Σελίδες

Σάββατο 27 Αυγούστου 2016

Αλήθεια πόσοι θα μπορούσαν να μιμηθούν το παράδειγμα της Σκύρου ;;;;

Τι μπορεί να είναι ένα λιμάνι στην Ελλάδα; Οι απαντήσεις μπορεί να ποικίλουν από :
• ένας παραμελημένος χώρος, μέχρι ότι,
• το λιμάνι είναι ο «χώρος υποδοχής» του επισκέπτη και η «βιτρίνα» του νησιού/ παράκτιου τόπου.

Στη Σκύρο έχουν επιλέξει να είναι το δεύτερο !

Οι αποβιβαζόμενοι στη Λιναριά, πραγματικά νιώθουν ότι μπαίνουν στο χώρο υποδοχής ενός φιλόξενου σπιτιού.
Η καθαριότητα του κεντρικού λιμανιού της Σκύρου, η τάξη, οι παροχές, δείχνουν ότι κάτι διαφορετικό γίνεται εκεί.


Μολονότι το Λιμάνι αυτό έχει παραμείνει στα χέρια των δημοτών του νησιού και δεν έχει ιδιωτικοποιηθεί, προκαλεί έκπληξη η οργάνωσή του.

Η φιλοσοφία των ντόπιων που έχουν κρατήσει την πύλη εισόδου τους όμορφη και τακτική νιώθοντας την σαν του σπιτιού τους, δίνει ένα ωραίο παράδειγμα για όλα τα λιμάνια της χώρας μας.

Ειδικότερα οι ξένοι τουρίστες, συνηθισμένοι από μαρίνες του εξωτερικού, βρίσκουν καταφύγιο σε ένα τόσο καλά οργανωμένο Δημόσιο Λιμάνι.

 
Βραβείο Μαρίνας

Οι εξελίξεις ξεκίνησαν το 2008, οπότε το Λιμενικό Ταμείο (ΛΤ) οριοθετεί και εφαρμόζει (το αδρανές από το 1955) Δημόσιο κτήμα το οποίο καλείται Χερσαία Ζώνη του Λιμανιού.

Παρότι ο μοναδικός μόνιμος υπάλληλος του ΛΤ συνταξιοδοτείται το 2008 και δεν έχει προσληφθεί άλλος μέχρι σήμερα (!), η ομάδα του άμισθου ΔΣ του Λιμενικού Ταμείου Σκύρου ξεκινά έργα ανάπλασης της Λιμενικής Ζώνης της Λιναριάς και αδειοδότηση τμήματος Μαρίνας, με παράλληλα έργα όπως :

• Τοποθέτηση μόνιμων αγκυροβολίων,
• WC, ντουζιέρες,
• Wi-Fi, βιβλιοθήκη,
• ανακύκλωση ,
• δεκάδες παροχές ρεύματος και νερού,
• υποδοχή και παροχή βοήθειας από σκάφος.
•κατασκευάστηκαν ακόμη δεξαμενές απόρριψης μηχανελαίων / πετρελαιοειδών, μαγειρικών λαδιών
• τοποθετήθηκε μέχρι και μετεωρολογικός σταθμός.


Επιπλέον ξεκίνησε τη διαδικασία δημιουργίας του πρώτου στην Ελλάδα υδατοδρομίου ιδιωτικής επένδυσης στο Λιμάνι, το οποίο προβλέπεται να υλοποιηθεί μέσα στο επόμενο έτος, ενώ ξεκινά και η κατασκευή σταθμού καυσίμων στο ντόκο για σκάφη και οχήματα .

Το σημαντικότερο απ΄ όλα όμως, είναι ότι το λιμάνι της Λιναριάς παραμένει Δημόσιο και όλα όσα έγιναν θα φέρουν και σημαντικό κέρδος για την τοπική κοινωνία της Σκύρου, αφού τα έσοδα επενδύονται στο Λιμάνι για τη βελτίωση των υποδομών του.

Μαρίνα

Αν και δεν συνηθίζουμε να αναφερόμαστε σε πρόσωπα θα ήταν παράλειψη να μην αποδώσουμε το θαυμασμό μας για τον Πρόεδρο του Λ.Τ Σκύρου κο Κυριάκο Αντωνόπουλο, τα μέλη Δ.Σ του Λ.Τ, και το προσωπικό του τμήματος Νομικών Προσώπων Αποκεντρωμένης Διοίκησης Θεσσαλίας- Στερεάς Ελλάδας. Όλοι αυτοί οι δημιουργικοί πολίτες, μαζί με την συμπαράσταση των Σκυριανών έκαναν πραγματικότητα, κάτι που συνηθίζεται να λέγεται, ότι δεν μπορεί να γίνει κατορθωτό από το «Δημόσιο».



Η Χώρα μας έχει πάνω από 400 λιμάνια που μπορεί να αξιοποιήσει κατά τον ίδιο τρόπο, παρέχοντας μια όμορφη προμετωπίδα και ένα ασφαλές λιμάνι στις αγκάλες των παράκτιων τόπων μας.

Στα Κύθηρα έχει τουλάχιστον 10 λιμάνια που μπορεί να αξιοποιηθούν και να γίνουν το "καταφύγιο" στο πέρασμα της Μεσογείου. Μεράκι και λίγη θέληση μαζί με φαντασία και προπάντων να γίνει μια αρχή χρειάζεται. Αν δεν ξεκινήσεις κάτι, δεν τελειώνει ποτέ......
---------------------------------
Αντώνης Λαμπρινίδης 
---------------------------------