Σελίδες

Κυριακή 1 Δεκεμβρίου 2013

Ολα για τους εργολάβους...

Δεν είναι η πρώτη και ασφαλώς δεν θα είναι η τελευταία φορά που η κυβέρνηση (όπως και όλες οι προηγούμενες) εμφανίζεται να ευνοεί ανοικτά τα συμφέροντα των μεγαλοεργολάβων σε βάρος των πολιτών.

 Γιατί πώς αλλιώς μπορεί να εξηγήσει κάποιος τη νωπή απόφασή της για αυξήσεις στα διόδια των αυτοκινητοδρόμων, που φτάνουν σε αρκετές περιπτώσεις ώς και το 60%; 
 
 Οπως αναδεικνύεται από το ρεπορτάζ, οι Ελληνες πολύ δύσκολα θα χρησιμοποιούν πλέον τις εθνικές οδούς, καθώς βασικές διαδρομές του δικτύου θα στοιχίζουν ακριβότερα ακόμη και από αεροπορικό εισιτήριο.

Αυτό θα μπορούσε βεβαίως να είναι ένας λόγος να μειώσουν τις διαδρομές τους με αυτοκίνητο, δεδομένης και της υψηλής τιμής της βενζίνης, θα μπορούσε να ισχυρισθεί κάποιος. Ομως προφανώς η κυβέρνηση δεν ψηφίζει τις νέες, αναθεωρημένες σε όλα συμβάσεις για να ωφελήσει την τσέπη μας. Το αντίθετο ακριβώς συμβαίνει.

Οι νέες, τσουχτερές τιμές των διοδίων συνδέονται ευθέως με την επανεκκίνηση των έργων στους 4 μεγάλους οδικούς άξονες της χώρας από τις αρχές του νέου έτους. Τα έργα αυτά είχαν σταματήσει εδώ και 3 χρόνια, καθώς λόγω κρίσης δεν χρηματοδοτούνταν από τις τράπεζες και το ελληνικό Δημόσιο.

Οι μόνοι όμως που όλο αυτό το διάστημα δεν είχαν πάψει να χρηματοδοτούν ανελλιπώς την κατασκευή και τη συντήρηση ανύπαρκτων ιδιωτικών έργων ήταν οι Ελληνες πολίτες. Γιατί υποχρεώνονταν να πληρώνουν τα αυξημένα διόδια σαν τα έργα να συνεχίζονταν κανονικά.

Αυτός ήταν άλλωστε και ο βασικός λόγος που είχαν τόση άνθηση τα κινήματα «Δεν πληρώνω» κατά των διοδίων. Γιατί η πληρωμή τους ήταν άμεσα έσοδα στις τσέπες των μεγαλοεργολάβων. Οι οποίοι δεν έκαναν τίποτα από το να εισπράττουν εύκολα ζεστό χρήμα για δρόμους που είναι και επικίνδυνοι για τους οδηγούς (όπως της Αθήνας - Πάτρας).

Υπολογίζεται ότι οι παραχωρησιούχοι, όπως λέγονται οι εργολάβοι, έβαλαν στην τσέπη 3 δισ. ευρώ από πληρωμές του Δημοσίου και διόδια. Και τώρα το ελληνικό Δημόσιο, πέραν των νέων αυξήσεων-φωτιά στα διόδια, τους εξασφαλίζει και νέα πρόσθετη χρηματοδότηση 2,2 δισ. ευρώ. Ολοι και όλα δουλεύουν για τους εργολάβους σε αυτή τη χώρα.

Ομως δικαίως αγανακτεί ο Ελληνας πολίτης. Γιατί πληρώνει για τη χρήση ενός δρόμου πιο πολλά από έναν Ευρωπαίο και δεν απολαμβάνει καν έναν άνετο και ασφαλή αυτοκινητόδρομο.
  
Επιτέλους, σε αυτό τον τόπο και η κοροϊδία πρέπει να πάψει να γίνεται εργολαβικά σε βάρος μας.
----------------------------
Πηγή: Ελευθεροτυπία
----------------------------