Η ευρωπαϊκή ασφαλιστική αγορά δεν φαίνεται ιδιαίτερη
ένθερμη οπαδός της αλλαγής της οδηγίας για την ασφάλιση αυτοκινήτου
(2009/103/ΕΚ).
Αυτό προκύπτει και από τις πρώτες απαντήσεις των Insurance Europe και
Council of Bureaux (Γραφεία Διεθνούς Ασφάλισης) στο έγγραφο της ΕΕ, με
την αρχική αξιολόγηση των επιπτώσεων από μία αναθεώρηση της οδηγίας.
Επίσης, ο φορέας εκπρόσωπος όλων των ασφαλιστικών ενώσεων της ΕΕ, η
Insurance Europe, θεωρεί ότι και το σύστημα των εγγυήσεων (επικουρικό
κεφάλαιο αυτοκινήτων) παρουσιάζει πολλές ιδιομορφίες από χώρα σε χώρα
και δεν είναι αναγκαίο ένα πανευρωπαϊκό σύστημα εγγυήσεων. Ωστόσο
διακρίνει περιθώρια βελτίωσης του συστήματος αυτού ειδικά σε ότι αφορά
τα ατυχήματα μεταξύ ασφαλισμένων από διαφορετικές χώρες και ειδικά στις
περιπτώσεις που εμπλέκονται ασφαλιστικές εταιρείες που εργάζονται με
καθεστώς ελεύθερης παροχής υπηρεσιών.
Στις περιπτώσεις αυτές υπάρχει το ερώτημα ποια χώρα πρέπει να φέρει
την οικονομική επιβάρυνση της αφερεγγυότητας, η χώρα του κράτους μέλους
καταγωγής της εταιρείας, βάσει της αρχής του ελέγχου της χώρας καταγωγής
ή μήπως το κράτος μέλος υποδοχής με βάση το ότι ο ασφαλιστής που
λειτουργεί εκεί θα έχει καταβάλει εισφορές στο ταμείο (επικουρικό
κεφάλαιο της χώρας αυτής).
Να σημειωθεί ότι το ερώτημα που θέτει σχετικά με τις εταιρείες ΕΠΥ
είναι κεφαλαιώδους σημασίας, όπως απεδείχθη στην περίπτωση της
Enterprise Insurance η οποία είχε έδρα το Γιβραλτάρ. Το ελληνικό
επικουρικό κεφάλαιο καλείται να καλύψει αποζημιώσεις άνω των 20 εκατ.
ευρώ τις οποίες διεκδικεί από τα αντίστοιχα ταμεία του Γιβραλτάρ και της
Μεγάλης Βρετανία χωρίς αποτέλεσμα μέχρι στιγμής (δείτε εδώ).
Όλες οι εξελίξεις σχετικά με την νέα οδηγία ασφάλισης αυτοκινήτων που ετοιμάζει η ΕΕ θα συζητηθούν σε προσεχή συνεδρίαση της επιτροπής αυτοκινήτων της ΕΑΕΕ.
Όλες οι εξελίξεις σχετικά με την νέα οδηγία ασφάλισης αυτοκινήτων που ετοιμάζει η ΕΕ θα συζητηθούν σε προσεχή συνεδρίαση της επιτροπής αυτοκινήτων της ΕΑΕΕ.
--------------------------------
Πηγή: nextdeal.gr
--------------------------------