Ενεση ρευστότητας στις ακτοπλοϊκές εταιρείες αναμένεται να δώσει η παρούσα κυβέρνηση μετά από πρωτοβουλίες της υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Αννας Διαμαντοπούλου.
Όπως έχει ήδη αναφέρει η "Ν" (Παρασκευή 20/4) η κ. Διαμαντόπουλου ζήτησε συνάντηση για χθες Τρίτη με τον υπουργό Οικονομιών, Φίλιππο Σαχινίδη, και τον αναπληρωτή υπουργό, Παντελή Οικονόμου, με σκοπό να δοθεί έστω μια προσωρινή λύση στη μη έγκαιρη καταβολή των μισθωμάτων στις ακτοπλοϊκές εταιρείες που εξυπηρετούν άγονες γραμμές.
Οι οφειλές του Δημοσίου προς τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, ξεπερνούν τα 15 εκατ. ευρώ. Οι τρεις υπουργοί συμφώνησαν και σήμερα η κ. Διαμαντοπούλου, αναμένεται να κάνει σχετική εισήγηση στο υπουργικό συμβούλιο, προκειμένου να εκδοθεί η απαραίτητη πράξη νομοθετικού περιεχομένου.
Όπως αναφέρουν πληροφορίες από το υπουργείο, η κυβέρνηση θα δώσει τη δυνατότητα με σχετική ρύθμιση να μην κατάσχεται από τις ΔΟΥ έναντι οφειλών ακτοπλοϊκών εταιρειών ένα ποσό μέχρι και 50% των μισθωμάτων, προκειμένου να καταβάλλονται οι μισθοί στους ναυτικούς και υπαλλήλους των εταιρειών κατά προτεραιότητα ή ακόμη και για την αγορά καυσίμων.
Προϋπόθεση όμως για να ισχύει αυτή η ρύθμιση είναι οι εταιρείες να είναι ενήμερες στις ΔΟΥ για τις οφειλές τους ή να έχουν ενταχθεί σε ρύθμιση.
Όπως εξηγούν παράγοντες του υπουργείου, σε πολλές περιπτώσεις οι δόσεις των ρυθμισμένων οφειλών των εταιρειών στις ΔΟΥ είναι υψηλότερες από τα μισθώματα που καταβάλλονται από το ελληνικό δημόσιο με αποτέλεσμα η εφορία να κρατά όλο το ποσό και η εταιρεία να αντιμετωπίζει πρόβλημα ρευστότητας. Αυτή η εικόνα είναι έντονη τους χειμερινούς μήνες όταν και οι εισπράξεις των εταιρειών είναι πολύ μικρές.
Πρόκειται για παραλογισμό. Μία εταιρεία να μην μπορεί να πληρωθεί για να καταβάλλει μισθούς και ΦΠΑ επειδή χρωστά το ΦΠΑ, σημειώνουν αρμόδιοι παράγοντες. Οι ίδιοι παράγοντες τονίζουν την ανάγκη να προχωρήσει σύντομα η σχετική ρύθμιση, με την οποία θα ισχύει το "ακατάσχετο" για ένα μέρος του μισθώματος, προκειμένου να πληρωθούν μισθοί.
Όπως έχει ήδη επισημανθεί στη «Ν» ο κίνδυνος να "σκάσει" το αμέσως επόμενο διάστημα κάποια ακτοπλοϊκή εταιρεία προέρχεται, κυρίως, από τυχόν επισχέσεις εργασίας των πληρωμάτων των πλοίων. Ως εκ τούτου, η απόφαση για ενίσχυση της ρευστότητας των ακτοπλοϊκών εταιρειών είναι κομβικής σημασίας.
Οι θέσεις του Συνδέσμου
Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) έχει αναφερθεί επανειλημμένως στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες με τις καθυστερήσεις στις καταβολές των μισθωμάτων από πλευράς του Δημοσίου.
Τονίζει δε ότι: «πρέπει να δοθεί έμφαση με ένταση των προσπαθειών του κράτους για έγκαιρη εντός 3 μηνών πληρωμή των μισθωμάτων, όπως και για την καταβολή προκαταβολής του 50% των μισθωμάτων των εκτελεσθέντων δρομολογίων μέχρι 40 μέρες από την εκτέλεσή τους με την κατάθεση ισόποσης εγγυητικής επιστολής αναγνωρισμένης τραπέζης εκ μέρους της πλοιοκτησίας».
-------------------------------
Πηγή: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ
-------------------------------
Όπως έχει ήδη αναφέρει η "Ν" (Παρασκευή 20/4) η κ. Διαμαντόπουλου ζήτησε συνάντηση για χθες Τρίτη με τον υπουργό Οικονομιών, Φίλιππο Σαχινίδη, και τον αναπληρωτή υπουργό, Παντελή Οικονόμου, με σκοπό να δοθεί έστω μια προσωρινή λύση στη μη έγκαιρη καταβολή των μισθωμάτων στις ακτοπλοϊκές εταιρείες που εξυπηρετούν άγονες γραμμές.
Οι οφειλές του Δημοσίου προς τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, ξεπερνούν τα 15 εκατ. ευρώ. Οι τρεις υπουργοί συμφώνησαν και σήμερα η κ. Διαμαντοπούλου, αναμένεται να κάνει σχετική εισήγηση στο υπουργικό συμβούλιο, προκειμένου να εκδοθεί η απαραίτητη πράξη νομοθετικού περιεχομένου.
Όπως αναφέρουν πληροφορίες από το υπουργείο, η κυβέρνηση θα δώσει τη δυνατότητα με σχετική ρύθμιση να μην κατάσχεται από τις ΔΟΥ έναντι οφειλών ακτοπλοϊκών εταιρειών ένα ποσό μέχρι και 50% των μισθωμάτων, προκειμένου να καταβάλλονται οι μισθοί στους ναυτικούς και υπαλλήλους των εταιρειών κατά προτεραιότητα ή ακόμη και για την αγορά καυσίμων.
Προϋπόθεση όμως για να ισχύει αυτή η ρύθμιση είναι οι εταιρείες να είναι ενήμερες στις ΔΟΥ για τις οφειλές τους ή να έχουν ενταχθεί σε ρύθμιση.
Όπως εξηγούν παράγοντες του υπουργείου, σε πολλές περιπτώσεις οι δόσεις των ρυθμισμένων οφειλών των εταιρειών στις ΔΟΥ είναι υψηλότερες από τα μισθώματα που καταβάλλονται από το ελληνικό δημόσιο με αποτέλεσμα η εφορία να κρατά όλο το ποσό και η εταιρεία να αντιμετωπίζει πρόβλημα ρευστότητας. Αυτή η εικόνα είναι έντονη τους χειμερινούς μήνες όταν και οι εισπράξεις των εταιρειών είναι πολύ μικρές.
Πρόκειται για παραλογισμό. Μία εταιρεία να μην μπορεί να πληρωθεί για να καταβάλλει μισθούς και ΦΠΑ επειδή χρωστά το ΦΠΑ, σημειώνουν αρμόδιοι παράγοντες. Οι ίδιοι παράγοντες τονίζουν την ανάγκη να προχωρήσει σύντομα η σχετική ρύθμιση, με την οποία θα ισχύει το "ακατάσχετο" για ένα μέρος του μισθώματος, προκειμένου να πληρωθούν μισθοί.
Όπως έχει ήδη επισημανθεί στη «Ν» ο κίνδυνος να "σκάσει" το αμέσως επόμενο διάστημα κάποια ακτοπλοϊκή εταιρεία προέρχεται, κυρίως, από τυχόν επισχέσεις εργασίας των πληρωμάτων των πλοίων. Ως εκ τούτου, η απόφαση για ενίσχυση της ρευστότητας των ακτοπλοϊκών εταιρειών είναι κομβικής σημασίας.
Οι θέσεις του Συνδέσμου
Ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) έχει αναφερθεί επανειλημμένως στα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι εταιρείες με τις καθυστερήσεις στις καταβολές των μισθωμάτων από πλευράς του Δημοσίου.
Τονίζει δε ότι: «πρέπει να δοθεί έμφαση με ένταση των προσπαθειών του κράτους για έγκαιρη εντός 3 μηνών πληρωμή των μισθωμάτων, όπως και για την καταβολή προκαταβολής του 50% των μισθωμάτων των εκτελεσθέντων δρομολογίων μέχρι 40 μέρες από την εκτέλεσή τους με την κατάθεση ισόποσης εγγυητικής επιστολής αναγνωρισμένης τραπέζης εκ μέρους της πλοιοκτησίας».
-------------------------------
Πηγή: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ
-------------------------------