Σελίδες

Σάββατο 29 Μαρτίου 2014

Η ρύθμιση για τα εργασιακά προαπαιτούμενο της τρόικας - Αντιδρά η ΠΝΟ


Επιχειρησιακές συλλογικές συμβάσεις εργασίας θα μπορούν να υπογράφονται και στην ακτοπλοΐα όπως αναφέρεται στο πολυνομοσχέδιο της κυβέρνησης, κάτι που είχε ζητήσει και η τρόικα.

Ειδικότερα στην υποπαράγραφο ΙΣΤ.3. «ρυθμίσεις συλλογικών διαπραγματεύσεων στη ναυτική εργασία» σημειώνεται ότι στο άρθρο 1 του ΑΝ 3276/1944 (Α' 24), όπως ισχύει, προστίθεται παράγραφος 4 ως εξής: «4. α) Προκειµένου περί Επιβατηγών και Επιβατηγών - Οχηµαταγωγών πλοίων που εκτελούν δροµολογιακούς πλόες µεταξύ λιµένων στην ηµεδαπή, κάθε θέµα από τα οριζόµενα στην παρ. 1 του παρόντος άρθρου, που δύναται να καθορίζεται µε συλλογική σύµβαση, επιτρέπεται να ρυθµίζεται και µε επιχειρησιακές συλλογικές συµβάσεις. Όσο διαρκεί η εφαρµογή του Μεσοπρόθεσµου Πλαισίου ∆ηµοσιονοµικής Πολιτικής, τα οριζόµενα στην παρ. 1 του άρθρου 5 δεν ισχύουν στην περίπτωση που έχουν συναφθεί επιχειρησιακές συλλογικές συµβάσεις».

Eυελιξία για την «ακινησία» των πλοίων

Ρύθμιση του πολυνομοσχεδίου δίνει επίσης τη δυνατότητα παράτασης του χρόνου της ετήσιας συντήρησης ενός πλοίου της ακτοπλοϊας. Έτσι το χρονικό διάστημα μέχρι 60 ημερών δύναται να αυξηθεί με απόφαση των αρμοδίων Αρχών για λόγους «για λόγους ανωτέρας βίας, όπως γενική ή µερική απεργία, εµπορικός αποκλεισµός εισαγωγής ή µεταφοράς αναγκαίων υλικών, φυσικές καταστροφές, που επηρεάζουν άµεσα την πρόοδο και την αποπ̟εράτωση των εργασιών του πλοίου, για ίσο χρονικό διάστηµα διάρκειας των λόγων αυτών, ύστερα από αίτηµα του πλοιοκτήτη από το οποίο προκύπτει επαρκώς και τεκµηριωµένα η επέλευση και η διάρκεια των λόγων ανωτέρας βίας».

Επίσης σε περίπτωση διακοπής δρομολογίων λιγότερης των 60 ημερών ανά πλοίο, ο πλοιοκτήτης δύναται να μεταφέρει τις υπολειπόμενες ημέρες σε πλοίο ή πλοία που είναι δρομολογημένα στην ίδια γραμμή.

Επιπλέον «με απόφαση του υπουργού, ύστερα από αίτηση του πλοιοκτήτη και γνώμη του ΣΑΣ (Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών), μπορεί να ορίζεται ειδικότερα η διακοπή εκτέλεσης δρομολογίων: α) μέχρι 45 συνεχόμενες ημέρες, εφόσον οι συγκοινωνιακές ανάγκες της γραμμής καλύπτονται από τα ήδη δρομολογημένα πλοία, β) σε γραμμή ή γραμμές μικρών αποστάσεων με εποχιακή μόνο κίνηση. Το αίτημα διακοπής εκτέλεσης δρομολογίων της περίπτωσης (α) της παραγράφου και μέχρι τη σύγκληση του ΣΑΣ μπορεί να γίνεται αποδεκτό από υφιστάμενα όργανα, εξουσιοδοτημένα με απόφαση του υπουργού».

Επαναλαμβανόμενες 48ωρες στάσεις εργασίας από την ΠΝΟ

Την έντονη ανησυχία της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, προκάλεσε η ρύθμιση στο πολυνομοσχέδιο της κυβέρνησης που δίνει τη δυνατότητα υπογραφής επιχειρησιακών συλλογικών συμβάσεων και στην ακτοπλοΐα.

Στις 13.30 το μεσημέρι του Σαββάτου συνεδρίασε εκτάκτως η Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ, προκειμένου να συζητήσει διεξοδικά το θέμα και να καθορίσει τη περαιτέρω στάση της.

Η ΠΝΟ αποφάσισε να ξεκινήσει από τη Δευτέρα, στις 6.00,  επαναλαμβανόμενες 24ωρες στάσεις εργασίες εάν δεν αποσυρθεί η ρύθμιση για τις επιχειρησιακές συμβάσεις εργασίας από το πολυνομοσχέδιο, με προοπτική κλιμάκωσης των κινητοποιήσεων.

Μιλώντας στο ΑΠΕ ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού κ. Αντώνης Νταλακογιώργος, είπε ότι στόχος της νέας ρύθμισης είναι η δημιουργία επιχειρησιακών σωματείων και ακολουθώς επιχειρησιακών συμβάσεων που θα υπογράφονται μεταξύ των επιχειρησιακών σωματείων και των αντίστοιχων ναυτιλιακών εταιρειών.

Αυτό στην πράξη σημαίνει πρόσθεσε συντριβή των συλλογικών συμβάσεων εργασίας και ταυτόχρονα τεράστια μείωση των μισθών σε αυτές τις κατηγορίες πλοίων.

Θα αντιδράσουμε με όλες τις μορφές πάλης  προκειμένου να μην υλοποιηθεί αυτός ο κυβερνητικός σχεδιασμός, σημείωσε ο πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ.
-------------------------
Πηγή: Το ΒΗΜΑ
-------------------------