Παραθέτουμε πιο κάτω μια υπενθύμιση των δικαιωμάτων επιβατών που ταξιδεύουν με πλοία για όσους επιθυμούν να τα διεκδικήσουν, στις αντίστοιχες περιπτώσεις.
6.Τι
δικαιούμαι σε περίπτωση που το πλοίο καθυστερήσει να αναχωρήσει από το
λιμάνι λόγω βλάβης ή ζημίας του πλοίου ή υπαιτιότητας της εταιρείας;
(α)Να υπαναχωρήσεις και για αποζημίωση να λάβεις το αντίτιμο του εισιτηρίου που κατέβαλες.
(β) Να διαμείνεις στο πλοίο και να προώθηθείς στον προορισμό του θαλάσσιου ταξιδιού σου με μέριμνα και δαπάνη της εταιρείας .
(δ) Να λάβεις αποζημίωση 25% ή 50%
επί του ναύλου ή άλλη αντισταθμιστική παροχή κατόπιν συμφωνίας μόνο
εφόσον τελικά προωθήθηκες στον προορισμό σου με το ίδιο ή άλλο πλοίο με
μέριμνα και δαπάνη της εταιρείας και η καθυστέρηση σου είναι μεγαλύτερη των 3 ή 6 ωρών αντίστοιχα από την προγραμματισμένη άφιξη στο λιμάνι προορισμού σου.
(ε) Να λάβεις
αποζημίωση διπλάσια του ναύλου επιβάτη καθώς και την επιστροφή του
ναύλου οχήματος που κατέβαλες ή κατόπιν συμφωνίας άλλη αντισταθμιστική
παροχή, εφόσον με υπαιτιότητα της εταιρείας δεν προωθήθηκες στον
προορισμό σου με το ίδιο ή άλλο πλοίο εντός 24 ωρών από την
προγραμματισμένη ώρα απόπλου.
7.
Τι δικαιούμαι σε περίπτωση καθυστέρησης του πλοίου κατά την διάρκεια
του ταξιδιού λόγω βλάβης ή ζημιάς του ή υπαιτιότητας της εταιρείας ;
-Να υπαναχωρήσεις και να σου επιστραφεί ο ναύλος που αναλογεί για το υπόλοιπο της διαδρομής ή
-Να συνεχίσεις το ταξίδι σου και να λάβεις αποζημίωση 25% ή 50%
επί του ναύλου ή κατόπιν συμφωνίας άλλη αντισταθμιστική παροχή όταν
λόγω της καθυστέρησης ή προγραμματισμένη άφιξη στο λιμάνι προορισμού
είναι μεγαλύτερη των 3 ή 6 ωρών αντίστοιχα.
Η άσκηση ενός από τα παραπάνω
δικαιώματα αποδεικνύεται με ενυπόγραφη συμπλήρωση σχετικού εντύπου που
σου χορηγείται από την εταιρεία κατά την ενημέρωσή σου για το γεγονός
της καθυστέρησης του ταξιδιού.