Σελίδες

Τετάρτη 27 Απριλίου 2016

Ημιβυθισμένο το «Παναγία Τήνου» στο λιμάνι του Πειραιά

Επιχείρηση εντοπισμού του ρήγματος- των αιτίων που προκάλεσε την εισροή υδάτων αναμένεται να εξελιχθεί σήμερα προκειμένου να γίνουν εργασίες στεγανοποίησης ώστε να ακολουθήσει απάντληση που θα βελτιώσει την πλευστότητα του επιβατηγού οχηματαγωγού πλοίου «Παναγία Τήνου», που έχει παρουσιάσει επικίνδυνη δεξιά κλίση 40 μοιρών στο λιμάνι του Πειραιά στην πύλη Ε4. 

Χθες η αντίστοιχη επιχείρηση δεν σημείωσε επιτυχία καθώς οι δύτες δεν μπόρεσαν να εντοπίσουν το σημείο εισόδου των υδάτων λόγω των θολών νερών από τη λάσπη, καθώς πιθανολογείται ότι το «Παναγία Τήνου» πρέπει να έχει καθίσει στο έδαφος του βυθού και η κατάσταση να έχει σταθεροποιηθεί. Το βάθος στο συγκεκριμένο σημείο, σύμφωνα με εκτιμήσεις, πρέπει να φτάνει τα οκτώ μέτρα, όσο και το ύψος του πλοίου.

Στο μεταξύ χθες με ανακοίνωσή τους τα ναυτεργατικά σωματεία, Πανελλήνια Ένωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ), Πανελλήνια Ένωση Κατωτέρων Πληρωμάτων Μηχανής (ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ) , Πανελλήνια Επαγγελματική Ένωση Μαγείρων (ΠΕΕΜΑΓΕΝ) , Πανελλήνια Ένωση Πληρωμάτων Ρυμουλκών - Ναυαγοσωστικών (ΠΕΠΡΝ) και Πανελλήνια Ένωση Συνταξιούχων ΝΑΤ ΠΕΣ/ΝΑΤ κατέστησαν γνωστό ότι από τις 18 Απριλίου το ΝΑΤ σε σχετική επιστολή του προς την Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων του υπουργείου Ναυτιλίας, είχε αναφέρει ότι από ενημέρωση του φύλακα του πλοίου, το "Παναγία Τήνου" είχε παρουσιάσει επικίνδυνη κλίση προς τα δεξιά λόγω εισροής υδάτων επιρρίπτοντας ευθύνες στο υπουργείο Ναυτιλίας για την κατάσταση που δημιουργήθηκε.

Με ανακοίνωσή του ο ΟΛΠ σημειώνει τα ακόλουθα: «Αιφνίδια κλίση παρουσίασε σήμερα το πρωί το Ε/Γ – Ο/Γ «ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΝΟΥ» Ν.Π. 9913 το οποίο παρέμεινε στο κεντρικό λιμάνι Πειραιά ακινητοποιημένο και κατασχεμένο από τον ΝΑΤ, χωρίς η πλοιοκτήτρια εταιρεία του, αν και είχε εκ του Νόμου υποχρέωση, να φροντίσει να εξαλείψει τους κινδύνους, παρά το γεγονός ότι έχει ειδικώς προσκληθεί από τη Διοίκηση του Οργανισμού.

Οι ενέργειες του Οργανισμού υπήρξαν άμεσες και αποτελεσματικές, τοποθετήθηκαν προληπτικά πλωτά φράγματα για την προστασία και παρακολούθηση από οποιαδήποτε διαρροή, ανατέθηκε σε συνεργείο δυτών ο έλεγχος της κατάστασης του πλοίου και ανέθεσε στην κοινοπραξία ρυμουλκών τη λήψη κάθε απαραίτητης ενέργειας για τη διάσωση του πλοίου, με αποτέλεσμα η κατάστασή αυτού να έχει σταθεροποιηθεί.

Καθ’ολη τη διάρκεια της επιχείρησης ήσαν παρόντες με συντονιστικό ρόλο τόσο ο Αρχηγός Λιμενικού Σώματος, ο Κεντρικός Λιμενάρχης Πειραιά όσο και ο Γενικός Γραμματέας Λιμένων και Λιμενικής Πολιτικής και η Διοίκηση και στελέχη του Οργανισμού.

Η νέα κατάσταση του πλοίου επανεκτιμάται ήδη από τον Οργανισμό για την περαιτέρω πρόοδο της διαδικασίας απομάκρυνσής του.

Ο Οργανισμός εφαρμόζοντας την κείμενη νομοθεσία έχει επιτύχει την απομάκρυνση πάνω από 100 εγκαταλελειμμένων και ημιβυθισμένων τα τελευταία έτη και ιδιαίτερα όσων ήσαν στον Κεντρικό Λιμένα, η δε μέριμνα του για την ασφαλή κατάσταση του λιμένα είναι διαρκής».
--------------------------------
Πηγή:   theseanation.gr
--------------------------------