Σελίδες

Δευτέρα 24 Οκτωβρίου 2016

Η καλή νοικοκυρά είναι χίπστερ και κυρά

Η Μαρέβα κάνει γιόγκα. Η Μαρέβα πίνει πράσινο τσάι. Η Μαρέβα βάζει ηλεκτρική σκούπα δημιουργώντας το εύλογο ερώτημα αν είναι SIEMENS. Και εσχάτως η Μαρέβα κάνει πατίνι στους δρόμους της Νέας Υόρκης.

Όχι στο Σύνταγμα ή την Πειραιώς έστω, αλλά μεταξύ 5ης και κάτι άλλο Λεωφόρου. Γιατί άλλη χάρη έχει το πατίνι εκεί που γυρίστηκε το Sex and the City και φαντασιώνεται η μέση μικροαστή Ελληνίδα και άλλη εκεί όπου εκεί οι κάδοι σκουπιδιών του Καμίνη και τα περιττώματα σκύλων χαλάνε την εικόνα.

Γιατί πρόκειται περί εικόνας.

Η σύζυγος του Κυριάκου Μητσοτάκη, με τη βοήθεια μερικών sites , επιχειρεί να δημιουργήσει την εικόνα της καλής νοικοκυράς η οποία ταυτόχρονα είναι και μοντέρνα, λιγάκι χίπστερ και μπορεί να αγγίζει τη σκούπα και να φωτογραφίζεται, τόσο ώστε να μην γίνει και δούλα. Η Μαρέβα είναι μία από εμάς βοά η εικόνα, αλλά το «εμάς» παραπέμπει σε άλλο «εμάς». Σε αυτούς που έχουν την πολυτέλεια να είναι ό,τι θέλουν να δείξουν πως είναι, ό,τι δώσουν εντολή στα φιλικά ΜΜΕ να είναι.

Όχι , η Μαρέβα δεν μοιάζει με τις λαϊκές γυναίκες, δεν μοιάζει καν με τη μητέρα του συζύγου της που αν και δυναμική, φρόντιζε να μένει στο παρασκήνιο και να κρατά τα Μέσα σε απόσταση. Άλλωστε ποιός μπορεί να υποθέσει πως υπάρχουν τα «ντολμαδάκια της Μαρέβας» κατά τα ντολμαδάκια της Μαρίκας; Σαλάτα με γκότζι μπέρι και κινόα, ίσως.

Έτσι αντί για φόντο κατσαρόλας, η Μαρέβα κάνει καλλίγραμμες διατάσεις σε ένα ιδιωτικό μάθημα γιόγκα. Φοράει ένα προσεγμένο light μπουφάν που την κρατάει ζεστή αλλά διατηρεί την ευκινησία της πάνω στο πατίνι που κόβει τα φθινοπωρινά φύλλα στον φρεσκοπλυμένο δρόμο της Νέας Υόρκης. Θέλει κάτι άλλο μια Ελληνίδα στη ζωή της; Θέλει μήπως δουλειά, μεροκάματο, παιδικό σταθμό για το παιδί της;

Οι φωτογραφίσεις της Μαρέβας, είναι βγαλμένες από την βεβιασμένη ελληνοποίηση του αμερικάνικου ονείρου που θέλει τη γυναίκα να τρώει πρωινά με γιαούρτια και μπάρες από κεχρί ολικής αλέσεως, να καβαλάει το SUV της για να πάει να διοικήσει την επιχείρησή της, ενώ στα διαλείμματα κάνει γιόγκα, διαλογισμό και pole dancing. Το βράδυ επιστρέφει στο σπίτι όχι για να σωριαστεί στον καναπέ αλλά για να πιεί ένα ποτήρι κόκκινο κρασί παρέα με το σύζυγό της που λύνει με χαμόγελο τη γραβάτα και τη χαϊδεύει με την ανάστροφη του χεριού. Α κάπου εκεί, η Φιλιππινέζα παρακόρη, αφήνει τα παιδιά να τρέξουν στην αγκαλιά των γονιών τους για να πουν καληνύχτα με την ίδια γλυκερή επανάληψη που λένε επί δεκαετίες «καληνύχτα» στα αμερικανικά σήριαλ από το «Μικρό σπίτι στο λιβάδι» ως σήμερα.

Είτε η Μαρέβα επιχειρεί να ωραιοποιήσει το προφίλ της με δική της πρωτοβουλία, είτε πρόκειται για επικοινωνιακή επιλογή που θέλει τον κύριο και την κυρία Μητσοτάκη να χτίζουν το προφίλ των μοντέρνων χιπστεροπολιτικών, είναι μια αποτυχημένη επιλογή. Όχι, η Ελληνίδα, καμιά Ελληνίδα δεν μοιάζει με την κυρία Μαρέβα Μητσοτάκη. Και αν κάτι κάνει η φωτογράφιση πάνω σε πατίνι, είναι να θυμίζει στη μέση Ελληνίδα πως η δική της ζωή είναι αλλιώς πατίνι.

Η προσπάθεια να απευθυνθεί ο Μητσοτάκης στο παραδοσιακό κοινό της ΝΔ, αντί με το «Πατρίς θρησκεία οικογένεια» με το οικογενειακό πρότυπο έμπλεο τηλεοπτικών αναφορών, θα αποδειχθεί όπως το σακίδιο του Σταύρου Θεοδωράκη. Άδειο και επιζήμιο. Πρωτίστως για τον ίδιο.

ΥΓ: καλά θα κάνουν οι επικοινωνιολόγοι του Κυριάκου να θυμηθούν το παράδειγμα του Γιώργου Παπανδρέου ο οποίος θέλησε να πλασάρει (έστω από πεποίθηση) το πρότυπο του σύγχρονου fit κυβερνήτη κάποιας Πολιτείας των ΗΠΑ. Το μόνο που κατάφερε είναι να τον θυμούνται με μαύρο κολάν, δίπλα στον Αντρέα Λοβέρδο και τον Δημήτρη Δρούτσα οι οποίοι πάσχιζαν να εναρμονιστούν με το αθλητικοπολιτικό τους πρότυπο. Ευτυχώς αυτοί χωρίς κολάν.
------------------------------------------------------------
Πηγή: koutipandoras.gr-Κώστας Βαξεβάνης
------------------------------------------------------------