Ερώτηση στον Υπουργό Οικονομικών για την εξοικονόμηση δαπανών του δημοσίου από μισθώματα στέγασης υπηρεσιών, κατέθεσε ο Βουλευτής της ΝΔ Α΄ Πειραιώς και Νήσων Κώστας Κατσαφάδος.
Όπως επισημαίνει ο Βουλευτής, το Υπουργείο Οικονομικών ξοδεύει εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο σε μισθώματα, σε μία περίοδο που η εξοικονόμηση χρημάτων είναι επιτακτική.
Όπως επισημαίνει ο Βουλευτής, το Υπουργείο Οικονομικών ξοδεύει εκατομμύρια ευρώ κάθε χρόνο σε μισθώματα, σε μία περίοδο που η εξοικονόμηση χρημάτων είναι επιτακτική.
Ο κ. Κατσαφάδος τονίζει πως οι δημόσιες υπηρεσίες στεγάζονται σε μισθωμένα κτίρια που στοιχίζουν στο κράτος εκατομμύρια ευρώ, την ώρα που κρατικά ακίνητα παραμένουν ανεκμετάλλευτα.
Επικαλούμενος δημοσιεύματα, ο Βουλευτής της ΝΔ Α΄ Πειραιώς και Νήσων αναφέρει χαρακτηριστικά στην ερώτησή του, πως κάθε χρόνο το Υπουργείο Οικονομικών φαίνεται να πληρώνει 24 εκατ. ευρώ σε μισθώματα, η Βουλή πληρώνει πάνω από 1.000.000 ευρώ για την εκμίσθωση γραφείων, η Περιφέρεια Αττικής φαίνεται να πληρώνει περίπου 10 εκατομμύρια ευρώ σε ενοίκια, ενώ οι υπηρεσίες του Υπουργείου Περιβάλλοντος στεγάζονται σε 19 διαφορετικά κτίρια.
Η ερώτηση του κ. Κατσαφάδου έχει ως εξής:
«Κύριε Υπουργέ,
Εκατομμύρια ευρώ ξοδεύει το Υπουργείο Οικονομικών κάθε χρόνο σε μισθώματα, προκειμένου να στεγάσει τις υπηρεσίες του σε όλη την Ελλάδα. Κι αυτό, σε μια περίοδο που ακόμη και το τελευταίο ευρώ μετράει, αφού η φορολογία έχει γονατίσει επιχειρήσεις και νοικοκυριά, ενώ η εξεύρεση φορολογικών εσόδων, μέσω της μείωσης των κρατικών δαπανών, θα έπρεπε να αποτελεί ζητούμενο.
Την κοστοβόρα λειτουργία του Υπουργείου Οικονομικών παραδέχθηκε, μιλώντας στη Βουλή πριν λίγους μήνες ο αναπληρωτής υπουργός Οικονομικών, Τρύφων Αλεξιάδης, ο οποίος μάλιστα προανήγγειλε την πρόθεσή του να μεταφέρει το υπουργείο Οικονομικών σε άλλες περιοχές, ξεκινώντας πρώτα από το γραφείο του στην Καραγεώργη Σερβίας, το οποίο και σκοπεύει να μεταφέρει σε κτίριο επί της οδού Θηβών στου Ρέντη, και για το οποίο το δημόσιο πληρώνει ενοίκιο 220.000 ευρώ το μήνα! Όπως ο ίδιος είχε δηλώσει, με τη μεταφορά αυτή το κράτος θα εξοικονομήσει 2,64 εκατομμύρια το χρόνο.
Την ίδια ώρα, αντί να φροντίσουμε για τη μέγιστη εξοικονόμηση χρημάτων, πολλές δημόσιες υπηρεσίες εξακολουθούν να στεγάζονται σε μισθωμένα κτίρια, στοιχίζοντας στο κράτος εκατομμύρια, ενώ άλλα κρατικά ακίνητα μαραζώνουν ανεκμετάλλευτα. Για παράδειγμα, όπως αναφέρεται σε δημοσιεύματα:
–το υπουργείο Οικονομικών φαίνεται να πληρώνει 24 εκατ. ευρώ το χρόνο σε μισθώματα,
–οι υπηρεσίες του υπουργείου Περιβάλλοντος (πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ) στεγάζονται σε 19 διαφορετικά κτίρια.
– για 22 αστυνομικά τμήματα στην Αθήνα πληρώνονται μισθώματα ύψους 22 εκατ. ευρώ.
– η Βουλή πληρώνει κάθε χρόνο πάνω από 1.000.000 ευρώ για την εκμίσθωση γραφείων.
-η Περιφέρεια Αττικής πληρώνει περίπου 10 εκατ. ευρώ το χρόνο σε ενοίκια.
Κατόπιν τούτων ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Τι ποσά πληρώνει σήμερα το κράτος για μισθώματα υπηρεσιών του δημοσίου; Επιβεβαιώνει τις παραπάνω δαπάνες;
2. Τι πρόκειται να πράξει για τη μείωση των κρατικών δαπανών σε μισθώματα; Υπάρχει σχέδιο και με τι χρονοδιάγραμμα;
3. Πότε πρόκειται να μεταφερθεί το Υπουργείο Οικονομικών στην περιοχή του Ρέντη; Για ποιο λόγο έχει καθυστερήσει και πόσο μας στοιχίζει κάθε μήνα
4. Πόσα αδιάθετα κτίρια του δημοσίου υπάρχουν αυτή τη στιγμή;
Πειραιάς, 23 Μαρτίου 2016
Ο Ερωτών Βουλευτής
Κώστας Κατσαφάδος
Βουλευτής Α’ Πειραιώς & Νήσων ΝΔ