειμένων Powerpoint παρουσίασης 3.500 ΕΥΡΩ πλέον ΦΠΑ. 24%, σχεδιασμό Folder 500 ΕΥΡΩ πλέον Φ.Π.Α. 24%, σχεδιασμό Banner 500 ΕΥΡΩ πλέον Φ.Π.Α. 24%, σχεδιασμό ψηφιακής πρόσκλησης 250 ΕΥΡΩ πλέον Φ.Π.Α. 24%, σύνταξης Δελτίου Τύπου 250 ΕΥΡΩ πλέον Φ.Π.Α. 24%. Το κόστος εκτύπωσης των ανωτέρω βαρύνει τον ΟΑΣΑ.

Αυτό που προκαλεί ακόμα μεγαλύτερη εντύπωση είναι ότι η εταιρεία στην οποία έγινε απευθείας ανάθεση από τον Οργανισμό, ξεκίνησε τη λειτουργία της μόλις στις 16/2/2017 και λίγες εβδομάδες αργότερα υπέγραψε σύμβαση με τον ΟΑΣΑ. Το δε έργο που παρέδωσε είναι αμφιβόλου αυθεντικότητας, καθώς φαίνεται να είναι απευθείας αντιγραφή άλλου λογοτύπου, όπως αποκάλυψε η εφημερίδα ‘’ΔΗΜΟΚΡΑΤΊΑ’’ πριν λίγες ημέρες. Μάλιστα, μετά τον σάλο που δημιουργήθηκε στο διαδίκτυο για τη νέα μασκότ του ΟΑΣΑ, ο οργανισμός έχει αποσύρει το λογότυπο από την ιστοσελίδα athenacard.gr, η οποία δημιουργήθηκε προκειμένου να ενημερώσει το κοινό για το νέο έξυπνο εισιτήριο, καθώς στις αρχές του μήνα εντοπίστηκε κενό στην ενημέρωση του επιβατικού κοινού για τη διαδικασία έκδοσής του. Λέγεται δε, ότι η συγκεκριμένη εταιρία έχει σχέση με Υπουργικό Στέλεχος της Κυβέρνησης.  

Κατόπιν τούτου ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1.            Με ποια κριτήρια επελέγη η συγκεκριμένη εταιρεία από έναν δημόσιο οργανισμό και μάλιστα με απευθείας ανάθεση; Ποια διαδικασία ακολουθήθηκε; Γιατί δεν ακολουθήθηκε η διαδικασία του ανοιχτού διαγωνισμού, ώστε να υποβάλουν προσφορές κι άλλες εταιρίες;
2.            Δεδομένης της οικονομικής κατάστασης που βρίσκεται ο ΟΑΣΑ θεωρεί δικαιολογημένα ο κ. Υπουργός τα ποσά των 3.500€ για μια παρουσίαση Powerpoint ή 250€ για τη σύνταξη ενός Δελτίου Τύπου;
3.            Τι πλήρωσε τελικά ο ΟΑΣΑ στην συγκεκριμένη εταιρεία; Πρόκειται να την αποζημιώσει για το λογότυπο που είναι τελικώς αντίγραφο και δεν έκανε χρήση του;
4.            Υπάρχει σχέση ή όχι της αναδόχου εταιρείας με Υπουργικό Στέλεχος;
5.            Τι στοίχισε για το ελληνικό δημόσιο η εφαρμογή και η χρήση του νέου ηλεκτρονικού εισιτηρίου και της νέας κάρτας; Και ειδικότερα, ποια εταιρεία ανέλαβε τη δημιουργία και την εκτύπωση των νέων καρτών και των νέων εισιτηρίων και με ποιο διαγωνισμό; Πόσο στοίχισαν αυτά; Ποια εταιρεία παρείχε τα μηχανήματα ακύρωσης και φόρτισης των ηλεκτρονικών εισιτηρίων και πόσο στοίχισαν αυτά;  

Πειραιάς 6 Νοεμβρίου 2017

Ο ερωτών Βουλευτής
Κώστας Κατσαφάδος
Βουλευτής Α’ Πειραιώς και Νήσων