Σελίδες

Τετάρτη 27 Αυγούστου 2014

Μ. Σακέλλης: Κίνδυνος να πουληθούν πλοία της ακτοπλοΐας τη περίοδο 2014- 2015

Προειδοποίηση ότι δε θα υπάρξουν διαθέσιμα πλοία για τα δρομολόγια δημόσιας υπηρεσίας αλλά και για πιθανή συγχώνευση και μείωση των δρομολογίων, εάν συνεχιστούν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις, απηύθυνε από του βήματος των εργασιών της διημερίδας του Υ.Ν.Α. για τα ακτοπλοϊκά προβλήματα του Β. Αιγαίου, ο Πρόεδρος του ΣΕΕΝ, Μ. Σακέλλης.

Ο κ. Σακέλλης σημείωσε ότι επίσης δεν αποκλείεται το προσεχές διάστημα να υπάρξουν και άλλες πωλήσεις πλοίων που θα επιδεινώσουν τη κατάσταση στις δρομολογιακές συνδέσεις, καθώς όπως εξήγησε από το 2009 και εντεύθεν η ακτοπλοΐα έχει χάσει κοντά στα 11.5 εκατ. επιβάτες, 988.000 οχήματα, γεγονός που σημαίνει απώλεια εσόδων 310 εκατ. ευρώ.

Την ίδια ώρα όπως είπε, το ενεργειακό κόστος διπλασιάστηκε σε σχέση με το 2009 ενώ οι περίφημες υπέρ τρίτων κρατήσεις από κοινού με τον ΦΠΑ συνεχίζουν να επιβαρύνουν στο 26.5% την κίνηση καθώς επιβαρύνεται το κόστος των εισιτηρίων.

Στα προβλήματα που αντιμετωπίζει ο κλάδος, ο κ. Σακέλλης πρόσθεσε και τα ζητήματα νόθευσης του ανταγωνισμού με παρεμβάσεις και μη τήρησης συμβατικών υποχρεώσεων με αλλαγή της νομοθεσίας, το διάστημα της κατάργησης του ΥΕΝ, αλλά και τη σωρεία προβλημάτων που δημιουργήθηκαν εξαιτίας άλλων παραγόντων που υπεισέρχονται στη χρήση των πλοίων.

Συνολικά είπε, οι ζημιές των εταιρειών ξεπέρασαν το 1 δις από 2009, ενώ υπήρξε μείωση της ρευστότητας και δυσκολίες κάλυψης του κόστους κίνησης καυσίμων και πληρωμάτων.

Ο κ. Σακέλλης επίσης τόνισε ότι έχει σχηματιστεί σκηνικό, ακατάλληλο για επενδύσεις οι οποίες αποτελούν μια διαρκή ανάγκη όπως χαρακτηριστικά είπε, μη παραλείποντας να αναφερθεί επίσης στη μεγάλη εποχικότητα και τις διακυμάνσεις της στην υποχρεωτική εκτέλεση δρομολογίων τη χειμερινή περίοδο, δηλαδή την υποχρεωτική δεκάμηνη απασχόληση και άλλα ζητήματα που η ένωση έχει θέσει προς τη πλευρά του υπουργείου.

Χωρίς αμφιβολία είπε, η ακτοπλοΐα ήταν και παραμένει μεγάλος παράγοντας της τουριστικής ανάπτυξης της χώρας και καθοριστικός παράγοντας για την οικονομική ανάπτυξη των νησιών.

Εκείνο που διαπιστώνουμε είπε, είναι ότι δεν έχει γίνει κατανοητή η σημασία των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, για να προχωρήσει σε απαρίθμηση μιας σειράς λύσεων – προτάσεων οι οποίες επίσης είναι γνωστές στα συναρμόδια υπουργεία.

Όσον αφορά στα υδροπλάνα και την φιλολογία που έχει αναπτυχθεί ο κ. Σακέλλης κατέστησε σαφές ότι «ο ΣΕΕΝ δηλώνει ότι η δρομολόγηση των υδροπλάνων μας βρίσκει απολύτως σύμφωνους και είναι μια θετική εξέλιξη για την ανάπτυξη των νησιών μας.

Λαμβανομένης υπόψη όμως της κατάστασης των λιμανιών μας , τα περισσότερα εκ τω οποίων μάλλον μας δυσκολεύον παρά μας διευκολύνουν, χρειάζεται ιδιαίτερη προσοχή στη χάραξη των υδατοδρομίων.

Στη διαδικασία λήψης τελικών αποφάσεων για τη χάραξη των υδατοδρομίων πρέπει οπωσδήποτε να συμμετέχει ο ΣΕΕΝ καθώς επίσης και Ένωση Πλοιάρχων».
---------------------------------
Πηγή: theseanation.gr
---------------------------------