Σελίδες

Τρίτη 30 Ιανουαρίου 2018

ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΣΤΑ ΔΡΟΜΟΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΤΟ ΙΟΝΙΣ ΑΠΕΔΩΣΕ Ο "ΠΑΝΙΚΟΣ" ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ

Κανονικά επιστρέφει από αύριο Τετάρτη 31/1/2018 στα δρομολόγιά του το πλοίο ΙΟΝΙΣ, μετά την απίστευτη ταλαιπωρία των τελευταίων ημερών και το κενό συμβάσεως που προέκυψε μετά τις 25/1. Για το ζήτημα υπήρξε τεράστια κινητοποίηση της Δημοτικής Αρχής και του Δημάρχου προσωπικά, καθώς διαμηνύθηκε προς όλες τις κατευθύνσεις ότι οι Κυθήριοι δεν θα ανεχθούν πλέον άλλη ακτοπλοϊκή ταλαιπωρία. 

Τί ακριβώς συνέβη όμως; Ας δούμε αναλυτικά.

Το αρμόδιο Υπουργείο ήξερε εξαρχής το πότε λήγει η σύμβαση του ΙΟΝΙΣ, δηλαδή ότι έληγε στις 25/1/2018 και δεν μπορούσε να παραταθεί.

Ήξερε επίσης ότι στα μέσα Γενάρη το ΠΟΡΦΥΡΟΥΣΑ θα βρίσκεται σε νόμιμη δίμηνη ακινησία. Συνεπώς το ΥΕΝ γνώριζε εδώ και μήνες ότι μετά τις 25/1 δεν θα υπάρχει κανένα πλοίο για τα Κύθηρα και Αντικύθηρα.

Όφειλε λοιπόν να έχει από νωρίς φροντίσει ώστε ο διαγωνισμός τακτικής δρομολόγησης (η δρομολόγηση του ΙΟΝΙΣ ήταν έκτακτη) να έχει δημοσιευθεί πριν τη λήξη της τρίμηνης σύμβασης, δηλαδή πριν τις 25/1.

Σύμφωνα με τη νομοθεσία, για να μπορεί το ΙΟΝΙΣ να κάνει νέα σύμβαση πέραν της λήξης της αρχικής του συμβάσεως πρέπει ο διαγωνισμός τακτικής δρομολόγησης να βρίσκεται σε ανάρτηση στη Διαύγεια, ώστε ο υπουργός να μπορεί να αναθέσει στο ΙΟΝΙΣ την εκτέλεση δρομολογίων μέχρι την ολοκλήρωση του διαγωνισμού.

Ο Δήμος απέστειλε εγκαίρως επιστολή στο αρμόδιο υπουργείο, όμως η 25η Ιανουαρίου παρήλθε άπρακτη, με αποτέλεσμα το υπουργείο να φτάσει στο σημείο να παρακαλά τους πλοιοκτήτες να κάνουν μη επιδοτούμενα δρομόογια στη Νεάπολη, ώστε τα Κύθηρα να μην μείνουν τελείως από πλοίο!

Παράλληλα, η μεγάλη δημοσιότητα που δόθηκε στο θέμα, τόσο από το Δήμο όσο και από τα ΜΜΕ, κινητοποίησε την ηγεσία του ΥΕΝ (μάλιστα σύμφωνα με δημοσιογραφικές πληροφορίες υπήρξε και δυσαρέσκεια από το ΥΕΝ που ρίχνει τις ευθύνες στο Υπουργείο Οικονομικών) με αποτέλεσμα σήμερα 30/1 να υπογραφεί η νέα σύμβαση με το ΙΟΝΙΣ που έχει ισχύ μέχρι την ολοκλήρωση του διαγωνισμού (που θα γίνει το Μάρτιο) και αν ο διαγωνισμός κηρυχθεί άγονος ή κολλήσει η ισχύς της  συμβάσεως παρατείνεται μέχρι 31/10/2018, δηλαδή μέχρι το τέλος της δρομολογιακής περιόδου.

Είναι δεδομένο ότι κάποιος/κάποιοι/κάτι καθυστέρησαν την όλη διαδικασία, προφανώς όχι από δόλο, αλλά μάλλον λόγω των γνωστών αγκυλώσεων της ελληνικής δημόσιας διοίκησης.

Τα παρακάλια στους πλοιοκτήτες για την εκτέλεση μη επιδοτούμενων δρομολογίων και οι αντίστοιχες προτροπές προς το Δήμαρχο, η μεταφορά ψωμιού στα Αντικύθηρα με ελικόπτερο του Λ.Σ. και η όλη καθυστέρηση της διαδικασίας αποδεικνύουν ότι κάτι δεν έγινε σωστά και την ώρα που έπρεπε.

Ελπίζουμε το μάθημα να το πήρε το ΥΕΝ και να μην επαναληφθεί αυτή η κατάσταση ούτε για τα Κύθηρα, ούτε για κανένα άλλο νησί.
------------------------------------------
Αντώνης Λαμπρινίδης
------------------------------------------ 

Υ.Γ. Από αυτή την σελίδα θα ήθελα να απευθύνω ένα μικρό μήνυμα προς όλους όσους πρόσφατα έκαναν μεταπτυχιακές ναυτιλιακές σπουδές και ξαφνικά έγιναν παντογνώστες σαν τα ελληνικά δημοσιογραφικά ρεμάλια.

Για την άγονη αυτή γραμμή δεν υπάρχει κανένα ενδιαφέρον από κανέναν άλλον μέχρι τώρα, όσο για τις περίφημες φήμες περί Κορνάρου και Βαρδινογιάννη είναι απλά φούμαρα που κάποιοι θέλουν να διατηρούν. 

Όπως έχουμε ξαναγράψει το Κορνάρος έχει 3 μηχανές εκ των οποίων η κύρια μηχανή είναι άχρηστη και οι άλλες 2 σε κακή κατάσταση. Από την πολυεττή πείρα μας στον χώρο μπορούμε να μαντέψουμε ότι ένας "έμπορος" όπως ο κ. Βαρδινογιάννης δεν είναι παλαβός να διαθέσει τα υπέρογκα ποσά που χρειάζονται για αντικατάσταση μηχανής η μηχανών σε ένα γερασμένο πλοίο, γιατί έτσι όπως είναι τώρα ούτε γράμμα δεν στέλνω με αυτό.

Οι ασχολούμενοι με το θέμα, δεν γνωρίζω για ποιούς λόγους, ας πάψουν λοιπόν να ψιθυρίζουν βλακείες και ας αρκεστούν προς το παρόν στην πραγματικότητα που υπάρχει και καλύτερα ας ασχοληθούν με τις δικές τους εμπορευματικές δραστηριότητες, πιστεύω ότι θα είναι καλύτερα.

Ίσως αργότερα όταν θα ολοκληρωθεί ο άξονας Πάτρα-Καλαμάτα και σύνδεση με Κρήτη να υπάρξει ενδιαφέρον και  διαφοροποίηση επιχειρηματικού σχεδιασμού, αλλά ως τότε ας σιωπήσουν επιτέλους τα στόματα και οι "κακές γλώσσες", γιατί το πιπέρι είναι το λιγώτερο που τους περιμένει.....