Η πολιτική των άγονων γραμμών έγινε «για να
πληρώνει ο ελληνικός λαός μία κρατική εταιρεία που ιδιωτικοποίησε η Ν.Δ.
και ανήκε στον κ. Βγενόπουλο» και «στη συνέχεια προστέθηκαν άλλες δύο
εταιρείες, στην ίδια όμως λογική», τόνισε ο υπουργός Υποδομών Χρήστος
Σπίρτζης απαντώντας στη Βουλή σε επερώτηση βουλευτών της Νέας
Δημοκρατίας.
«Συνολικά ο ελληνικός λαός το 2014 για τις 27 άγονες
αεροπορικές γραμμές πλήρωσε 47 εκατ. για 1.081.501 θέσεις, ενώ
μετακινήθηκαν μόνο 565.667 επιβάτες», ανέφερε ο υπουργός,
υπογραμμίζοντας ότι πέτυχε 25% μεσοσταθμική μείωση στο κόστος των άγονων
αεροπορικών γραμμών και ειδικά για την Olympic Airways 33%, ενώ έκανε
και δωρεά το κτήριο του αεροδρομίου της Πάρου.
Ο Χρ. Σπίρτζης ανέφερε συγκεκριμένους αριθμούς για ορισμένες άγονες αεροπορικές γραμμές και το κόστος τους το 2014:
- Αθήνα – Ζάκυνθος: επιβατική κίνηση 36.000, πληρώθηκαν 58.500 θέσεις με 1,1 εκατ. ευρώ.
- Ρόδος – Λέρος – Κως – Αστυπάλαια: επιβατική κίνηση 5.700, πληρώθηκαν 9.800 θέσεις με 1,7 εκατ. ευρώ.
- Αθήνα – Σητεία: επιβατική κίνηση 20.295, πληρώθηκαν 75.107 θέσεις
- Αθήνα – Καστοριά, Κοζάνη: επιβατική κίνηση 6.500, πληρώθηκαν 20.000 θέσεις
- Θεσσαλονίκη – Λήμνος – Ικαρία: επιβατική κίνηση 14.415, πληρώθηκαν 45.570 θέσεις.
- Αλεξανδρούπολη – Σητεία: επιβατική κίνηση 2.000, πληρώθηκαν 7.600 θέσεις.
Όπως
είπε ο κ. Σπίρτζης, χαρακτηριστικά της κατάστασης των άγονων
αεροπορικών γραμμών είναι και όσα προκύπτουν από την επιβατική κίνηση.
Για παράδειγμα, ανέφερε ο υπουργός, στο Ζάκυνθος – Κύθηρα τον Ιανουάριο
υπήρξαν 9 αφίξεις αεροσκαφών και μόλις 8 επιβάτες, τον Φεβρουάριο 8
αφίξεις με κανέναν επιβάτη, τον Μάρτιο 4 αφίξεις με 1 επιβάτη και τον
Απρίλιο 13 αφίξεις με 1 επιβάτη.
--------------------------------
Πηγή: Ναυτεμπορική
--------------------------------