Σελίδες

Σάββατο 22 Απριλίου 2017

Σαντορινιός: Είμαστε «ανοιχτοί» σε προτάσεις για τη χρήση LNG στην ακτοπλοΐα

«Αυτό που πρέπει να κάνουμε την επόμενη ημέρα για τα νησιά μας, είναι επενδύσεις και ανάπτυξη. Τα νησιά είναι ιδανικός χώρος για εφαρμογή καινοτόμων πολιτικών και δράσεων», τόνισε ο υφυπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Νεκτάριος Σαντορινιός, ανοίγοντας το πρωί τις εργασίες του Διεθνούς Συνεδρίου «Λιμάνια Θαλάσσιες Μεταφορές και Νησιωτικότητα», που διεξάγεται στο συνεδριακό κέντρο «Γεώργιος Ηλιόπουλος». 


Ο κ. Σαντορινιός, τόνισε ότι ο υπουργείο Ναυτιλίας, έχει αναλάβει πρωτοβουλία στα πλαίσια της Μαλτέζικης προεδρίας, ούτως ώστε να αλλάξουν οι τρόποι κατανομής των ευρωπαϊκών προγραμμάτων προς τα νησιά λόγω της απομόνωσης και να αποτελέσουν την πρώτη προτεραιότητα. «Το φοβερό σε αυτή την υπόθεση είναι ότι ενώ η Ελλάδα είχε δύο φορές την προεδρία στην ΕΕ και θα μπορούσε να έχει θέσει το ζήτημα δεν το έκανε ποτέ και τώρα ψάχνουμε την ευκαιρία» συμπλήρωσε.

Ο υφυπουργός είπε επίσης ότι το υπουργείο Ναυτιλίας είναι ανοιχτό σε προτάσεις που θα μπορούσαν να κινητοποιήσουν το επιχειρηματικό ενδιαφέρον για τη χρήση εναλλακτικών μορφών ενέργειας στην ακτοπλοΐα που θα βοηθήσουν στην αναβάθμιση της πρόσβασης στα νησιά, ενώ υπογράμμισε ότι ήδη υπάρχουν συζητήσεις για τη χρήση LNG σε μεγάλα λιμάνια της χώρας με αξιοποίηση σχετικών ευρωπαϊκών προγραμμάτων.

Σε αυτό το σημείο, σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, χαρακτήρισε εξαιρετικό ενδιαφέρον ένα πιλοτικό πρόγραμμα που έχει ξεκινήσει στην Κυλλήνη για τη χρήση ηλεκτρικής ενέργειας σε πλοία, συμπληρώνοντας ότι ήδη οι νέες τεχνολογίες είναι σε καλό στάδιο ωριμότητας σε διεθνές επίπεδο και μπορούν να εφαρμοστούν και στο ελληνικό αρχιπέλαγος. Αναφερόμενος σε δύο αναπτυξιακά προγράμματα που τρέχουν αυτή τη στιγμή σε βόρειο και νότιο Αιγαίο, είπε ότι έχουν ένα προϋπολογισμό 50 εκατ. ευρώ από το 2017 έως το 2020 και ότι ήδη το υπουργείο έχει ζητήσει από τους δήμους τις σχετικές προτάσεις.

Τόνισε εξάλλου ότι τέσσερα συναρμόδια υπουργεία έχουν προχωρήσει σε σχεδιασμό ενός ειδικού πλαισίου υποστήριξης των μικρών νησιωτικών δήμων κάτω από 3.000 κατοίκους. Για την αναμόρφωση του ακτοπλοϊκού δικτύου είπε ότι το υπουργείο Ναυτιλίας σε συνδυασμό με την αναθεώρηση του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου της ακτοπλοΐας, θα επανεξετάσει τις συμβάσεις για τις άγονες γραμμές ενώ θα προχωρήσει σε επανασχεδιασμό του βασικού δικτύου για την καλύτερη και αμεσότερη μετακίνηση των νησιωτών.

Στόχος μας είναι οι φθηνές τακτικές αναβαθμισμένες και αξιόπιστες μετακινήσεις στα νησιά, προσθέτοντας ότι καταβάλλονται προσπάθειες για ενίσχυση των δρομολογίων στις δυτικές Κυκλάδες για την καλοκαιρινή περίοδο αλλά και για τη νέα που ξεκινά από 1ης Νοεμβρίου. Το ενδεικτικό δίκτυο ακτοπλοΐας πρέπει να συζητείται με την κοινωνία και δεν πρέπει να φτιάχνεται σε ένα κλειστό γραφείο πρόσθεσε.

Για το θέμα των αδειοδοτήσεων των υδατοδρομίων είπε ότι αιτήματα που εκκρεμούσαν από το υπ. Ναυτιλίας και από το γενικό επιτελείο ναυτικού διεκπεραιώθηκαν, προκειμένου να προχωρήσουν οι προγραμματικές συμβάσεις, ενώ δήλωσε ότι ήδη έχει σταλθεί προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή το θεσμικό και νομικό πλαίσιο της υπόθεσης για τις απαραίτητες προσαρμογές προκειμένου η διαδικασία να γίνει πιο εύκολη.

Για την υδατική αυτονομία των νησιών ανέφερε ότι θα πρέπει να σταματήσει κάποτε η μεταφορά νερού με υδροφόρες πλοία που συνεχίζεται επί δεκαετίες, προσθέτοντας ότι βασικός του χαρτοφυλακίου που διαχειρίζεται είναι μέχρι το τέλος του έτους να καταφέρει να ολοκληρώσει όλες τις δράσεις αφαλάτωσης προκειμένου τα νησιά να αναπτύξουν υδατική αυτονομία και πρόσθεσε ότι η σύσταση του χαρτοφυλακίου νησιωτικής πολιτικής είναι η απόδειξη ότι αυτή η κυβέρνηση έχει την πολιτική βούληση να επιλύσει τα προβλήματα που εξακολουθούν να υπάρχουν σε αυτά βάσης μιας στοχευμένης και ρεαλιστικής νησιωτικής πολιτικής.
------------------------------------
Πηγή: dealnews.gr
------------------------------------