Σελίδες

Σάββατο 29 Μαρτίου 2014

Κρουαζιέρα με στάσεις για επιβάτες

Τροπολογία στο νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας καταργεί την υποχρεωτική αποβίβαση στο λιμάνι επιβίβασης για ταξίδια άνω των 48 ωρών

Κρουαζιέρα με στάσεις για επιβάτες


Στην κατάργηση της κυκλικότητας, δηλαδή της υποχρέωσης αποβίβασης του επιβάτη κρουαζιεροπλοίου στο λιμάνι από το οποίο αρχικά επιβιβάστηκε, προχωρεί το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου.

Η δυνατότητα αυτή παρέχεται με τον περιορισμό ότι το ταξίδι από το λιμάνι παραλαβής των επιβατών ως και το λιμάνι τελικής αποβίβασής τους διαρκεί περισσότερο από 48 ώρες. Στην περίπτωση αυτή παρέχεται επιπλέον η δυνατότητα τόσο αποβίβασης επιβατών σε ενδιάμεσα λιμάνια όσο και επιβίβασής τους για τη συνέχιση της κρουαζιέρας από τα ίδια ή διαφορετικά λιμάνια έπειτα από έγκριση του υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου.

Η διάταξη που περιλαμβάνει τη συγκεκριμένη αλλαγή, σύμφωνα με πληροφορίες, θα εισαχθεί ως τροπολογία στο νομοσχέδιο «Τουριστικά πλοία και άλλες διατάξεις» του υπουργείου που συζητείται στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής.

Δυνατότητες ανάπτυξης

Στην αιτιολογική έκθεση αναφέρεται ότι η σταδιακή απελευθέρωση της κρουαζιέρας και το άνοιγμα προς τρίτες σημαίες που έγινε την τριετία 2010-2013 είχε αποτέλεσμα την αυξητική τάση που καταγράφει ο αριθμός των κρουαζιεροπλοίων που επισκέπτονται τη χώρα μας. Σημειώνεται ακόμη πως με βάση στοιχεία της Ενωσης Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ) για το 2013 υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης, καθώς 10 λιμάνια (σε σύνολο 42) συγκεντρώνουν το 80% των αφίξεων και το 90% των επιβατών, κάτι το οποίο αποτελεί λόγο παροχής επιπλέον κινήτρων για την ανάπτυξη των μικρότερων (περιφερειακών - νησιωτικών) λιμανιών.

Σημειώνεται ότι, σύμφωνα με στοιχεία της ΕΛΙΜΕ, αύξηση 3,34% παρουσίασε το 2013 έναντι του 2012 η διακίνηση επιβατών κρουαζιέρας στα 42 λιμάνια υποδοχής κρουαζιεροπλοίων και όπως προκύπτει από τα αναλυτικά στοιχεία των οργανισμών λιμένων, των δημοτικών και περιφερειακών ταμείων και των λιμεναρχείων, στα 42 λιμάνια κρουαζιέρας διακινήθηκαν 5.661.867 επιβάτες με 4.288 αφίξεις κρουαζιεροπλοίων, έναντι 5.478.620 επιβατών και 4.753 κρουαζιεροπλοίων το 2012.

Στην έκθεση επισημαίνεται ότι τόσο η απαίτηση για ταξίδι άνω των 48 ωρών όσο και η έγκριση του υπουργού έχουν σκοπό να διασφαλίζεται ότι δεν προκαλείται επικάλυψη με τα δρομολόγια της πλοίων της ακτοπλοΐας.

Προσέλκυση επιβατών

«Στόχος των προτεινόμενων διατάξεων είναι η ενίσχυση της ελκυστικότητας του τουριστικού προϊόντος μέσα από την ανάδειξη των λιμανιών της περιφέρειας και ιδίως των νησιών ως προορισμών κρουαζιέρας, καθώς με τον τρόπο αυτόν ενθαρρύνεται η αποβίβαση και η παραμονή των επιβατών σε αυτά» τονίζεται χαρακτηριστικά. Παράλληλα διευκρινίζεται ότι «δεν απαγορεύεται η παραλαβή επιβατών και από τους ενδιάμεσους λιμένες, υπό την προϋπόθεση όμως ότι η διάρκεια του ταξιδιού από τον λιμένα παραλαβής τους ως και τον λιμένα αποβίβασής τους είναι άνω των 48 ωρών».

Η κρουαζιέρα αποτελεί προτεραιότητα για τον υπουργό Ναυτιλίας κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, ο οποίος σε δηλώσεις του τονίζει: «Τα τελευταία χρόνια έχουμε διαπιστώσει μια πολύ μεγάλη αύξηση στον τομέα αυτόν. Ελπίζουμε η εφετινή χρονιά να αποδείξει ακριβώς αυτή τη δυναμική που έχει ο τομέας της κρουαζιέρας για τη χώρα μας. Τόσο στον Πειραιά όσο και στα άλλα λιμάνια δύο πράγματα θέλουμε να πετύχουμε: Πρώτον, τα πλοία και οι επιβάτες να λειτουργούν σε καθεστώς απόλυτης ασφάλειας και, δεύτερον, να προσφέρουμε πολλαπλές υπηρεσίες στα εκατομμύρια των επισκεπτών που επιλέγουν τα ελληνικά λιμάνια και τους ελληνικούς προορισμούς για τις διακοπές τους. Η χώρα επενδύει στον τουρισμό, επενδύει στην κρουαζιέρα για την ανάπτυξή της, επενδύει στη ναυτιλία, γιατί πιστεύουμε ότι μέσα από το "άνοιγμά" μας στη θάλασσα μπορούμε να δούμε μέρες ανάκαμψης».
------------------------------------
Πηγή: Helios Plus 
------------------------------------