Σελίδες

Τρίτη 28 Νοεμβρίου 2017

Διαρροή κερδών στην ακτοπλοΐα λόγω των ακριβών καυσίμων

Nαυτιλιακό πετρέλαιο: Η αύξηση κατά 35% σε σχέση με πέρυσι απειλεί να «κοκκινίσει» την τρέχουσα χρήση

 «Φωτιά» παίρνουν τα ναυτιλιακά καύσιμα και αρχίζουν να «καίνε» τις ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις, καθώς οι τιμές τους έχουν αυξηθεί κατά 35% τουλάχιστον σε σύγκριση με πέρυσι την ίδια περίοδο, την ίδια στιγμή που ένας νέος πόλεμος μεταξύ ταχυπλόων αναμένεται να ξεσπάσει και στις γραμμές από Πειραιά για Κυκλάδες.


Η μέση τιμή του fuel oil του Νοεμβρίου είναι στα 340 ευρώ ο τόνος, ενώ πέρυσι την ίδια περίοδο ήταν 250 ευρώ ο τόνος, δηλαδή σημειώθηκε μία αύξηση κατά 9° ευρώ. Μπορεί να απέχει ακόμη πολύ από τα 580 ευρώ ο τόνος, το ιστορικό υψηλό, που ήταν η μέση τιμή το 2012, αλλά είναι αρκετή για να «κοκκινίσει» την τρέχουσα οικονομική χρήση των περισσότερων ακτοπλοϊκών εταιρειών. Μία εταιρεία που χρειάζεται ιοο.οοο τόνους καύσιμα τον χρόνο μπορεί να δει τα αποτελέσματά της να επιβαρύνονται με 9 εκατ. ευρώ!

Είναι χαρακτηριστικό ότι δύο εισηγμένες ακτοπλοϊκές εταιρείες που ανακοίνωσαν    αποτελέσματα
εννεαμήνου αναφέρθηκαν στο αυξημένο κόστος καυσίμων.

Ειδικότερα, χθες η Minoan Lines ανακοίνωσε ότι στο εννεάμηνο του 2017, «σε ενοποιημένο επίπεδο παρουσίασε θετικά οικονομικά αποτελέσματα παρά τη σημαντική αύξηση που κατέγραψαν οι διεθνείς τιμές των καυσίμων». Πιο αναλυτικά, ο κύκλος εργασιών του ομίλου ανήλθε σε 62,6 εκατ. ευρώ, τα λειτουργικά κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) διαμορφώθηκαν σε 19,5 εκατ.

Ευρώ, ενώ τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους ανήλθαν σε 7,4 εκατ. ευρώ. Επιπρόσθετα, κατά την 30/9/2017 τα συνολικά ίδια κεφάλαια της εταιρείας σε ενοποιημένο επίπεδο ανέρχονταν σε 287,6 εκατ. ευρώ (2,69 ευρώ ανά μετοχή), ενώ ο τραπεζικός δανεισμός της διαμορφώθηκε στα 148,2 εκατ. ευρώ.

«Οι θετικές οικονομικές επιδόσεις που καταγράφει η εταιρεία,
Καθώς και η υγιής χρηματοοικονομική της διάρθρωση αποδεικνύουν έμπρακτα ότι οι επιλογές που έγιναν για την προσαρμογή της στις νέες οικονομικές συνθήκες που διαμορφώθηκαν στη χώρα μας, κατά την τελευταία δεκαετία, κινήθηκαν προς τη σωστή κατεύθυνση» υπογραμμίζει η εταιρεία.
Σημειώνεται ότι τα αποτελέσματα του εννεαμήνου του 2017 της Minoan Lines δεν μπορούν να συγκριθούν με τα περσινά, καθώς στο μεταξύ αποχώρησε από τις γραμμές της Αδριατικής με αποτέλεσμα να εμφανίζει σημαντική μείωση εσόδων.

Ωστόσο, άμεσα συγκρίσιμα με πέρυσι είναι τα αποτελέσματα της Attica group που ανακοινώθηκαν πριν από λίγες ημέρες. Η θυγατρική του Ομίλου MIG ανακοίνωσε για το εννεάμηνο του 2017 κέρδη μετά από φόρους ύψους 4,68 εκατ. ευρώ έναντι 26,50 εκατ. ευρώ την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Η απόκλιση στην κερδοφορία, σε σχέση με το εννεάμηνο του 2016, οφείλεται κυρίως στη σημαντική αύξηση της τιμής των καυσίμων, τονίζεται στη σχετική ανακοίνωση. 

Οι ενοποιημένες πωλήσεις της Attica ανήλθαν σε 215,46 εκατ. ευρώ έναντι 215,98 εκατ. ευρώ το εννεάμηνο 2016 και τα ενοποιημένα κέρδη προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) σε 47,75 εκατ. ευρώ έναντι 62,35 εκατ. ευρώ το αντίστοιχο εννεάμηνο του 2016.

Όπως εκτιμούν παράγοντες του κλάδου, με εξαίρεση ίσως τις Μινωϊκές Γραμμές οι άλλες μεγάλες εταιρείες δεν αποκλείεται να γράψουν ζημιές στη χρήση του 2017.
------------------------------------------------------------------------
Πηγή: Ναυτεμπορική-Λάμπρος Καραγεώργος
------------------------------------------------------------------------