Δευτέρα 14 Νοεμβρίου 2011

Στις άγονες γραμμές πετούν οι αεροπορικές εταιρείες

Σημαντικό ενδιαφέρον από την πλευρά των ελληνικών αεροπορικών εταιρειών, συγκεντρώνουν οι διαγωνισμοί για την εκμετάλλευση των 26 πλέον επιδοτούμενων δρομολογίων της άγονης γραμμής.


Η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας προχώρησε στην προκήρυξη τριών διαγωνισμών με την προσθήκη δύο νέων δρομολογίων, για τις άγονες αεροπορικές γραμμές. Στα «άγονα» δρομολόγια προστέθηκαν τα δρομολόγια Αθήνα - Ζάκυνθος και Αθήνα - Σύρος, έτσι συνολικά, οι άγονες γραμμές θα είναι είκοσι έξι, αφού δεν επήλθε καμία αλλαγή στις προϋπάρχουσες 24.

Ημερομηνία κατάθεσης των προσφορών, για τις 24 υπάρχουσες άγονες γραμμές, ορίστηκε η 4η Ιανουαρίου, ενώ για τις δύο νέες η 12η Δεκεμβρίου.

Ο διαγωνισμός είναι μειοδοτικός και η ανάθεση γίνεται για 4 χρόνια (1/4/2012-31/3/2016). Τέσσερις αεροπορικές εταιρείες αναμένεται να καταθέσουν τη συμμετοχή τους στο διαγωνισμό της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας η Aegean Airlines, η Olympic Air, η Sky Express και η Astra Airlines.

Συγκεκριμένα, οι άγονες γραμμές είναι οι εξής:

Αθήνα - Αστυπάλαια, Αθήνα - Ικαρία, Αθήνα - Λέρος, Αθήνα - Μήλος, Θεσσαλονίκη - Σάμος, Θεσσαλονίκη - Χίος, Λήμνος - Μυτιλήνη - Χίος - Σάμος - Ρόδος, Ρόδος - Κάρπαθος - Κάσος - Σητεία, Αλεξανδρούπολη - Σητεία, Ακτιο - Σητεία, Αθήνα - Κύθηρα, Αθήνα - Νάξος, Αθήνα - Πάρος, Αθήνα - Κάρπαθος, Αθήνα - Σητεία, Αθήνα - Σκιάθος, Θεσσαλονίκη - Κέρκυρα, Ρόδος - Κως - Κάλυμνος - Λέρος - Αστυπάλαια, Κέρκυρα - Ακτιο - Κεφαλλονιά - Ζάκυνθος - Κύθηρα, Αθήνα - Κάλυμνος, Θεσσαλονίκη - Καλαμάτα, Αθήνα - Σκύρος, Θεσσαλονίκη - Σκύρος, Ρόδος - Καστελόριζο, Αθήνα - Ζάκυνθος και Αθήνα - Σύρος.

Ο διαγωνισμός της ΥΠΑ έχει μειοδοτικό χαρακτήρα και οι ανάδοχοι των δρομολογίων θα αναλάβουν την εκτέλεσή τους για τετραετή περίοδο

Να σημειώσουμε ότι σύμφωνα με την νομοθεσία της ΕΕ η ανάθεση εκμετάλλευσης των άγονων γραμμών γίνεται για πενταετή περίοδο ωστόσο αυτή τη φορά η περίοδος ανάθεσης θα είναι μικρότερη καθώς το υπουργείο προτίθεται να επανεξετάσει τα συγκεκριμένα δρομολόγια με στόχο την μείωση των επιδοτούμενων γραμμών, με την έξοδο από το καθεστώς αυτό δρομολογίων για τα οποία υπάρχει εμπορικό ενδιαφέρον.

Κριτήριο επιλογής μεταξύ των αερομεταφορέων, που κρίνεται ότι είναι σε θέση να εξασφαλίσουν την απρόσκοπτη και σύμφωνα με τις επιβληθείσες υποχρεώσεις παροχή των υπηρεσιών για κάθε προκηρυχθείσα γραμμή, είναι το χαμηλότερο αιτούμενο συνολικό οικονομικό αντιστάθμισμα για τη γραμμή αυτή.

Σε περίπτωση ισοδύναμων προσφορών ή προσφορών χωρίς οικονομικό αντιστάθμισμα, ως κριτήρια επιλογής μεταξύ αερομεταφορέων για την κατακύρωση του αποτελέσματος του διαγωνισμού, που θα λαμβάνονται υπόψη είναι οι προτεινόμενες τιμές των ναύλων, ο αριθμός των προσφερόμενων θέσεων και η συχνότητα δρομολογίων εβδομαδιαίως καθώς και το δίκτυο πωλήσεων, η δυνατότητα σύνδεσης με γραμμές του εξωτερικού, η αξιοπιστία του αερομεταφορέα σε προηγούμενη ανάθεση εκμετάλλευσης γραμμών παροχής δημόσιας υπηρεσίας και η οικονομική κατάσταση του αερομεταφορέα.

Επισημαίνεται ότι, λόγω της ιδιαιτερότητας των αεροπορικών συνδέσεων, οι αερομεταφορείς θα πρέπει να είναι σε θέση να αποδείξουν ότι το προσωπικό θαλάμου επιβατών, που θα εξυπηρετεί τους επιβάτες στις ανωτέρω συνδέσεις, ομιλεί και κατανοεί την ελληνική γλώσσα.
------------------------
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
------------------------