Φθηνότερους ναύλους έως 8,5% απολαμβάνουν από την 1η Ιουνίου του τρέχοντος έτους οι επιβάτες της ακτοπλοΐας ύστερα από την κατάργηση ορισμένων μη ανταποδοτικών κρατήσεων υπέρ τρίτων.
Ωστόσο, όπως επισημαίνουν στελέχη ακτοπλοϊκών εταιρειών, απαιτείται να γίνουν και άλλα βήματα προκειμένου η ακτοπλοΐα να βρεθεί σε «ήρεμη ρότα», ώστε να αντεπεξέλθει στα σημαντικά προβλήματα ρευστότητας που αντιμετωπίζει εξαιτίας του υψηλού κόστους των καυσίμων αλλά και της άρνησης πολλών τραπεζών να τις χρηματοδοτήσουν.
Κύκλοι του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) αλλά και της Ενωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας (ΕΕΝ) υποστήριξαν ότι η Πολιτεία θα μπορούσε να μειώσει τον ΦΠΑ, που σήμερα είναι για τους επιβάτες 13% και τα οχήματα 23%, στα επίπεδα που ισχύει για τις τουριστικές επιχειρήσεις. Από την πλευρά τους, κύκλοι των ναυτιλιακών πρακτόρων σημείωσαν ότι ενδεχομένως κατά τη θερινή περίοδο να «δούμε και ενδιαφέρουσες προσφορές από εταιρείες προκειμένου να αυξήσουν το μερίδιό τους στην “πίτα” των επιβατών».
Να σημειωθεί ότι όλες οι εισηγμένες ακτοπλοϊκές εταιρείες κατά το πρώτο τρίμηνο του 2011 εμφάνισαν ζημίες δεκάδων εκατομμυρίων ευρώ, γεγονός που επιβάρυνε συνολικά τη θέση τους. Eιδικότερα ο όμιλος Attica ανακοίνωσε ζημίες 22,7 εκατ. ευρώ, οι Μινωικές Γραμμές εμφάνισαν ζημίες 10,5 εκατ. ευρώ και η ΝΕΛ κατέγραψε ζημίες 11,9 εκατ. ευρώ. Φαίνεται, όμως, ότι τα οικονομικά προβλήματα έφεραν πιο κοντά τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, με αποτέλεσμα ο Ομιλος Attica και η ΑΝΕΚ να ανακοινώσουν συνεργασία στα δρομολόγια Πειραιάς - Ηράκλειο και Πάτρα - Ηγουμενίτσα - Ανκόνα.
Μετά τον Ομιλο Αττικα, Hellenic Sea Way και Aegean Speed Line, με ανακοινώσεις τους και οι εταιρείες ΑΝΕΚ και Μινωικές Γραμμές έκαναν γνωστό ότι προχώρησαν σε μείωση των ναύλων τους, βάσει της απόφασης της Πολιτείας να καταργήσει ορισμένα μη ανταποδοτικά τέλη υπέρ τρίτων που εντάσσονται στα εισιτήρια.
----------------------------
Πηγή: kathimerini.gr
----------------------------