Πέμπτη 5 Απριλίου 2012

Κρουαζερόπλοια στα Κύθηρα - Άλλοτε και Τώρα...

Αγαπητέ κύριε Λαμπρινίδη αφού σε ευχαριστήσω ξανά και σε συγχαρώ για την προσφορά σου στον τόπο, σου παραθέτω το ιστορικό των Κρουαζιερόπλοιων στη νησί. 


Με την ευκαιρία επισυνάπτω συνημμένα και το δημοσίευμα που αντέγραψα αττό τον AdelinFM, το οποίο με ανάγκασε να βάλω στο f/b αυτά που διάβαζες.

Ξεκινώ με το ιστορικό:
Κρουαζιερόπλοια στο Καψάλη όπου και το τουριστικό λιμάνι του νησιού είχαμε από πολύ παλιά, καλά τότε 1-2 τη σαιζόν, τότε οι πολιοί τα λέγανε «λόρδικα» "ήρθε πάλι το λόρδικο" λέγανε τότε.

Από τις αρχές της δεκαετίας του "80" άρχισε στο νησί η νέα εποχή με κανονικό κρουαζιερόπλοιο το «.Μασσαλία» τότε, αυτό ήταν το πρώτο.

Είναι χαρακτηριστικό αιιτό που δήλωσε μετά λίγο διάστημα ο αγαπητός φίλος Ανδρέας Λουράντος Κονταράτος (είχε μαγαζί τότε στη Χώρα),
Είπε λοιπόν: «αν είχε ένα καράβι τη βδομάδα δεν θα χρειαζόταν να ονοίγω της υπόλοιπες μέρες», σήμερα δε που είχα τηλεφωνική επαφή μαζί του σχετικά μου γνώρισε ότι: «όταν άρχισαν τα μεγάλα ο τζίρος του μαγαζιού την ημέρα εκείνη έφτανε τις 500.000 δραχμές.

Θα συνεχίσω με αυτά που έβαλα προχθές στο f/b:

«128 Κρουαζιερόπλοια πιάσανε την τελευταία χρονιά στο νησί έως ότου προέκυψε το ατύχημα με το "COSTA CLASICA" αυτό θα πει 250.000 ευρωπαίοι επισκέπτες στον τόπο τη σαιζόν κι αυτά από Απρίλη έως Οκτώβρη.

Τη μέρα που είχe κρουαζιερόπλοιο ανεβοκατεβαίνανε συνεχώς το λεωφορεία Χώρα Καψάλη, αλλά και ταξί και μηχανάκια νοικιασμένα και αρκετοί πεζοπορώντας. {Υπάρχει Βίντο)

Η Χώρα έπηζε από κόσμο και ο δρόμος προς Κάστρο πάθαινε συμφόρηση.

Σε δεκάδες νέα λιμάνια δένουν συχνά, Ο Adelin μας ενημέρωσε για την πρώτη προσέγγιση προ μηνός στη Μονεμβασιά. Πολλά άλλα λιμάνια οργανώνονται για να τα κάνουν πελάτες τους. Από τηλεοπτικό κανάλι πρόσφατα ακούσαμε ότι κάθε προσέγγιση αφήνει στον κάθε σταθμό 150 000 ευρώ κατά μέσω όρο.

Στον Πειραιά φτάσανε 900 πέρυσι, στο Κατάκολο 500, (καλά εκεί είναι η Αρχαία Ολυμπία). Στο Ηράκλειο τον Απρίλη που πήγε το πρώτο της χρονιάς κάνανε τεράστια υποδοχή, 4 500 επιβάτες έβγαλε.

Στα Χανιά ετοιμάζουνε 200 μέτρα προβλήτα για να δένουν, στη Μύκονο πιάνανε 5 την ημέρα και από όταν φτιάσανε την προβλήτα πρόσδεσης φτάσανε 15 την ημέρα και ανάμεσα σε αυτά και κάποια από τα μεγαλύτερα του κόσμου. Έξω από το νησί περνάνε κατά μέσω όρο 10 την ημέρα.

 Εμείς;;;
Ίσως ο θεός να μας λυπηθεί, να ελπίζουμε;;;;;;;;;;;;;

Στη συνέχεια θα προσθέσω κάποιο μέρος διαλόγου που έγινε διαδκτυακά μετά τη δημοσίευση του πιο πάνω κειμένου:

«Αντρέα μου, ο «Καποδίστριας» του Προκοπή (Ν.Δ.) και ο «Καλλικράτης» του Ραγκούση (ΠΑΣΟΚ) βουλιάξανε την ελληνική επαρχία, διότι όπως γνωρίζεις, οι Δήμαρχοι πρόσκεινται στα κόμματα, (αυτά που βουλιάξανε τσν τόπο) άρα είναι διορισμένοι από τα κόμματα, έρχονται στη συνέχεια λοιπόν στην έδρα τους και επιλέγουν (διορίζουνε) την παρέα τους, με μόνο κριτήριο να είναι ομοϊδεάτες.

Από εκεί και πέρα ενεργούνε σαν ψηφοσυλέκτες για το κόμμα και για την πάρπ τους. Οτι κάνουνε το μετράνε με το πόσους ψήφους θα τους φέρει.

Εδώ έχουμε και την κατάρα του τοπικισμού που επιδεινώνει τα πράγματα
Ομως και οι άνθρωποι έχουνε και πρόβλημα νοημοσύνης, προ ολίγου καιρού ττου για χιλιοστή φορά μίλησα σε κάποιον αρμόδιο σχετικά, ξέρεις τι μου απάντησε; «Ναι είναι η αλήθεια ότι αυτά βοηθούσανε τη Χώρα και το Καψάλι αλλά το υπόλοιπο νησί;;;»

ΕΙ! όταν ακούς τέτοιες ηλιθιότητες π κάνεις;;;
Απλά λυπάσαι και δεν ξαναμιλάς.

Τελειώνοντας θα προσθέσω ότι στο αρχείο του Λιμενικού Ταμείου υπήρχε άριστη σύγχρονη μελέτη για την κατασκευή του απαραίτητου
έργου αλλά δηλώνουν ότι δεν την βρίσκουν.
Κρίμα.....
   
Με ευχές για ένα καλό Πάσχα και, μια καλή αντάμωση,
Για τον Όμιλο Κυθηρίων Ενεργών Πολιτών
Μανόλης Δαπόντε.