Σελίδες

Δευτέρα 29 Ιουλίου 2013

Υδατοδρόμια σε Κρήτη, Αντικύθηρα, Γύθειο, Καλαμάτα και Πάτρα.

Ο εναλλακτικός αυτός τρόπος μετακίνησης, που αφορά το νομοσχέδιο «Διαμόρφωση φιλικού αναπτυξιακού περιβάλλοντος για τις στρατηγικές και ιδιωτικές επενδύσεις και άλλες διατάξεις» (συγκεκριμένα βάση νέου νόμου Ν. 4146 /2013, ΦΕΚ  Α’ Αρ. 90, Ημ. Εκδ. 18-4-13.    Άρθρα 32-57, Αδειοδότηση Υδατοδρομίων (Αεροδρόμια επί υδάτινων πεδίων).   Παρέχεται η δυνατότητα απόκτησης νέας άδειας ή ανανέωσης παλιάς άδειας για εμπορική χρήση. Η νέα άδεια λειτουργίας θα είναι αόριστης διάρκειας με την τήρηση προϋποθέσεων και ασφάλειας {άρθρο 39, παρά 9} του Υπουργείου Ανάπτυξης),  μπορεί να λειτουργήσει μόνο ως συμπληρωματικός τρόπος μεταφοράς, ταυτόχρονα με τις υπηρεσίες που μας παρέχει η ακτοπλοΐα. 

Γι’ αυτό και οι προτάσεις του υπουργείου για τη δημιουργία υδατοδρομίων, που τέθηκαν σε δημόσια διαβούλευση από το αρμόδιο υπουργείο υπέστησαν σημαντικές τροποποιήσεις αφού, μεταξύ άλλων, στις αρχικές προτάσεις προβλέπονταν ότι δεν ήταν δυνατή η λειτουργία υδατοδρομίου σε περιοχές που έχουν χαρακτηριστεί Natura.

Επίσης το ΤΑΙΠΕΔ προχωρά σε αλλαγές και τροποποιεί το καταστατικό του ΟΛΘ, ώστε να μπορεί να υποδεχθεί τα υδατοδρόμια.

Στόχος η εξυπηρέτηση επιβατών άνευ οχήματος, επισκεπτών μνημείων, ομάδων ταξιδιωτών και δρομολογίων τσάρτερ, επιβατών «άγονης γραμμής», καθώς και στη μεταφορά ασθενών, αλλά και εμπορευμάτων. 

2Έχουν ανακοινωθεί οι περιοχές που θα δημιουργηθούν υδατοδρόμια.

Σας αναφέρω μέρος αυτών:
Αντικύθηρα, Άγιος Ευστράτιος, Ανάφη, Δονούσα, Ερεικούσα, Ηρακλεία, Θύμαινα, Κουφονήσι, Λειψούς, Μαθράκη, Νίσυρο, Οθωνούς, Οινούσσες, Σίκινο, Σχοινούσα, Τήλο, Φολέγανδρο, Φούρνους, Χάλκη και Ψαρά.
Λακωνία: Πάτρα, Καλαμάτα, Γύθειο.
Κρήτη: Σητεία, Άγιος Νικόλαος, Ιεράπετρα, Ρέθυμνο, Χανιά και Γαύδο.
Στη Θεσσαλονίκη, στη Χαλκιδική (σε περιοχή του Αγίου Όρους) και σε άλλες περιοχές ανά την Ελλάδα.

Μία σημαντική πληροφορία είναι, ότι το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας προωθεί τη δυνατότητα παροχής χρηματοδοτικής ενίσχυσης για την εκτέλεση δρομολογίων δημόσιας υπηρεσίας με υδροπλάνα, για τη δωρεά μεταφορά των κατοίκων, νησιών που ο πληθυσμός τους δεν ξεπερνά τους 1.000 κατοίκους!!!

Ενώ η βουλευτής Δωδεκανήσου κυρία Μίκα Ιατρίδη των Ανεξαρτήτων Ελλήνων «τοποθετήθηκε» πάνω στο θέμα από το βήμα της Βουλής και ζήτησε περεταίρω διευκρινήσεις σε κάποια από το άρθρα που αφορούν το εν’ λόγω νομοσχέδιο.

Αναλυτικά οι παρατηρήσεις αυτές ως έχουν:
 Άρθρο 38: Αίτηση για χορήγηση άδειας λειτουργίας υδατοδρομίου. Ως παρατήρηση θα μπορούσε να αναφερθεί ότι απουσιάζει η σύμφωνη γνώμη της αρχαιολογικής υπηρεσίας, όπου απαιτείται. Βέβαια, οι αποφάσεις της υπηρεσίας αυτής είναι χρονοβόρες και ίσως καθιστούν χρονοβόρα και τη διαδικασία της αδειοδότησης. Σημειώνεται ότι στο λιμάνι της Πάρου, για παράδειγμα, δεν έχουν γίνει απαιτούμενες επεμβάσεις λόγω καθυστερήσεων της αρχαιολογικής υπηρεσίας.

Άρθρο 39: Στην παράγραφο 9 που προβλέπει ότι η άδεια λειτουργίας του υδατοδρομίου είναι αόριστης διάρκειας. Αν και προβλέπεται η τήρηση και η ανανέωση των πιστοποιητικών, κάτι λογικό άλλωστε, θεωρούμε ότι θα πρέπει να αναφερθεί η εκδοχή η άδεια να είναι συγκεκριμένης χρονικής διάρκειας, ίσως από είκοσι έως τριάντα χρόνια, και σε κάθε περίπτωση ικανός χρόνος για την απόσβεση της επένδυσης. Από τη λήξη του χρόνου αυτού θα πρέπει να ζητείται νέα άδεια.

Άρθρο 41: Σε συνδυασμό με το άρθρο 39 τίθεται το ζήτημα για το αν αυτός που έχει την αρχική άδεια, μπορεί να έχει το απεριόριστο δικαίωμα να την παραχωρεί και να την μεταβιβάζει όπου επιθυμεί. Με απλά λόγια, ενώ θα έχουν δεσμευτεί συγκεκριμένες θαλάσσιες περιοχές της χώρας, κάποιοι θα έχουν το αόριστο προνόμιο να ενεργούν κατά βούληση.

Ειδικά αν τα υδατοδρόμια που αναπτυχθούν από Δήμους, κλπ, μεταφερθούν στο ΤΑΙΠΕΔ, τίθεται ένα ζήτημα για το ποιοι θα βρεθούν με υδατοδρόμια από τη μια στιγμή στην άλλη. Το σημείο αυτό, πιστεύω ότι θέλει διευκρίνηση από τον αρμόδιο Υπουργό.

Άρθρο 48: Το τέλος 5% επί του καθαρού ναύλου, ίσως είναι υψηλό. Προσέξτε, αντίστοιχο θέμα με τη φορολογία έχουμε και για τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια. Πιστεύω, ότι ο κ. Υπουργός, που λόγω και ιδεολογίας πρέπει να απεχθάνεται τους πολλούς φόρους, ίσως θα πρέπει να προχωρήσει σε μείωση.
Τέλος δηλώνει ότι: «Σε κάθε περίπτωση, η ίδρυση υδατοδρομίων κινείται προς την σωστή κατεύθυνση και ανταποκρίνεται και στις γεωγραφικές ιδιαιτερότητες της χώρας μας.»


1
2
3
------------------------------------------------------ 
Πηγή: report24.gr-Βασιλική Κουντουρόγιαννη 
------------------------------------------------------