Ενώ ουσιαστικά απομένει η τρέχουσα εβδομάδα προ της Μεγάλης όπου κατά κύριο λόγο
υπάρχει μεγαλύτερη κινητικότητα στο ακτοπλοϊκό, οι ενδείξεις θέλουν φέτος η
κίνηση να διαμορφωθεί ενδεχομένως και σε ιστορικά χαμηλά για την εν λόγω
περίοδο.
Ήδη οι εκτιμήσεις εκπροσώπων του τουρισμού από τις μέχρι σήμερα κρατήσεις στη νησιωτική χώρα αλλά και εκείνες περί της ανυπαρξίας διάθεσης μερίδας του πληθυσμού, λόγω των ισχυρών πιέσεων που δέχονται τα εισοδήματα, να μεταβεί για ολιγοήμερες Πασχαλινές διακοπές στα νησιωτικά συγκροτήματα δείχνουν το εύρος της κρίσης.
Ακόμη και η συζήτηση για τις αυξήσεις της τάξης του 5%-6% από χθες στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, όπου αυτές έχουν αποφασιστεί, περισσότερο προσιδιάζει «πρωταπριλιάτικη».
Όχι όμως για το κοινό, αλλά για τα εντεταλμένα με τα οικονομικά ,επιτελικά στελέχη των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων που εκ των πραγμάτων γνωρίζουν ότι τα οικονομικά των επιχειρήσεων βρίσκονται «βαθειά στο κόκκινο» .
Και μάλιστα σε χρονική περίοδο όπου οι αυξήσεις των πετρελαιοειδών έχουν ξεπεράσει το 40% των ανελαστικών δαπανών.
Κάτι που άλλωστε συμπεραίνει και ο πλέον αδαείς σε γνώση του οποίου περιέρχονται στοιχεία της οικονομικής κατάστασης που έχουν δημοσιοποιήσει οι επιχειρήσεις του κλάδου.
Και η διαπίστωση ότι για μία ακόμη φορά ενόψει και της προεκλογικής περιόδου αλλά και όσων συνέβησαν το τελευταίο διάστημα με τις παλινωδίες περί τον φορέα που «εκφράζει» την ναυτιλία, μέρος της οποίας και η επιβατηγός, στέρησαν την ευκαιρία για επαναπροσδιορισμό παραμέτρων που ευθύνονται για τις στρεβλώσεις που οδήγησαν τα οικονομικά των επιχειρήσεων στο κόκκινο, είναι προφανής.
Επί της ουσίας η προσεχής περίοδος της Πασχαλινής «εξόδου» αναμένεται να εμφανίζει επακριβώς πως βιώνει η εσωτερική αγορά την οικονομική κρίση για να εξαχθούν συμπεράσματα και για την φετινή τουριστική περίοδο όπου ως γνωστόν οι τουριστικές ροές θα είναι κατά 30%-40% κάτω από τις «παραδοσιακές αγορές» που η χώρα προσελκύει τουρίστες. Και ήδη τα εξ Αδριατικής μηνύματα δεν αφήνουν περιθώρια παρανοήσεων.
Ήδη οι εκτιμήσεις εκπροσώπων του τουρισμού από τις μέχρι σήμερα κρατήσεις στη νησιωτική χώρα αλλά και εκείνες περί της ανυπαρξίας διάθεσης μερίδας του πληθυσμού, λόγω των ισχυρών πιέσεων που δέχονται τα εισοδήματα, να μεταβεί για ολιγοήμερες Πασχαλινές διακοπές στα νησιωτικά συγκροτήματα δείχνουν το εύρος της κρίσης.
Ακόμη και η συζήτηση για τις αυξήσεις της τάξης του 5%-6% από χθες στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια, όπου αυτές έχουν αποφασιστεί, περισσότερο προσιδιάζει «πρωταπριλιάτικη».
Όχι όμως για το κοινό, αλλά για τα εντεταλμένα με τα οικονομικά ,επιτελικά στελέχη των ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων που εκ των πραγμάτων γνωρίζουν ότι τα οικονομικά των επιχειρήσεων βρίσκονται «βαθειά στο κόκκινο» .
Και μάλιστα σε χρονική περίοδο όπου οι αυξήσεις των πετρελαιοειδών έχουν ξεπεράσει το 40% των ανελαστικών δαπανών.
Κάτι που άλλωστε συμπεραίνει και ο πλέον αδαείς σε γνώση του οποίου περιέρχονται στοιχεία της οικονομικής κατάστασης που έχουν δημοσιοποιήσει οι επιχειρήσεις του κλάδου.
Και η διαπίστωση ότι για μία ακόμη φορά ενόψει και της προεκλογικής περιόδου αλλά και όσων συνέβησαν το τελευταίο διάστημα με τις παλινωδίες περί τον φορέα που «εκφράζει» την ναυτιλία, μέρος της οποίας και η επιβατηγός, στέρησαν την ευκαιρία για επαναπροσδιορισμό παραμέτρων που ευθύνονται για τις στρεβλώσεις που οδήγησαν τα οικονομικά των επιχειρήσεων στο κόκκινο, είναι προφανής.
Επί της ουσίας η προσεχής περίοδος της Πασχαλινής «εξόδου» αναμένεται να εμφανίζει επακριβώς πως βιώνει η εσωτερική αγορά την οικονομική κρίση για να εξαχθούν συμπεράσματα και για την φετινή τουριστική περίοδο όπου ως γνωστόν οι τουριστικές ροές θα είναι κατά 30%-40% κάτω από τις «παραδοσιακές αγορές» που η χώρα προσελκύει τουρίστες. Και ήδη τα εξ Αδριατικής μηνύματα δεν αφήνουν περιθώρια παρανοήσεων.
---------------------------
Πηγή: theseanation.gr
---------------------------