Σελίδες

Σάββατο 31 Μαΐου 2014

Ενα χρόνο στο ΥΝΑ, ο κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης και το Βόρειο Αιγαίο- και όχι μόνο- παραμένει ακόμα χωρίς πλοία!!!!!!!

Απόλυτος άρχοντας η Τράπεζα Πειραιώς στην ακτοπλοΐα - Ουσιαστικό μονοπώλιο στο Βόρειο Αιγαίο
Στην εποχή που οι ακτοπλοϊκές εταιρείες εκμεταλλεύονταν μονοπωλιακά τις συνδέσεις των νησιών με την ηπειρωτική Ελλάδα και μεταξύ τους, επέστρεψε το Αιγαίο.

Στην ουσία, στις γραμμές του βορείου Αιγαίου ο απόλυτος κυρίαρχος είναι η Τράπεζα Πειραιώς κι είναι ζήτημα χρόνου οι επιμέρους επιχειρηματικοί όμιλοι που δραστηριοποιούνται στην περιοχή, να συγχωνευθούν σε ένα σχήμα.

Η είσοδος της Τράπεζας Πειραιώς στο μετοχικό κεφάλαιο τής Marfin Investment Group (MIG) σημαίνει πως αποκτά τον έλεγχο στον ακτοπλοϊκό κλάδο ελληνικής εταιρείας συμμετοχών, δηλαδή στην Attica Group, η οποία δραστηριοποιείται στη γραμμή Πειραιάς - Χίος - Μυτιλήνη μέσω της Blue Star Ferries και του πλοίου «Blue Star Patmos». Ταυτοχρόνως, η Τράπεζα Πειραιώς ελέγχει μεγάλο μέρος του μετοχικού κεφαλαίου τής Hellenic Seaways, η οποία δραστηριοποιείται στα νησιά μας με το πλοίο «Αριάδνη».

Το επόμενο διάστημα, η Hellenic Seaways θα δρομολογήσει και το «Νήσος Μύκονος» στη γραμμή της Ικαρίας - Σάμου, για να καλύψει την αυξημένη επιβατική και μεταφορική κίνηση του καλοκαιριού.

Παράλληλα, η ΝΕΛ που εξυπηρετεί τις άγονες γραμμές του βορείου Αιγαίου και τη γραμμή Ικαρίας - Σάμου το σύνολο του χρόνου, έχει ως βασικό πιστωτή την Τράπεζα Πειραιώς. Η ΝΕΛ και η Πειραιώς βρίσκονται σε πολύμηνη αντιδικία για την εφαρμογή της συμφωνίας εξυγίανσης που επικυρώθηκε από το Εφετείο Βορείου Αιγαίου τον περασμένο Δεκέμβριο και δεσμεύει και τις δύο πλευρές.

Η ΝΕΛ, απ’ τη μεριά της, κατηγορεί την Τράπεζα Πειραιώς πως επιδιώκει τον οικονομικό στραγγαλισμό της προκειμένου να προωθήσει τον ανασχεδιασμό του ακτοπλοϊκού χάρτη. Σε κάθε περίπτωση, είναι φανερό πως η ΝΕΛ έχει άμεση εξάρτηση από την Τράπεζα Πειραιώς.

Ο Όμιλος Attica έχει συνάψει συμφωνία συνεργασίας με τον όμιλο της ΑΝΕΚ.
Η συμφωνία περιλαμβάνει τις γραμμές της Αδριατικής και τη γραμμή Πειραιάς - Ηράκλειο. Παράλληλα, ένας εκ των βασικών πιστωτών τής ΑΝΕΚ είναι η Τράπεζα Πειραιώς.

Ο μόνος ακτοπλοϊκός όμιλος που δεν ελέγχεται από την Τράπεζα Πειραιώς, είναι οι «Μινωικές Γραμμές», που αποτελούν θυγατρική του ιταλικού ακτοπλοϊκού ομίλου Grimaldi.

Τι θα γίνει στα νησιά μας

Από τα παραπάνω στοιχεία είναι φανερό πως οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις των νησιών του Βορείου Αιγαίου εξαρτώνται αποκλειστικά από τις διαθέσεις της Τράπεζας Πειραιώς. Είτε προχωρήσει είτε όχι η συγχώνευση των ακτοπλοϊκών εταιρειών, πολύ λίγη σημασία έχει για τους κατοίκους των νησιών μας.

Έτσι κι αλλιώς ανταγωνισμός μεταξύ των πλοίων δεν υπάρχει. Μια συγχώνευση το μόνο που θα προσφέρει, είναι οικονομίες κλίμακας στις συγχωνευόμενες επιχειρήσεις, καθώς θα μειωθεί το διοικητικό προσωπικό που απασχολούν.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται και η συνεχιζόμενη φημολογία που θέλει τη ΝΕΛ να εξαγοράζεται είτε από την Hellenic Seaways, είτε από άλλο όμιλο.

Πηγές προσκείμενες στη ΝΕΛ, σταθερά διαψεύδουν αυτά τα σενάρια τους τελευταίους δύο μήνες. Τις προθέσεις της διοίκησής της δείχνει η απόφαση να προχωρήσει σε αύξηση κεφαλαίου υπέρ των παλαιών μετόχων, με την καταβολή μετρητών.

Το αν θα προχωρήσει αυτός ο σχεδιασμός ή όχι θα το γνωρίζουμε μετά από λίγους μήνες. Το μόνο σίγουρο είναι πως σε αυτήν τη φάση, έρχεται σε αντίθεση με τους σχεδιασμούς της Τράπεζας Πειραιώς. Αυτό το στοιχείο εξηγεί και την αντιπαράθεση μεταξύ των δύο πλευρών.
---------------------------
Πηγή: emprosnet.gr
---------------------------