Σελίδες

Κυριακή 7 Ιουνίου 2015

Να σταματήσει οριστικά η καταστροφή στον όρμο Βοιών

Το πρώτο βήμα έγινε. Οι καθολικές αντιδράσεις των δήμων Μονεμβασίας, Ελαφονήσου και Κυθήρων,  η πίεση τοπικών, αυτοδιοικητικών, επαγγελματικών και περιβαλλοντικών φορέων, κατοίκων και πολιτικών εκπροσώπων και οι αποκαλύψεις της "Α" έφεραν μια πρώτη δικαίωση.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο λιμενάρχης Νεάπολης ανακάλεσε την πρόταση που είχε καταθέσει στο υπουργείο Ναυτιλίας, τον Ειδικό Κανονισμό Λιμένος προκειμένου, εκτός από το πειρατικό αγκυροβόλι, στον όρμο Βοιών να επιτρέπονται και οι εργασίες επισκευής στα πλοία. Άλλωστε αυτό συνέβαινε ήδη, σχεδόν απροκάλυπτα, όπως φαίνεται σε βίντεο ντοκουμέντο που είχε αναρτηθεί στην ιστοσελίδα της "Α". 

Μια περιοχή μοναδικού φυσικού κάλλους, χαρακτηρισμένη natura, δίπλα στο Παυλοπέτρι, την αρχαιότερη βυθισμένη πολιτεία στον κόσμου, γεμίζει δεξαμενόπλοια που αγκυροβολούν, ενώ μετατράπηκε σε πειρατική ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, με τεράστιους κινδύνους για το περιβάλλον αλλά και τον τουρισμό της περιοχής.

Η προσπάθεια του λιμενάρχη να νομιμοποιήσει την καταστροφή, μέσω της αλλαγής του Λιμενικού Κανονισμού, φαίνεται πως αποτρέπεται για την ώρα. Χρειάζεται τώρα το επόμενο βήμα: Να απομακρυνθεί το αγκυροβόλι.

"Το παράνομο αγκυροβόλιο στον όρμο των Βατίκων δεν είναι μόνο ενέργεια που υποβαθμίζει το περιβάλλον της περιοχής, αλλά αποτελεί αληθινή βόμβα στα θεμέλια των τοπικών κοινωνιών, που σε συντριπτικό βαθμό απορρίπτουν τη συνέχιση της απαράδεκτης αυτής κατάστασης, για την οποία οι ευθύνες -σας διαβεβαιώνω- θα αποδοθούν και με τον πλέον παραδειγματικό τρόπο", ανέφερε ο δήμαρχος Κυθήρων Στρ. Χαρχαλάκης στο μήνυμά του για την Παγκόσμια Ημέρα Περιβάλλοντος.

Με ερώτησή τους στη Βουλή, τρεις βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, οι Στ. Λεουτσάκος, Στ. Αραχωβίτης και Ε. Καρακώστα, ζητούν την ανάληψη πρωτοβουλίας για εκπόνηση νέου σχεδίου με τη συμμετοχή επιστημόνων και των τοπικών φορέων που "θα σέβεται και τον οικολογικό και πολιτισμικό πλούτο της περιοχής και θα διασφαλίζει την ασφαλή λειτουργία του λιμανιού της Νεάπολης προς το συμφέρον των κατοίκων των γειτνιαζουσών περιοχών". "Κατά κανένα τρόπο δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή η δημιουργία υποδομών, οι οποίες θα μετατρέψουν την περιοχή σε ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη σε βάρος του φυσικού και αρχαιολογικού κάλλους και του τουριστικού προϊόντος της περιοχής", τονίζουν οι βουλευτές. 

Το περιφερειακό συμβούλιο στην τελευταία συνεδρίαση αποφάσισε ομόφωνα μετά από εισήγηση του αντιπεριφερειάρχη νήσων Π. Χατζηπέρου την απαγόρευση αγκυροβολίας σε όλα τα πλοία πλην των επιβατικών, καθώς και την απαγόρευση οποιασδήποτε διαδικασίας εφοδιασμού, επισκευών, υφαλοκαθαρισμών, καθαρισμού προπελών, καθαρισμού καταστρωμάτων ή οποιασδήποτε άλλης παρόμοιας δραστηριότητας εντός του όρμου. Παράλληλα, επισημαίνεται ότι πλοία πλόων εσωτερικού και ανάλογης κλάσης θα μπορούν να προστατεύονται στον όρμο, σε περίπτωση κακών καιρικών συνθηκών "εφόσον εξεταστεί από το Λιμεναρχείο η ορθότητα ανάλογου αιτήματος του πλοίου".

Η υπόθεση πλέον βρίσκεται στα χέρια του αν. υπουργού Ναυτιλίας Θ. Δρίτσα, αφού η εισήγηση του Περιφερειακού Συμβουλίου έχει σταλεί στην Α. Βασιλειάδη. Σε περίπτωση που υιοθετηθεί στον Ειδικό Κανονισμό Λιμένα Νεαπόλεως, μπαίνει φραγμός στα σχέδια εκείνων που θέλουν να καταστήσουν τον όρμο Βοιών ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη χωρίς κανέναν σεβασμό στο περιβάλλον, την ιστορία και μάλιστα ερήμην κατοίκων και φορέων.

Η κυβέρνηση μπορεί να σταματήσει τη δημιουργία των "Σκουριών του Νότου".
---------------------------------------------------
Πηγή: Αυγή-Σπύρος Ραπανάκης
---------------------------------------------------