Σελίδες

Τετάρτη 29 Μαρτίου 2017

Λογαριασμοί ΔΕΗ: Όποιος περάσει τις 2000 κιλοβατώρες στο τετράμηνο… καίγεται

Με μεγάλες προσαυξήσεις στους λογαριασμούς ρεύματος, που αφορούν κυρίως τους χειμερινούς μήνες, από τον Δεκέμβριο έως τον Μάρτιο, έρχονται αντιμέτωπες μεγάλες κατηγορίες καταναλωτών.

Οι χρεώσεις, οι οποίες κλιμακώνονται ανάλογα με την κατανάλωση, δεν αντιστοιχούν απλώς στα ποσά που εισπράττει η ΔΕΗ ΔΕΗ+0,37% ή άλλος πάροχος για την αξία του ηλεκτρικού ρεύματος, αλλά και στις «λοιπές χρεώσεις» που προσαυξάνουν τον λογαριασμό έως και κατά 76% -μάλιστα- προ φόρων.


Ο χειμώνας φέτος ήταν πολύ βαρύς και το πετρέλαιο θέρμανσης πανάκριβο λόγω και της αύξησης του ειδικού φόρου κατανάλωσης.

Έτσι, χιλιάδες ήταν τα νοικοκυριά που αύξησαν τη χρήση άλλων θερμαντικών μέσων (ηλεκτρικά καλοριφέρ, ηλεκτρικές κουβέρτες, αφυγραντήρες ή κλιματιστικά) με αποτέλεσμα να «γράψει» και περισσότερες κιλοβατώρες το ρολόι της ΔΕΗ. Πολλοί ήταν αυτοί που «έσπασαν το φράγμα». Ποιο είναι αυτό; Οι 2000 κιλοβατώρες ανά τετράμηνο.

Όπως φαίνεται και στα στοιχεία που ακολουθούν, το πραγματικό κόστος μιας κιλοβατώρας αν προστεθούν και οι φόροι και οι λοιπές χρεώσεις, κυμαίνεται από 0,1695 ευρώ έως 0,17056 ευρώ για όσους έχουν κατανάλωση (στο κανονικό τιμολόγιο) έως και 2000 κιλοβατώρες το τετράμηνο. Για όσους ξεπεράσουν αυτό το όριο, η χρέωση εκτοξεύεται στα 0,20645 έως 0,209745 ευρώ. Πρόκειται για «καπέλο» της τάξεως του 23% στο σύνολο του λογαριασμού.

Συνεπώς, όποιος περάσει τις 2000 κιλοβατώρες στο τετράμηνο… καίγεται. Ιδού και τα ποσά που το αποδεικνύουν. Σημειωτέον, οι πίνακες δεν περιλαμβάνουν ούτε τα δημοτικά τέλη και φόρου που επίσης εισπράττονται μέσω του λογαριασμού της ΔΕΗ, ούτε και το τέλος υπέρ της ΕΡΤ.


Οι υπολογισμοί αφορούν σε τριφασική παροχή για 120 ημέρες κατανάλωσης και περιλαμβάνονται όλες οι «μονοπωλιακές χρεώσεις» και οι φόροι που βαραίνουν το ηλεκτρικό ρεύμα.


Στον δεύτερο πίνακα, υπολογίζεται το πραγματικό κόστος ανά κιλοβατώρα αλλά και η αναλογία των ειδικών χρεώσεων επί της αξίας του ηλεκτρικού ρεύματος. Έτσι, φαίνεται και η ζημιά για την «τσέπη», κάθε φορά που ξεπερνά κανείς τις 2000 κιλοβατώρες.
-------------------------------
Πηγή: Ναυτεμπορική
-------------------------------