Το «καμπανάκι κινδύνου» κρούει ο βουλευτής της Ν.Δ., Γιάννης Πλακιωτάκης, διότι η ελληνική εμπορική ναυτιλία παραμένει χωρίς «τιμόνι».
Οπως επισημαίνει ο υπεύθυνος του τομέα Πολιτικής Ευθύνης Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της Ν.Δ.: «Η συζήτηση για απεργιακές κινητοποιήσεις των ναυτικών, ακόμη μάλιστα και μέσα στις εορτές του Πάσχα, βάζει σε ανησυχία όλο τον παραγωγικό κόσμο της χώρας», και προσθέτει:
Οπως επισημαίνει ο υπεύθυνος του τομέα Πολιτικής Ευθύνης Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της Ν.Δ.: «Η συζήτηση για απεργιακές κινητοποιήσεις των ναυτικών, ακόμη μάλιστα και μέσα στις εορτές του Πάσχα, βάζει σε ανησυχία όλο τον παραγωγικό κόσμο της χώρας», και προσθέτει:
«Δεν είναι ώρα για περιπέτειες στα λιμάνια, οι οποίες θα έχουν τεράστιες οικονομικές και κοινωνικές επιπτώσεις. Δυστυχώς, όμως, η Ναυτιλία έχει μείνει «χωρίς τιμόνι». Χτυπάμε καμπανάκι, διότι -έστω και στο «παραπέντε»- κάποιος πρέπει να αναλάβει την ηγεσία της Ναυτιλίας».
Σημειώνεται ότι σε εκκρεμότητα βρίσκονται μια σειρά από σημαντικά θέματα.
Σημειώνεται ότι σε εκκρεμότητα βρίσκονται μια σειρά από σημαντικά θέματα.
Αφορούν τη ναυτεργασία και ειδικότερα τα θέματα της αύξησης της ανεργίας, της αυτοτέλειας του ΝΑΤ του Οίκου Ναύτου και του ΕΛΟΕΝ, αλλά και η μείωση των συντάξεων των ναυτικών.
Επίσης σε εκκρεμότητα είναι ο εκσυγχρονισμός της ναυτικής εκπαίδευσης, η κατάθεση του σχεδίου νόμου για την άρση του καμποτάζ στη κρουαζιέρα και την ενίσχυση του θαλάσσιου τουρισμού.
Το ίδιο ισχύει και για τις προσπάθειες που έχουν ξεκινήσει για την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου με στόχο την ενίσχυση της ακτοπλοΐας που αντιμετωπίζει μεγάλα προβλήματα βιωσιμότητας.
Επίσης σε εκκρεμότητα είναι ο εκσυγχρονισμός της ναυτικής εκπαίδευσης, η κατάθεση του σχεδίου νόμου για την άρση του καμποτάζ στη κρουαζιέρα και την ενίσχυση του θαλάσσιου τουρισμού.
Το ίδιο ισχύει και για τις προσπάθειες που έχουν ξεκινήσει για την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου με στόχο την ενίσχυση της ακτοπλοΐας που αντιμετωπίζει μεγάλα προβλήματα βιωσιμότητας.
Ανοικτό παραμένει και το ζήτημα ψήφισης του σχεδίου νόμου για την παρουσία ενόπλων φρουρών στα υπό ελληνική σημαία εμπορικά πλοία, ως μέσο για την αντιμετώπιση του φαινομένου της πειρατείας, αλλά και για τα μέτρα ενίσχυσης της ναυπηγοεπισκευής.
Ειδικά για το θέμα της κρουαζιέρας, ενδεικτικό είναι ότι φέτος δεν αναμένεται να υπάρχει εκπροσώπηση της χώρας σε επίπεδο υπουργών, διότι σε σχέση με τα όσα είχαμε δεσμευθεί στην ίδια έκθεση ένα χρόνο πριν δεν έχει υλοποιηθεί τίποτα.
Επίσης, για την ακτοπλοΐα, εκπρόσωποι του κλάδου ανησυχούν ιδιαίτερα, διότι η νέας υπουργός ΥΠΑΑΝ ʼΑννα Διαμαντοπούλου, όπως είναι φυσικό, θα ζητήσει να εξετάσει και η ίδια τα μέτρα που είχαν συμφωνηθεί να προωθηθούν πρόσφατα.
------------------------------
Πηγή: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ
------------------------------
Ειδικά για το θέμα της κρουαζιέρας, ενδεικτικό είναι ότι φέτος δεν αναμένεται να υπάρχει εκπροσώπηση της χώρας σε επίπεδο υπουργών, διότι σε σχέση με τα όσα είχαμε δεσμευθεί στην ίδια έκθεση ένα χρόνο πριν δεν έχει υλοποιηθεί τίποτα.
Επίσης, για την ακτοπλοΐα, εκπρόσωποι του κλάδου ανησυχούν ιδιαίτερα, διότι η νέας υπουργός ΥΠΑΑΝ ʼΑννα Διαμαντοπούλου, όπως είναι φυσικό, θα ζητήσει να εξετάσει και η ίδια τα μέτρα που είχαν συμφωνηθεί να προωθηθούν πρόσφατα.
------------------------------
Πηγή: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ
------------------------------