Σελίδες

Τρίτη 26 Νοεμβρίου 2013

Ρύθμιση - χάδι για τους «σκαφάτους»

Την ίδια στιγμή που η κυβέρνηση υπερφορολογεί τους φτωχοποιημένους μισθωτούς και συνταξιούχους, τη μικρομεσαία ακίνητη περιουσία και εκκρεμεί η συμφωνία για το δημοσιονομικό κενό του 1,3 δισ. ευρώ, ψήφισε για μία ακόμη φορά έναν φόρο-«χάδι» για τα σκάφη αναψυχής.

Συγκεκριμένα, όπως επισημαίνουν τρεις βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, στην εκπρόθεσμη τροπολογία που κατατέθηκε στο σχέδιο νόμου "Κύρωση της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου "Ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση των εξαιρετικά επειγουσών και απρόβλεπτων αναγκών της "Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα Α.Ε., περιλαμβάνεται ρύθμιση που προβλέπει την επιβολή ενός πολύ χαμηλού «Τέλους Παραμονής και Πλόων» (Τ.Π.Π.) σε όσα σκάφη αναψυχής, ιδιωτικά και επαγγελματικά, έχουν μήκος πάνω από 7 μέτρα, τα οποία πλέουν, ελλιμενίζονται ή αγκυροβολούν στα ελληνικά χωρικά ύδατα. Το τέλος θα αρχίσει να επιβάλλεται από 1/1/2014.

Ας σημειωθεί ότι τα σκάφη αναψυχής είχαν ήδη απαλλαγεί από το φόρο πολυτελείας με το άρθρο 44 του ν. 4111/2013 με τη δικαιολογία ότι απέδωσε ελάχιστα σε ετήσια βάση και ήταν αντιαναπτυξιακός! 

Το Τ.Π.Π. θα ξεκινά από τα 200 ευρώ το χρόνο για όσα σκάφη έχουν μήκος από 7-8 μέτρα την ώρα που ένα 1600άρι αυτοκίνητο 10ετίας πληρώνει περισσότερα. Το Τ.Π.Π θα φθάνει μέχρι τα 100 ευρώ το μέτρο για όσα έχουν μήκος άνω των 12 μέτρων.

Όπως αναφέρει σχετική ερώτηση που κατέθεσαν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ Δ. Παπαδημούλης, Ε. Τσακαλώτος και Δ. Γελαλής:

«Με δεδομένο ότι:

• οι επιβαρύνσεις αυτές είναι προκλητικά μικρές συγκριτικά με τα τέλη που πληρώνουν τα αυτοκίνητα, ειδικά αυτά που έχουν κινητήρα άνω των 2000 κυβικών

• το 2014 θα φέρει, σύμφωνα με το προσχέδιο του προϋπολογισμού, νέα βαριά φορολογία, μειώσεις εισοδημάτων, περικοπές στις κοινωνικές παροχές και ψαλίδι στις φοροαπαλλαγές».

Eρωτώνται οι αρμόδιοι υπουργοί:

• Σκοπεύουν να επανεξετάσουν την σχετική ρύθμιση η οποία προκαλεί το κοινό περί δικαίου αίσθημα αλλά και δεν συνάδει με το Σύνταγμα που προβλέπει ότι η φορολόγηση πρέπει να είναι δίκαια κατανεμημένη και να μην δημιουργεί ανισότητες;

• Αν όχι, σκοπεύουν τουλάχιστον να επανεξετάσουν το ύψος των τελών κυκλοφορίας ΙΧ που είναι από τα υψηλότερα στην Ευρώπη;

• Σκοπεύουν να ανταποκριθούν στο αίτημα επιχειρήσεων και πολιτών που επιζητούν ένα σύστημα φορολόγησης κοινωνικά δίκαιο, απλό, κατανοητό με αναπτυξιακά χαρακτηριστικά ή θα συνεχίσει να πορεύεται με «φορολογικά μπαλώματα»;
-----------------------------
Πηγή:  e-nautilia.gr
-----------------------------