Το πρώτο αυτοκίνητο στα Κύθηρα ήρθε γύρω στα 1920 από τον εργολάβο και εργοστασιάρχη Γαβρίλη Χάρο.
Ήταν ενός τόνου, μάρκας FIAT.
Το ξεφόρτωσαν στο Καψάλι και δύο βόδια το έσυραν μέχρι τη Χώρα, διότι δεν υπήρχε κατάλληλος οδηγός να το οδηγήσει στον ανήφορο.
Ήταν ενός τόνου, μάρκας FIAT.
Το ξεφόρτωσαν στο Καψάλι και δύο βόδια το έσυραν μέχρι τη Χώρα, διότι δεν υπήρχε κατάλληλος οδηγός να το οδηγήσει στον ανήφορο.
Ο δάσκαλος της Χώρας έβγαλε τους μικρούς μαθητές να δούν το μηχανοκίνητο τέρας κι αυτοί μάλωναν μεταξύ τους για την ονομασία του: ατμοκίνητο, ή αυτοκίνητο;
Τα παιδιά το φοβούνταν και κάποιοι ηλικιωμένοι το μούτζωναν.
Το δεύτερο αυτοκίνητο, νεότερης τεχνολογίας, ήρθε στα Κύθηρα το 1924 από τον εργοστασιάρχη και Δήμαρχο Ποταμίων Μιχάλη Μεγαλοκονόμο.
Ήταν ένα FORD T, και ονομάστηκε «ΑΤΡΟΜΗΤΟΣ»
Χρησιμοποιήθηκε για τις ανάγκες του εργοστασίου και σαν επιβατικό.
Το οδικό δίκτυο που μας άφησε η Αγγλοκρατία, ήταν για την εποχή του πολύ αξιόλογο, αλλά μόνο για κάρα. Έτσι οι πρώτες διαδρομές των πρώτων αυτοκινήτων στα Κύθηρα ήταν πολύ ριψοκίνδυνες και πραγματοποιήθηκαν από πολύ επιδέξιους οδηγούς.
Ο 20ός αι. και τα πρώτα αυτοκίνητα στα Κύθηρα δημιούργησαν νέες απαιτήσεις και έτσι σιγά σιγά άρχισε και ο εκσυγχρονισμός του υπάρχοντος οδικού δικτύου και η διάνοιξη νέων δρόμων.
Σιγά σιγά τα αυτοκίνητα πλήθυναν και οι οδηγοί τους τους έδιναν ονομασίες όπως "ΑΘΗΝΑ" "ΑΕΤΟΣ" «ΛΕΩΝ» «ΒΕΛΟΣ» «ΑΡΗΣ» «ΠΡΟΦΗΤΗΣ ΗΛΙΑΣ» «ΕΡΜΗΣ» «ΑΓΙΑ ΜΟΝΗ» κ.α.
Στη δεκαετία του ΄50 ήρθε το πρώτο λεωφορείο στα Κύθηρα από το Βασίλη Κασιμάτη και τον Παναγιώτη Μουλό.
------------------------------------
Ελένη Χάρου-Κορωναίου
------------------------------------
Ελένη Χάρου-Κορωναίου
------------------------------------