Σελίδες

Τετάρτη 27 Ιανουαρίου 2016

Σύγκρουση ΤΑΙΠΕΔ και υπουργού Ναυτιλίας για ιδιωτικοποίηση ΟΛΠ

Νέο επεισόδιο στη σύγκρουση υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας (ΥΕΝ) και ΤΑΙΠΕΔ λόγω της αποκρατικοποίησης του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, την οποία ο υπουργός κ. Δρίτσας αρνείται ακόμη να αποδεχθεί παρά την ανακήρυξη της Cosco ως προτιμητέου επενδυτή.
Αφορμή για τη νέα κόντρα αποτέλεσαν οι προχθεσινές δηλώσεις του κ. Δρίτσα, ο οποίος, μιλώντας σε ραδιοφωνικό σταθμό, άφησε να εννοηθεί ότι η συμφωνία ΤΑΙΠΕΔ - Cosco «έχει δρόμο μπροστά της» και άρα περικλείει αβεβαιότητες και μπορεί και να μην ολοκληρωθεί. 

  
Ο κ. Δρίτσας, που είχε διαφωνήσει με την αποκρατικοποίηση, προφανώς βρίσκεται σε δύσκολη θέση. Ωστόσο, οι δηλώσεις του που αμφισβητούν το αποτέλεσμα του διαγωνισμού δημιουργούν κλίμα αβεβαιότητας. Η συμφωνία είναι απολύτως συγκεκριμένη και το μόνο που απομένει είναι οι προαιρέσεις των αρμοδίων οργάνων (Ελεγκτικό Συνέδριο, Επιτροπή Ανταγωνισμού, ελληνική Βουλή).

Στις προκλήσεις Δρίτσα απάντησε χθες ο πρόεδρος του ΤΑΙΠΕΔ, κ. Πιτσιόρλας, ο οποίος χαρακτήρισε «δευτερεύουσας σημασίας» τις εκατέρωθεν δηλώσεις και τα σχόλια. «Δεν θέλω να σχολιάσω τις δηλώσεις του υπουργού», είπε χαρακτηριστικά ο κ. Πιτσιόρλας μιλώντας επίσης σε ραδιοφωνικό σταθμό. «Νομίζω», πρόσθεσε, «ότι αυτά είναι δευτερεύουσες πλευρές και σημασία έχει ότι έχουμε μια πολύ μεγάλη εξέλιξη. Για μια τόσο μεγάλη απόφαση, αλίμονο αν δεν υπάρχουν αντιδράσεις...».

Κύκλοι του ΤΑΙΠΕΔ προσπάθησαν στη συνέχεια να αποτρέψουν μια κλιμάκωση της έντασης, λέγοντας ότι ο κ. Πιτσιόρλας χαρακτήρισε «δευτερεύουσες πλευρές» τα σχόλια από τη δική του πλευρά και ότι αναφερόταν στις δηλώσεις που καλούνταν ο ίδιος να πραγματοποιήσει.

Οπως όμως και να έχει η κατάσταση, οι ηγεσίες του ΤΑΙΠΕΔ και του ΥΕΝ βρίσκονται στα πρόθυρα νευρικής κρίσης, εδώ και πολλούς μήνες. Μόλις τον περασμένο Σεπτέμβριο ο κ. Πιτσιόρλας είχε κάνει λόγο για «ακατανόητες δηλώσεις» του κ. Δρίτσα, πάλι σε σχέση με την αποκρατικοποίηση του ΟΛΠ. «Λυπάμαι, αλλά από τα λεγόμενα του κυρίου Δρίτσα είναι φανερό ότι έχοντας ελλιπή γνώση της διαγωνιστικής διαδικασίας παρασύρθηκε από λανθασμένες πληροφορίες και προέβη σε αυτή την ακατανόητη δήλωση», ανάφερε η ανακοίνωση του κ. Πιτσιόρλα. Λίγες ημέρες νωρίτερα, ο κ. Δρίτσας είχε καλέσει το ΤΑΙΠΕΔ και τον κ. Πιτσιόρλα να «παγώσει» τη διαδικασία αποκρατικοποίησης του ΟΛΠ ενόψει της προεκλογικής περιόδου του περασμένου Σεπτεμβρίου.

Δεν ήταν βεβαίως η πρώτη φορά που ο κ. Δρίτσας, επιχειρούσε τη ναρκοθέτηση της διαδικασίας. Πριν ακόμη ορκιστεί υπουργός Ναυτιλίας, τον Ιανουάριο του 2015, κατά την προσέλευσή του στο Προεδρικό Μέγαρο για την ορκωμοσία του, γνωστοποίησε στους δημοσιογράφους ότι «η αποκρατικοποίηση του ΟΛΠ σταματά» και ότι «ο δημόσιος χαρακτήρας του παραμένει». Ωστόσο, η επιλογή του πρωθυπουργού και της κυβέρνησης ήταν άλλη. Η συνέχιση της διαδικασίας πώλησης του ΟΛΠ, για τον οποίο υπήρχε το εκπεφρασμένο ενδιαφέρον της Cosco, δεν θα μπορούσε να ανατραπεί σε μια στιγμή που η κυβέρνηση αναζητούσε εναλλακτικές πηγές χρηματοδότησης, μεταξύ αυτών και από το Πεκίνο. Παρ’ όλα αυτά, ο κ. Δρίτσας συνέχισε τον κλεφτοπόλεμο. Το τελευταίο σοβαρό επεισόδιο προκλήθηκε από τα διορισμένα από τον ίδιο μέλη του διοικητικού συμβουλίου του ΟΛΠ. Οι τελευταίοι, λίγο πριν από την υποβολή των δεσμευτικών προσφορών, τον περασμένο Δεκέμβριο, ζήτησαν επανεξέταση της σύμβασης παραχώρησης, με στόχο την περαιτέρω καθυστέρηση της διαδικασίας.

Επίσης, ο υπουργός έχει καθυστερήσει την κατάρτιση του θεσμού πλαισίου λειτουργίας του ιδιωτικοποιημένου ΟΛΠ. Η σύσταση δημόσιας αρχής λιμένος (ή λιμένων) που θα εποπτεύει τις δημόσιες υπηρεσίες στο λιμάνι του Πειραιά εκκρεμεί.
------------------------------
Πηγή:  Καθημερινή
------------------------------