Σελίδες

Σάββατο 25 Ιουνίου 2016

Εκεί όπου υπάρχουν νόμοι που εφαρμόζονται και οι Λιμενικές αρχές δεν είναι απλές "μαϊμούδες" - Με βαρύτατες ποινές αντιμέτωπες δυο ελληνικές ναυτιλιακές που πέταξαν σεντινόνερα στην θάλασσα

Δυο ελληνικές ναυτιλιακές, η Angelakos Hellas S.A. του Ε. Αγγελάκου και η Gallia Graeca Shipping καταδικάστηκαν από Αμερικάνικο Περιφερειακό Δικαστήριο στο Σιάτλ για απόρριψη πετρελαϊκών αποβλήτων στη θάλασσα από πλοίο μεταφοράς χύδην φορτίου που διαχειρίζονταν και κατείχαν αντίστοιχα.

Δύο μηχανικοί του κατηγορούμενου πλοίου Gallia Graeca, του χωρητικότητας 74,100-dwt (κατασκευής 2001), καταδικάστηκαν επίσης για παραβίαση της Διεθνούς Σύμβασης για την Πρόληψη της Ρύπανσης από Πλοία, παραποίηση των αρχείων κατά τη διάρκεια ομοσπονδιακής έρευνας και προσπάθεια εξαπάτησης των αμερικάνικων αρχών .

Συνολικά, οι ένοχοι καταδικάστηκαν για 12 στον αριθμό κακουργήματα μετά από μια ακροαματική διαδικασία διάρκειας τριών ημερών.

Τα αδικήματα έλαβαν χώρα τρεις φορές το Οκτώβριο 2015, όταν το Gallia Graeca ταξίδευε από την Κίνα προς το Σιάτλ. Με τον διαχωριστή νερού πετρελαίου του πλοίου να μην λειτουργεί, οι μηχανικοί παρέκαμψαν τις νομοθετικές διασφαλίσεις και απέρριψαν περίπου 5.000 γαλόνια σεντινόνερων στη θάλασσα.

Στη συνέχεια προσπάθησαν να αποκρύψουν τις ενέργειες τους κάνοντας ψευδείς καταγραφές στο αρχείο του πλοίου και λέγοντας ψέματα στους επιθεωρητές της Αμερικανικής Ακτοφυλακής.

Σύμφωνα με το κατηγορητήριο “όταν οι επιθεωρητές της ακτοφυλακής εξέτασαν το διαχωριστή νερού-πετρελαίου βρήκαν ότι τα φίλτρα του ήταν φραγμένα από πετρέλαιο. Επιπλέον, εντόπισαν πυρηνέλαια στις σωληνώσεις από τις οποίες γίνεται η απόρριψη των αποβλήτων. Σύμφωνα με τα αρχεία, ο διαχωριστής νερού-πετρελαίου δεν είχε χρησιμοποιηθεί για μήνες προτού πραγματοποιηθεί το ταξίδι από την Κίνα”.

Οι ελληνικές ναυτιλιακές επιχειρήσεις φέρονται τέλος να ήταν αυτές που έδωσαν οδηγίες στους μηχανικούς για το πώς να παραποιήσουν τα αρχεία καταγραφής.

Το πιο σοβαρό αδίκημα, η παραποίηση αρχείων σε μια ομοσπονδιακή έρευνα, τιμωρείται με μια μέγιστη ποινή φυλάκισης 20 ετών.

Οι οικονομικές κυρώσεις ξεκινούν από τα 500.000 δολάρια ανά αδίκημα για τις κατηγορούμενες εταιρείες και φθάνουν τα 250.000 δολάρια ανά αδίκημα για τους εμπλεκόμενους ιδιώτες.

Όλοι οι κατηγορούμενοι αρνήθηκαν τις κατηγορίες. Η τελική δίκη έχει οριστεί για τις 16 Σεπτεμβρίου του 2016, όπου και θα καθοριστούν οι ποινές.
------------------------------------
Πηγή: e-nautilia.gr
------------------------------------