Σελίδες

Πέμπτη 27 Αυγούστου 2015

ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ SEATRAC στην παραλία του ΚΑΨΑΛΙΟΫ

Πριν από 3 χρόνια από αυτή την σελίδα ξεκινήσαμε έναν αγώνα με την παρουσίαση μιας φωτογραφίας ενός επισκέπτη ΑΜεΑ να βρίσκεται στο επάνω διάζωμα της παραλίας του Καψαλιού και να κοιτάει με έκδηλο καϋμό την θάλασσα που ήταν δίπλα του και δεν μπορούσε να την φθάσει.....

Έκτοτε πέρασαν ακριβώς 3 χρόνια με αλεπάλληλες εκκλήσεις προς την Αντιπεριφέρεια - Περιφέρεια και Δήμο και επαφές με την κατασκευάστρια εταιρεία.

Το έργο αν και είχε εγκριθεί πριν 2 χρόνια και είχε συμπεριληφθεί στα προγράμματα της Περιφέρειας, έμπλεξε στα ατέρμονα γρανάζια του γραφειοκρατικού χάους και κάθε φορά, τα 2 τελευταία χρόνια, έπαιρνε αναβολή για την ...επόμενη χρονιά...., ενώ συγχρόνως από το αρμόδιο γραφείο της Περιφέρειας προβαλόταν και μια διαφορετική δικαιολογία για την αναβολή. 



Στην πραγματικότητα, όπως πληροφορηθήκαμε από την κατασκευάστρια εταιρεία, δεν εκδιδόταν εντολή πληρωμής, λόγω των γνωστών εθνικών οικονομικών προβλημάτων, οπότε ουσιαστικά η αναβολή γινόταν λόγω έλλειψης χρημάτων.

Παράλληλα δεν υπήρχε η απαραίτητη πίεση και ενδιαφέρον από την παρελθούσα δημοτική αρχή. Αντίθετα η παρούσα δημοτική αρχή και ο υπεύθυνος του Λιμενικού ταμείου, έστερξαν στο θέμα και έτσι επετεύχθη η ολοκλήρωση του θέματος.

Έτσι σήμερα το πρωϊ ξεκίνησε η εγκατάσταση του συστήματος SEATRAC στην παραλία Καψαλιού, από την ανάδοχο εταιρεία που ήρθε από την Αθήνα.

Η δαπάνη καλύπτεται από την Περιφέρεια.

Το σύστημα επιτρέπει στα αναπηρικά αμαξίδια την ασφαλή είσοδο στη θάλασσα και αναβαθμίζει κατά πολύ το νησί, εντάσσοντάς το στις περιοχές που παρέχουν υψηλού επιπέδου υπηρεσίες προς ΑμΕΑ.


Το SEATRAC αποτελείται βασικά από ένα μηχανισμό αποτελούμενο από ράγες σταθερής τροχιάς μέσα στις οποίες ένα ειδικά διαμορφωμένο κάθισμα μπορεί να κινηθεί μέσα και έξω από το νερό.

Το Seatrac χρησιμοποιεί την ηλιακή ενέργεια σαν τη μόνη πηγή για την τροφοδοσία του. Αυτή η προσέγγιση κάνει το SEATRAC ένα τελείως αυτόνομο σύστημα το οποίο δεν εξαρτάται από το ηλεκτρικό δίκτυο για την τροφοδοσία του, εξαλείφοντας συνάμα τους όποιους κινδύνους θα ελλόχευε η σύνδεσή του με το ηλεκτρικό δίκτυο. Ο απλός αλλά όχι απλοϊκός σχεδιασμός του SEATRAC εξασφαλίζει την απλή του λειτουργία από τον τελικό χρήστη. Η διάταξη ελέγχεται μέσω ενός τηλεχειριστηρίου και έτσι με αυτόν τον τρόπο δεν χρειάζεται εκπαίδευση του τελικού χρήστη.

Η εγκατάσταση του SEATRAC δεν έχει μόνιμο χαρακτήρα. Η συσκευή μπορεί να εγκατασταθεί κατά προτίμηση στην αρχή της θερινής περιόδου και να απεγκατασταθεί στο τέλος της. Το τελευταίο σε συνδυασμό με τα φιλικά ως προς το περιβάλλον χαρακτηριστικά της διάταξης σημαίνουν ότι η χρήση της δεν επιφέρει αλλοιώσεις στο περιβάλλον ούτε έχει μόνιμες επιπτώσεις σε αυτό.

To SEATRAC είναι διαρκώς εξελισσόμενο. Υποστηρίζεται από ένα μεγάλο αριθμό φίλων και συναδέλφων που επιθυμούν να προσθέσουν κάτι στα διακριτικά μιας πολιτισμένης κοινωνίας. Μιας κοινωνίας που θα προσφέρει σε όλα τα μέλη της τις ίδιες δυνατότητες χωρίς να διακρίνει κανένα από αυτά.



Τεχνικά χαρακτηριστικά

Το μέγιστο βάρος χρήστη του SEATRAC είναι 120 kg. Η ταχύτητα του καθίσματος είναι 0,15 m/s και μπορεί να εξυπηρετήσει 30 άτομα ανά ημέρα. Η μπαταρία του επιτρέπει να λειτουργήσει 3 ημέρες χωρίς ηλιοφάνεια κάτι που το καθιστά ενεργειακά αυτόνομα και πρακτικά λειτουργικό το σύνολο της θερινής περιόδου. Το ύψος του καθίσματος στην αφετηρία είναι 50 εκατοστά ενώ το βάθος της θάλασσας στο τερματικό σημείο είναι 80 εκατοστά.

Διακρίσεις

To SEATRAC κερδίζει το  A’ βραβείο καινοτομίας στον 2ο Διαγωνισμό «Η Ελλάδα καινοτομεί» που διοργάνωσε ο ΣΕΒ και η Eurobank το 2013.

Thinking Out of the Box Engineering Applications

Το 2009 η Περιφέρεια Αχαΐας ανέθεσε στο Εργαστήριο Τεχνικής Μηχανικής του Πανεπιστημίου Πατρών ένα πρόγραμμα που περιελάμβανε το σχεδιασμό και την κατασκευή μιας συσκευής που θα παρείχε την δυνατότητα στους   κινητικά ανάπηρους να αποκτήσουν πρόσβαση στη θάλασσα.

Ύστερα από την επιτυχή έκβαση του προγράμματος, η δουλειά συνεχίστηκε και η συσκευή εξελίχθηκε σε ένα προϊόν (SEATRAC) έτοιμο για εμπορική χρήση. Παράλληλα με αυτό, η ανάγκη για άλλες συσκευές και προϊόντα, τα οποία σχετίζονται με το θέμα της βελτίωσης της ζωής των αναπήρων διαρκώς μεγάλωνε. Το γεγονός αυτό γέννησε την ανάγκη της ίδρυσης μιας εταιρείας που θα ικανοποιούσε τους στόχους αυτούς που από τη φύση τους θα ήταν εκτός των δραστηριοτήτων του Εργαστηρίου και του Πανεπιστημίου γενικότερα.

Έτσι το 2012 ιδρύεται η TOBEA που σε ανάπτυξη και Ελληνική μετάφραση σημαίνει Σκεπτόμενοι εκτός πλαισίου (αντισυμβατικά) Μηχανικές Εφαρμογές. Η TOBEA είναι μία εταιρεία τεχνοβλαστός του πανεπιστημίου Πατρών και ιδρύθηκε από τον Ιγνάτιο Φωτίου Μηχανολόγο και Αεροναυπηγό Μηχανικό και τον Γιώργο Σωτηριάδη Μηχανολόγο Μηχανικό.

Η Δημοτική Αρχή ζήτησε ήδη προσφορά και για την εγκατάσταση ίδιου συστήματος στην Αγ. Πελαγία για το καλοκαίρι του 2016.

Να σημειώσουμε σε αυτό το σημείο ότι μία από τις προϋποθέσεις των Γαλάζιων Σημαιών των παραλιών, είναι και η ύπαρξη πρόσβασης και εξυπηρέτησης ΑΜεΑ.

Έτσι θα λέγαμε ότι διαδοχικά και στα όρια των χρηματικών δυνατοτήτων του Δήμου μας πρέπει να τοποθετηθούν, μερίμνει του Λιμενικού Ταμείου, παρόμοιοι μηχανισμοί σε όλες τις προσβάσιμες παραλίες του νησιού μας.

Η σελίδα μας θα ήθελε να ευχαριστήσει την Περιφέρεια-Αντιπεριφέρεια και Δημοτική Αρχή για την τελική αίσια έκβαση του θέματος και να υπενθυμίσει σε όλους τους κατά καιρούς κακόβουλους ότι σκοπός του τύπου είναι η παρουσίαση των θεμάτων που είναι για το καλό των πολλών έστω και εάν πληγώνουν κάποιους ολίγους και βολεμένους. Αρκεί μόνον να συμβάλλει και να προτρέπει ώστε να γίνονται πράξη έργα και ενέργειες που θα κάνουν την ζωή του Κυθηραϊκού λαού καλύτερη και ευκολώτερη.










-------------------------------------------------------------------------------------
Αντώνης Λαμπρινίδης-Φωτογραφίες Γιώργος Σάμιος-Παναγιώτης Ζαντιώτης
-------------------------------------------------------------------------------------