Σελίδες

Παρασκευή 28 Οκτωβρίου 2016

Η οδύσσεια ενός φοιτητή που έχασε την κάρτα απεριορίστων διαδρομών

Μια πραγματική οδύσσεια έζησε ένας νεαρός φοιτητής στη Θεσσαλονίκη όταν έχασε την εξαμηνιαία κάρτα απεριορίστων διαδρομών του ΟΑΣΘ.

Όπως αναφέρει σε επιστολή του στον υπουργό Μεταφορών, που δημοσιεύει το seleo.gr, παρά τις προσπάθειές του να εκδοθεί εκ νέου η κάρτα του καθώς είχε το στέλεχός της στη κατοχή του όχι μόνο αντιμετώπισε αδιαφορία από τους υπεύθυνους του ΟΑΣΘ αλλά του βεβαίωσαν και πρόστιμο. 


Διαβάστε τι αναφέρει αναλυτικά στην επιστολή:
Θέμα : Η διοίκηση του ΟΑΣΘ δεν εξυπηρετεί τους πολίτες

Κύριε Υπουργέ,

Είμαι φοιτητής στη Θεσσαλονίκη και είμαι συνδρομητής στον ΟΑΣΘ εδώ και τέσσερα χρόνια. Στις 01 Ιουλίου 2016, στο εκδοτήριο του Ν.Σ. Σταθμού Θεσσαλονίκης πραγματοποιήθηκε η εξαμηνιαία συνδρομή μου για παροχή υπηρεσιών για τους μήνες Ιούλιο – Δεκέμβριο από τον παραπάνω οργανισμό. Αναφέρομαι στην εξαμηνιαία κάρτα απεριόριστων διαδρομών. Ο υπάλληλος που μου εξέδωσε την κάρτα, κατέγραψε τον αριθμό της σε ένα τετράδιο. Συνεπώς, ο ΟΑΣΘ γνωρίζει ότι έχω γίνει συνδρομητής για το διάστημα αυτό. Εχασα την εξαμηνιαία κάρτα μου στις 26/08/2016, και έκανα δήλωση απώλειας αντικειμένου στην αστυνομία. Στην κατοχή μου έχω όμως τη θήκη της κάρτας, η οποία αναγράφει τον αριθμό της, δηλαδή έχω το αποδεικτικό στοιχείο εντοπισμού της συνδρομής από την εταιρεία. Πήγα στα γραφεία του ΟΑΣΘ στις 29/08/2016 και τους έδειξα τον αριθμό αυτό, ώστε να ψάξουν τα στοιχεία τους και να μου επιβεβαιώσουν τη συνδρομή μου. Η απάντηση από την υπεύθυνη των καρτών ήταν ότι «Δε γίνεται». Η διαδικασία όμως είναι τόσο απλή, πράγμα που σημαίνει πως η εταιρεία δεν είναι πρόθυμη να εξυπηρετήσει τον πελάτη της.

Από τη δική μου πλευρά, έκανα αίτηση την ίδια μέρα, για να μου εκδώσουν ένα έγγραφο επιβεβαίωσης της συνδρομής μου. Την ίδια μέρα χρησιμοποίησα την αστική συγκοινωνία και έλαβα πρόστιμο από ελεγκτή του ΟΑΣΘ. Την επόμενη εργάσιμη ημέρα, στις 30/08/2016, έκανα αίτηση ακύρωσης προστίμου και πήγα στα γραφεία ΟΑΣΘ με έγγραφο επιβεβαίωσης της συνδρομής μου που συνέταξα προσωπικά, το οποίο και σας επισυνάπτω, ζητώντας μια σφραγίδα και υπογραφή. Αρνήθηκαν να με εξυπηρετήσουν και πάλι, με τη δικαιολογία ότι «Η κάρτα που χάσατε, είναι σαν να χάνετε λεφτά». Θεωρώ όμως, πως η κάρτα αυτή δεν αποτελεί νόμιμη απόδειξη της εταιρείας προς εμένα, τον πολίτη, για τη συνδρομή μου, με αποτέλεσμα να θεωρώ πως η εταιρεία παρανομεί εις βάρος των πολιτών και προς το ελληνικό κράτος.

Σε περίπτωση που η εξαμηνιαία κάρτα είναι νόμιμη απόδειξη:

1) θα έπρεπε να αναγράφονται τα στοιχεία της εταιρείας, όπως το όνομα, η έδρα, το τηλέφωνο, το ΑΦΜ και η Δ.Ο.Υ της, πράγμα που δε συμβαίνει.

2) θα φυλασόταν στην οικεία του εκάστοτε πελάτη, ώστε να μη χαθεί. Αντιθέτως, στη συγκεκριμένη περίπτωση, ο πελάτης είναι υποχρεωμένος να έχει μαζί του κάθε μέρα την κάρτα αυτή, ώστε να την επιδεικνύει στους ελεγκτές ή και στον οδηγό.

Συνεπώς προκύπτει ότι ή: 1) η εταιρεία δεν έχει σκεφτεί την περίπτωση κλοπής - απώλειας της κάρτας, ώστε να δώσει άμεση λύση στο πρόβλημα του πελάτη. Συνεπώς δεν είναι κατάλληλη για να έχει το μονοπώλιο στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης και γι’ αυτό θα πρέπει να συμμορφωθεί, ή 2) η εταιρεία δεν επιθυμεί να εξυπηρετήσει τον πελάτη.

Θεωρητικά σε τέτοιες καταστάσεις μη εξυπηρέτησης του πελάτη από μια ιδιωτική εταιρεία, ο πολίτης – πελάτης έχει ένα και μοναδικό μέσο για να αντιμετωπίσει το πρόβλημά του. 1) Να σταματήσει να προμηθεύετε υπηρεσίες από την εταιρεία και να προσχωρήσει σε μια ανταγωνίστρια. Στην περίπτωση όμως του ΟΑΣΘ, που είναι μονοπωλιακή ιδιωτική εταιρεία υπάρχουν δύο μέσα:

1) Να σταματήσει να προμηθεύεται υπηρεσίες από την εταιρεία. Συνεπώς να μη χρησιμοποιεί τις αστικές συγκοινωνίες, απορριπτέα περίπτωση για το λόγο ότι οι αστικές συγκοινωνίες πρέπει να είναι δικαίωμα όλων των πολιτών.

2) Να προσφύγει στο κράτος, που είναι ο αρμόδιος να συμμορφώσει την εν λόγω εταιρεία.

Σύμφωνα με το δημοσίευμα από τη Συνέντευξη Τύπου του υπουργείου σας στις 19/08/2016 αναφέρονται τα εξής: «Ο ΟΑΣΘ δεν έχει δώσει κανένα στοιχείο . Οσον αφορά «στο ψέμα των εκατομμύριων ευρώ λόγω της μετακίνησης ανέργων, φοιτητών και μαθητών» το ΥΠΥΜΕΔΙ τονίζει πως ο ΟΑΣΘ δεν έχει δώσει στοιχεία για το κοινωνικό έργο, τον αριθμό των εξυπηρετούμενων πολιτών που ανήκουν σε αυτές τις κατηγορίες, το σύστημα που πιστοποιεί τις μετακινήσεις. Αυτό δεν είναι κάτι ασύνηθες για τον ΟΑΣΘ. Δεν δίνει στοιχεία ούτε για το αν τηρεί την ως σήμερα ισχύουσα οικονομική συμφωνία. Είναι άλλωστε ενδεικτικό ότι το αρμόδιο Υπουργείο ενημερώθηκε πριν λίγο καιρό για το μετοχολόγιο του ΟΑΣΘ, μετά από τόσες δεκαετίες» σημειώνεται στην ανακοίνωση του Υπουργείο το οποίο δηλώνει πως ενδεικτικό είναι ότι δεν υπάρχει μία έκθεση από δημόσιες υπηρεσίες που να πιστοποιεί ότι ο ΟΑΣΘ τηρεί την σύμβαση που ως σήμερα ισχύει.» Συνεπώς η εταιρεία δεν επιθυμεί να συμμορφωθεί και καθίσταται κατανοητό πως η φιλοσοφία της είναι να μην εξυπηρετεί τους πολίτες και το κράτος, με σκοπό την αισχροκέρδεια εις βάρος μας.

Παραδείγματα μη εξυπηρέτησης του πολίτη, που έχουν πέσει στην αντίληψή μου:

1) Σε περίπτωση απώλειας του φοιτητικού πάσου, ο ΟΑΣΘ δε δέχεται το νόμιμο έγγραφο με σφραγίδα που έχει εκδώσει η γραμματεία του εκάστοτε τμήματος της σχολής που ανήκει ο φοιτητής, για την έκδοση μειωμένης μηνιαίας κάρτας.

2) Ο ΟΑΣΘ δεν αποζημιώνει με χρηματικό ποσό τους πολίτες για τις απεργίες του μήνα Σεπτεμβρίου. Συγκεκριμένα, οι πολίτες πρέπει να αγοράσουν και να δείξουν την κάρτα του Οκτωμβρίου, προκειμένου να αποζημιωθούν με χρηματικό ποσό για τον Σεπτέμβριο. Συνεπώς ο πολίτης δεν έχει τη δυνατότητα να σταματήσει να προμηθεύετε υπηρεσίες από τον ΟΑΣΘ. Από προσωπική μου εμπειρία, γνωρίζω πως μόνο ο πολίτης που επιμένει, καταφέρνει να λάβει «ειδική μεταχείριση», και να λάβει αυτό το χρηματικό ποσό.

3) Σε περίπτωση απώλειας της μηνιαίας – τριμηνιαίας – εξαμηνιαίας – χρόνου κάρτας ΟΑΣΘ, οι υπάλληλοι του ΟΑΣΘ δε γνωρίζουν σε ποια διαδικασία να προβούν, διότι η διοίκηση δεν τους έχεις ενημερώσει. Μάλιστα, μόνο στις εξαμηνιαίες κάρτες και του χρόνου καταγράφεται από την εταιρεία «για στατιστικούς λόγους» η συνδρομή αυτή.

Οσον αφορά τη δική μου περίπτωση, σας ενημερώνω πως έλαβα τηλεφωνική κλήση από τη Διεύθυνση Διασφάλισης Εσόδων του ΟΑΣΘ, περίπου μία εβδομάδα μετά την αίτησή μου, δηλαδή αρχές Σεπτέμβρη. Μου ζητήθηκε βεβαίωση απώλειας από την αστυνομία και φωτοτυπία του φοιτητικού μου πάσου, καθώς επίσης μου ζητήθηκε να κόβω κανονικά εισητήριο μέχρι να εξετάσουν την αίτησή μου. Το δέχτηκα και ξεκίνησα να χρησιμοποιώ ποδήλατο για τις μετακινήσεις μου. Μια βδομάδα μετά, έλαβα τηλεφωνική κλήση από υπάλληλο του ΟΑΣΘ για να ενημερωθώ πως το πρόστιμό μου ακυρώθηκε. Από τότε δεν έχω λάβει καμία άλλη απάντηση. Πήρα τηλέφωνο αρχές Οκτωβρίου στη Διεύθυνση Διασφάλισης Εσόδων και μου ζήτησαν συγνώμη για την αργοπορία αυτή και με ενημέρωσαν πως το θέμα εισηγήθηκε στο συμβούλιο του ΟΑΣΘ. Ουσιαστικά έχει περάσει σχεδόν ενάμιση μήνας για να δεκτώ μία απάντηση για ένα απλό ζήτημα όπως αυτό.

Σύμφωνα με τα παραπάνω, ερωτώ:

1) Είναι υποχρεωμένος ο ΟΑΣΘ να καταγράφει τους συνδρομητές του;

2) Αποτελεί νόμιμο αποδεικτικό στοιχείο μιας εταιρείας μία κάρτα, στην οποία δεν αναγράφεται το όνομα του Οργανισμού, η ΔΟΥ της κ.τ.λ.;

3) Είναι υποχρεωμένη η εταιρεία να αποδίδει στον πολίτη μία νόμιμη απόδειξη παροχής υπηρεσιών της; 
Αν όχι, τότε πώς φορολογείται από το κράτος;
α) Τί θα κάνετε με αυτό το θέμα;
β) Τί άλλο μέσο έχω, για να διατηρήσω το δικαίωμα μου για απεριόριστη αστική συγκοινωνία τους μήνες που έχω πληρώσει τη συνδρομή μου;

Σύμφωνα με τα παραπάνω, αιτούμαι:
1) Να συμμορφωθεί με τον οποιοδήποτε τρόπο η διοίκηση του ΟΑΣΘ.
2) Αν αυτό δεν είναι εφικτό, να αντικατασταθεί η διοίκηση του ΟΑΣΘ. 
3) Αν αυτό δεν είναι εφικτό, να σταματήσει το μονοπώλειο του ΟΑΣΘ.
4) Αν αυτό δεν είναι εφικτό, να κρατικοποιηθεί ο ΟΑΣΘ.
5) Αν αυτό δεν είναι εφικτό, να τεθεί δημοψήφισμα προς τους πολίτες της Θεσσαλονίκης με το ερώτημα αν επιθυμούν να κρατικοποιηθεί ο ΟΑΣΘ.
6) Να δοθεί άμεση λύση στην υπόθεσή μου,
7) Καθώς και να προγραμματιστεί συγκεκριμένη διαδικασία εξυπηρέτησης των πολιτών που θα βρεθούν στη δική μου θέση στο μέλλον. Οσον αφορά την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ, όπως υπάρχει δημόσια τηλεόραση, την οποία ο πολίτης την πληρώνει μέσω του λογαριασμού της ΔΕΗ, θα μπορούσε και η αστική συγκοινωνία να είναι δημόσια και δωρεάν σε όλους. Ακόμα και οι έχοντες οχημάτων προτιμούν στο κέντρο της Θεσσαλονίκης να χρησιμοποιούν τα δωρεάν αστικά που πληρώνουν μέσω των φόρων τους, παρά να κολλάνε στο μποτιλιάρισμα.
Αντιλαμβάνομαι πως η κρατικοποίηση των αστικών συγκοινωνιών αποτελεί ένα πολιτικό ρίσκο και εγκυμονεί κινδύνους, γι’ αυτό θεωρώ πως τον λόγο πρέπει να τον έχουν οι πολίτες μέσω δημοψηφίσματος. Κλείνοντας, αυτό που αφορά εμένα ως πολίτη, είναι να εξυπηρετούμαι σωστά και σε εύλογο χρονικό διάστημα.

Υ.Γ. Παρακαλώ να κοινοποιηθεί στους παραπάνω φορείς, καθώς και σε όποιον άλλο φορέα είναι αρμόδιος να απαντήσει. Παρακαλώ επίσης να λάβω αριθμό πρωτοκόλλου και γραπτή απάντηση στο παραπάνω e-mail, καθώς και ταχυδρομικώς, από όλους τους φορείς που έχουν λάβει το παρόν κείμενο.
-------------------------
Πηγή: seleo.gr
-------------------------