Συνολικά σε 33 χρόνια φυλάκισης με αναστολή, καταδίκασε ως γνωστόν το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Πειραιά, εννέα από τους 13 συνολικά κατηγορούμενους για το ναυάγιο του κρουαζιερόπλοιου «Sea Diamond».
Το Τριμελές Πλημμελειοδικείο Πειραιά αποφάνθηκε ότι το ναυάγιο προκλήθηκε εκ προθέσεως και καταδίκασε τον καπετάνιο σε δώδεκα χρόνια και δύο μήνες φυλάκιση, σε οκτώ χρόνια τον Αρχιπλοίαρχο της εταιρίας, σε οκτώ χρόνια τον Αξιωματικό DPA - της εταιρείας «Louis Hellenic Cruises», σε 28 μήνες τον Αρχιμηχανικό, σε δύο χρόνια τον καθένα από τους δύο νόμιμους εκπροσώπους της, σε δύο χρόνια και δέκα μήνες τον Αξιωματικό Ναυσιπλοΐας και σε έξι μήνες και 600 ευρώ χρηματικό πρόστιμο τον Αξιωματικό Ασφαλείας του πλοίου.
Επίσης σε δεκαπέντε μήνες καταδικάστηκε επιθεωρητής του Νορβηγικού Νηογνώμονα, ο οποίος παρακολουθούσε το πλοίο (!).
Η διαχειρίστρια και πλοιοκτήτρια του «Sea Diamond», άσκησε έφεση κατά της απόφασης του Πρωτοβάθμιου Ποινικού Δικαστηρίου.
Αν και πάγια τακτική των μέσων μαζικής ενημέρωσης, είναι να μην σχολιάζουν τις δικαστικές αποφάσεις, ωστόσο στην περίπτωση του «Sea Diamond» και με βάση τις αποφάσεις όπως αυτές ανακοινώθηκαν από το Τριμελές Πλημμελειοδικείο, διαπιστώνει κανείς – δια γυμνού οφθαλμού – κάποιες αντιφάσεις επί των οποίων δεν αναμένουμε φυσικά απαντήσεις, πλην όμως εκτιμούμε ότι οφείλουμε να καταγράψουμε, ευελπιστώντας ότι με τον τρόπο αυτό θα συμβάλουμε σε μια ορθότερη ανάλυση των δεδομένων.
Παραδείγματος χάριν εντύπωση προκάλεσε στην Ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα η καταδίκη του επιθεωρητή του Νορβηγικού Νηογνώμονα Πλοίων (DNV) και αυτό διότι η παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία γνωρίζει πως εδώ και 200 χρόνια περίπου που λειτουργεί ο «DNV» χαρακτηρίζεται από το ιδιαίτερα υψηλό επίπεδο των υπηρεσιών που παρέχει προς τον κλάδο.
Ο «DNV» καλύπτει με τις παρεχόμενες υπηρεσίες του ένα ιδιαίτερα υψηλό ποσοστό επι του συνόλου του παγκόσμιου εμπορικού στόλου και ουδέποτε εδώ και 200 χρόνια δεν έχει καταδικαστεί για οτιδήποτε σε σχέση με τις υπηρεσίες που παρέχει.
Από την μια άκρη του κόσμου ως την άλλη, είναι αδύνατον κάποιος εργαζόμενος, ειδικά επιθεωρητής του DNV, να ρίξει νερό στο κρασί του ή να κάνει τα στραβά μάτια, θέτοντας σε κίνδυνο το υψηλό κύρος του ονόματος του εν λόγω νηογνώμονα. Αυτό το ξέρουν και τα...ψάρια σε όλους τους ωκεανούς του κόσμου.
Από την άλλη μια εταιρία η οποία επιλέγει το Νορβηγικό Νηογνώμονα να παρακολουθεί τα πλοία της γνωρίζει εκ των προτέρων που πάει και ξέρει πως στην περίπτωση αυτή η γυναίκα του Καίσαρα δεν πρέπει μόνο να δείχνει τίμια, αλλά και να είναι τίμια.
Συνεπώς μια ναυτιλιακή εταιρία που επιθυμεί μια περισσότερο «ευέλικτη» παρακολούθηση για τα πλοία της δεν θα επιλέξει ποτέ της το Νορβηγικό Νηογνώμονα Πλοίων, όπως και μια σειρά άλλων διεθνών νηογνωμόνων.
Στην περίπτωση του «Sea Diamond» το γεγονός πως παρακολουθούνταν από έναν νηογνώμονα όπως Νορβηγικός πρακτικά σημαίνει ότι το εν λόγω σκάφος είχε επιθεωρηθεί εξονυχιστικά και κυρίως πως είχε επιθεωρηθεί περισσότερες από μια φορές.
Αλλά μόνο ο DNV επιθεωρούσε το πλοίο;
Το συγκεκριμένο πλοίο εκτός των επιθεωρήσεων που έτυχε από το Νορβηγικό Νηογνώμονα, όπως καταδείχθηκε κατά την διάρκεια της ακροαματικής διαδικασίας είχε περάσει πολλαπλές επιθεωρήσεις τόσο από τις Αρχές της Μάλτας, όσο και από τις Αρχές της Φινλανδίας, αλλά και τις Αρχές της Τουρκίας, στο πλαίσιο του Port State Control.
Και το πιο σημαντικό;
Το πλοίο είχε Ελληνική σημαία κάτι που σημαίνει πως είχε επιθεωρηθεί και είχε λάβει πιστοποιητικά αξιοπλοΐας και από την Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας.
Εύλογα λοιπόν αναρωτιέται κανείς πως είναι δυνατόν να αποδέχεται το Δικαστήριο πως το πλοίο δεν ήταν αξιόπλοο και αφού τελικά αποφαίνεται πως δεν είναι αξιόπλοο πως περιορίζει την ευθύνη για την μη αξιοπλοΐας του στο Νορβηγικό Νηογνώμονα.
Για να ταξιδεύει ένα πλοίο και μάλιστα κρουαζιερόπλοιο που μεταφέρει χιλιάδες ανθρώπινες ψυχές και να μην είναι αξιόπλοο δεν φτάνει μόνο ένας κακός επιθεωρητής ενός νηογνώμονα...
Επίσης, άλλο ένα σημείο που προκαλεί εντύπωση είναι πως καθ΄ολη την διάρκεια της διαδικασίας δεν ακούστηκε ούτε μια λέξη για τον λανθασμένο επίσημο χάρτη προσέγγισης στον όρμο Σαντορίνης, κατά 74 ολόκληρα μέτρα.
Δεν κλήθηκε κανείς εκπρόσωπος της Υδρογραφικής Υπηρεσίας, έστω για να μας λύσει και επισήμως την απορία αν έχει δίκιο ή όχι η διαχειρίστρια εταιρία. Να έρθει και να πει : Ο χάρτης είναι μια χαρά και η εταιρία ψεύδεται...Τίποτε. Ούτε φωνή, ούτε ακρόαση....
Και ας μην μιλήσουμε για την κατάσταση του (ανύπαρκτου) λιμανιού της Σαντορίνης, στο οποίο ακόμη και σήμερα μετά από αυτό το τόσο σοβαρό ατύχημα δεν υπάρχει ρυμουλκό ούτε για δείγμα, με τις σκουριασμένες τσαμαδούρες που δεν τις χρησιμοποιεί κανείς και δεκάδες κρουαζιερόπλοια να συνεχίζουν καθημερινά να περιφέρονται γύρω – γύρω από το νησί δίχως πλοηγό. Είναι πράγματι απορίας άξιο το πως έχουμε καταφέρει μέχρι σήμερα να μην έχουμε ένα νέο «Sea Diamond».
Η δε περίπτωση του Sea Diamond αυτή καθ΄αυτή μας δείχνει και κάτι άλλο. Το πόσο καλά είναι οργανωμένη η Ελληνική Πολιτεία...(φυσικά αστειεύομαι...) Προσέξτε να δείτε οργάνωση...
Αρχικά διορίζει πραγματογνώμονες για το ατύχημα. Μετά επειδή δεν τους κάνει η πραγματογνωμοσύνη γιατί αποφαίνεται κάτι που προφανώς δεν της άρεσε, παύει τους πραγματογνώμονες και διορίζει το Ανώτατο Συμβούλιο Ναυτικών Ατυχημάτων (ΑΣΝΑ) να ερευνήσει το ατύχημα.
Ακολούθως, ζητά από το ΕΛΚΕΘΕ να ερευνήσει για τυχόν συνέπειες ρύπανσης στην περιοχή λόγο του ναυαγίου. Όταν το ΕΛΚΕΘΕ ολοκληρώνει την έρευνα του και δηλώνει πως δεν υπάρχουν επιπτώσεις, κάποιοι ανακαλύπτουν πως οι άνθρωποι του ΕΛΚΕΘΕ τα «παίρνουν» από την διαχειρίστρια εταιρεία, την οποία (εταιρία) η Πολιτεία έχει προειδοποιήσει ότι θα της επιβάλλει αυστηρά πρόστιμα αν δεν πληρώσει το ΕΛΚΕΘΕ για τις έρευνες που πραγματοποίησε (!).
Ακολούθως εμφανίζεται, μετά από πρόσκληση των Σαντορινιών, ο Καθηγητής του Τμήματος Μηχανικών Περιβάλλοντος του Πολυτεχνείου Κρήτης κ. Ευάγγελος Γιδαράκος ο οποίος παρουσιάζει μια νέα μελέτη για τις επιπτώσεις του ναυαγίου του «Sea Diamond» στο θαλάσσιου περιβάλλον η οποία βγάζει άχρηστη την έρευνα του ΕΛΚΕΘΕ (!)....
Και το θέατρο του παραλόγου συνεχίζεται ως σήμερα...
Κανείς δεν αμφισβητεί πως ένα ναυτικό ατύχημα, το οποίο μάλιστα εξελίσσεται σε ναυάγιο σε μια ιδιαίτερα ευαίσθητη περιοχή, στο οποίο ναυάγιο χάνονται και ανθρώπινες ζωές είναι ένα συμβάν που δεν πρέπει να ερευνηθεί σε βάθος.
Αν ανατρέξει όμως κανείς την διαδρομή που έχει διανυθεί ως σήμερα στην υπόθεση του Sea Diamond αυτό που θα διαπιστώσει είναι πως σε κανένα σημείο της η έρευνα αυτή δεν υπήρξε σοβαρή, κάτι με το οποίο συμφωνούν και οι Σαντορινιοί που δικαίως διαμαρτύρονται για αυτό τον τραγέλαφο, δεδομένου πως και αυτοί, όπως και η εταιρία, έχουν κάθε λόγο να υποστηρίζουν πως μια σοβαρή και σε βάθος έρευνα των αιτιών, αλλά και των συνεπειών του ναυαγίου θα τις δικαιώσει.
Έτσι κάπως ετοιμάσθηκε από τις αρμόδιες αρχές ένας φάκελλος ο οποίος διαβιβάστηκε στην Δικαιοσύνη η οποία αναγκάσθηκε, όπως συμβαίνει σε πλείστες τέτοιες περιπτώσεις, όχι μόνο να αποδώσει ευθύνες ως οφείλει από την αποστολή της, αλλά και να ξεμπερδέψει το κουβάρι του τι έχει συμβεί, πως και πότε.
Εν κατακλείδι, θα μπορούσε κανείς να υποστηρίζει πως η περίπτωση του «Sea Diamond» αποτελεί την επιτομή του τι μπορεί να πάθει κανείς όταν επιχειρεί στη μπανανία που ονομάζεται Ελλάδα, με μια Πολιτεία άμοιρη των ευθυνών της.
Μια Πολιτεία η οποία αφενός είναι ανίκανη να δώσει μια πειστική απάντηση στην Σαντορίνη για το τι πραγματικά σημαίνει για το νησί το ναυάγιο του «Sea Diamond» και αν όντως αποτελεί κίνδυνο ή όχι και αφετέρου κάνει τα αδύνατα δυνατά να μας πείσει πως υπάρχει μια κακή εταιρία τα στελέχη της οποίας κάθε πρωί στις 9.00 π.μ. συσκέπτονται με μοναδικό θέμα το ποιο πλοίου τους θα βουλιάξουν, σε ποιο σημείο και με πόσους νεκρούς.... Ήμαρτον!
------------------------------------------------------
Πηγή: theseanation.gr-του Γιώργου Σ. Σκορδίλη
------------------------------------------------------