Σελίδες

Πέμπτη 1 Φεβρουαρίου 2018

Τι γίνεται με τα διερχόμενα πλοία;

Ουκ ολίγες φορές έχουμε ασχοληθεί με τους κινδύνους που προκύπτουν από το ενδεχόμενο ρύπανσης ή/και μόλυνσης των θαλάσσιων χώρων γύρω από το νησί μας, αλλά και των ακτών μας, είτε λόγω ατυχήματος, είτε -και κυρίως- λόγω της ασυ-νειδησίας κάποιων πλοιάρχων, αλλά, κυρίως, κάποιων εταιρειών

Με το θέμα αυτό, όπως και με αυτό της παράνομης «στάθμευσης» πλοίων και της αδιαφορίας των αρχών πολύ κοντά σπς ακτές μας έχει ασχοληθεί και λόγω της ιδιότητάς του ο φίλος κ. Αντ. Λαμπρινίδης από την εξαιρετική ιστοσελίδα του, αλλά και πολλοί άλλοι, τώρα με το ναυάγιο του έμ-φορτου πλοίου στη Μύκονο παραμονές Χριστουγέννων, οι Ελληνικές αρχές αντιμετώπισαν ένα ακόμη σοβαρό πρόβλημα, το οποίο δεν έχει σχέση με την πρόληψη παρόμοιων συμβάντων, αλλά με την πληρωμή από την ασφάλεια των εργασιών απορρύπανσης και το γράφουμε, όπως το απεκάλυψε πρώτη η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ, καθώς όλοι είμαστε δυνητικά θύματα παρόμοιων συμβάντων και συμπεριφορών (και απαντούμε εμμέσως εδώ και σε διαδι-κτυακή αναγνώστρια, η οποία «εκνευρίστηκε» γιατί η αναφορά και μόνο σπς επιπτώσεις από το έτερο ναυάγιο και τη ρύπανση στο Σαρωνι-κό δεν έπρεπε να γίνει από τα τοπικά ΜΜΕ γιατί θα ανησυχήσουν οι επισκέπτες των Κυθήρων! Δηλαδή να κρύψουμε το δάσος με άλλα λόγια...)

Τι έγινε, λοιπόν, με την ασφάλεια του πλοίου στη Μύκονο. Εκεί, λοιπόν, η ασφαλιστική εταιρεία ανέφερε σπς αρχές ότι δεν έχει πληρωθεί, άρα το πλοίο είναι ανασφάλιστο! (Εδώ μάλιστα, επειδή το πλοίο δεν είχε βυθισθεί τις ζημιές θα έπρεπε να καλύπτει έναντι τρίτων η ασφάλεια του μηχανοστασίου, αλλά αφού ακολουθούσε ...ναυάγιο. Τότε κινητοποιήθηκαν οι Ελληνικές αρχές και εστάλη σήμα με οδηγίες στα λιμεναρχεία να μην επιτρέπουν τον απόπλου εάν δεν μπορούν να αποδείξουν ότι έχουν καταβληθεί τα ασφάλιστρα. 

Τώρα το κράτος, διαπιστώνοντας ένα τόσο σοβαρό κενό και συνδέοντάς το με την τεράστια οικολογική και τουριστική ζημία από το ναυάγιο του «Αγία Ζώνη II» ετοιμάζεται να αλλάξει τη νομοθεσία για να υπάρχει ευθεία απίτηση και εναντίον ασφαλιστών που καλύπτουν διερχόμενα πλοία, όπως είναι τα πλείστα που περνούν από το στενό βόρεια και Νόπα των Κυθήρων. 

Παρά ταύτα όλοι γνωρίζουν ότι και αυτή η ρύθμιση θα αφορά μόνον αποζημίωση για την ανέλκυση και όχι για τη ρύπανση, κάτι που είναι το πλέον επικίνδυνο, σύμφωνα με τα προαναφερόμενα. Μάλλον δηλαδή και σύμφωνα με όλα αυτά μόνο ένα μπορούμε να κάνουμε. 

Το σταυρό μας    !
------------------------------------------------------------------------------
Πηγή: Εφημερίδα Κυθηραϊκά-Μανώλης Καλλίγερος
------------------------------------------------------------------------------

Σχόλιο Σελίδας: Δυστυχώς τα τελευταία 20 χρόνια και παρά τις πολλαπλές παραστάσεις διαμαρτυρίας εκ μέρους των εξαιρετικών Συλλόγων της Λακωνίας, της μεγάλης πλειονότητος των κατοίκων Νεάπολης και όμορων τοπικών κοινοτήτων, του Δήμου Κυθήρων, του Δήμου Ελαφονήσου και των σωματείων Ελαφονήσου αλλά και της απέλπιδας φωνής μας όλων των τοπικών ραδιοφωνικών εντύπων και διαδικτυακών ΜΜΕ και τέλος τις ασθενείς κινήσεις του Δήμου Μονεμβασίας, ΤΙΠΟΤΕ δεν έχει αλλάξει.

Μετά την κορύφωση της προηγουμένης περιόδου επί προηγουμένης λιμενικής διοίκησης φάνηκε ότι με την αλλαγή φρουράς στο λιμεναρχείο Νεάπολης υπήρξε μια ύφεση στην ανεξέλεγκτη σώρευση πλοίων στον όρμο Βοιών καθώς και πραγματικός έλεγχος διερχομένων πλοίων.

Είναι όμως φανερό ότι πλέον η γαμήλια τούρτα σώθηκε και η "λαϊκή ορχήστρα" των γνωστών τρωκτικών του θέματος συνεχίζει απρόσκοπτα το έργο της και επαναφέρει σιγά-σιγά το παλιό καθεστώς.

Τα τελευταία 20 χρόνια το Υπουργείο Ναυτιλίας αγνοεί συστηματικά τις αντιδράσεις των κατοίκων αλλά και τους τεράστιους οικολογικούς κινδύνους που υπάρχουν από την ανεξέλεγκτη διέλευση τόσων εμπορικών πλοίων από το στενό Νεάπολης-Κυθήρων.

Σε όλα τα πολιτισμένα μέρη του κόσμου και σε ΟΛΑ ΤΑ ΣΤΕΝΑ ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΠΕΡΑΣΜΑΤΑ υπάρχει ηλεκτρονικός έλεγχος διέλευσης και καθοδήγησης των πλοίων. 

Για μια ακόμη φορά θα προτρέψουμε το Υπουργείο Ναυτιλίας να εξετάσει άμεσα το θέμα γιατί όταν συμβεί το οποιοδήποτε ναυτικό ατύχημα η μόλυνση του Σαρωνικού θα φαντάζει σαν απλό πταίσμα και η οικολογική-περιβαλλοντογική καταστροφή θα είναι τεράστια, όσο δε για την οικονομική τότε απλά θα μιλάμε για ΠΛΗΡΗ ΝΕΚΡΩΣΗ του νότιου τμήματος της επικράτειας.

Ας προσέξει λοιπόν ο κ. Υπουργός και οι συνεργάτες του, και ας διαβάσει αυτό το θέμα και αφού συμβουλευθεί τους ειδικούς επιστήμονες ας μιλήσει με το ΥΠΟΙΚ ώστε το θέμα να ενταχθεί άμεσα σε κάποιο συγκεκριμμένο πρόγραμμα επιδότησης στήριξης, έτσι ώστε να πραγματοποιηθεί το συντομώτερο δυνατόν.

Ακόμη πιο ωφέλιμο θα ήταν να φθάσει και έως τον κ. Τσίπρα και να του εξηγήσει κάποιος τι ακριβώς σημαίνει γιατίτο πιθανώτερο είναι ότι μάλλον είναι κάτι που κανένας δεν το έχει θίξει μέχρι σήμερα, για να μην βασιζόμαστε, όπως λέει και ο αγαπητός συνάδελφος κ. Καλλίγερος μόνο στον ΣΤΑΥΡΟ ΜΑΣ...!!!!!!
------------------------------------------------
Αντώνης Λαμπρινίδης
------------------------------------------------