Σελίδες

Σάββατο 30 Μαρτίου 2013

ΠΕΝΕΝ: "Ανοίγει ο δρόμος για τον αφελληνισμό της Ακτοπλοίας"

Η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση:

"Πραγματοποιήθηκε χθες 28/3/2013 η συνεδρίαση στην αίθουσα Γερουσίας στην Βουλή της Διαρκούς Επιτροπής Παραγωγής και Εμπορίου με θέμα το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου «Ανασυγκρότηση του ΥΝΑ και άλλες διατάξεις».

Στην συνεδρίαση προσκλήθηκαν και συμμετείχαν μια σειρά φορείς του χώρου της Ναυτιλίας οι οποίοι εξέφρασαν τις απόψεις και τις θέσεις τους στους Βουλευτές που συμμετέχουν στην ανωτέρω επιτροπή.

Εκ μέρους της ΠΕΝΕΝ συμμετείχε ο Πρόεδρος μας Αντώνης Νταλακογεώργος ο οποίος στην παρέμβασή του ανάμεσα στα άλλα ανέφερε και τα εξής:

«Το προωθούμενο σχέδιο νόμου του ΥΝΑ και της τρικομματικής κυβέρνησης (Ν.Δ – ΠΑΣΟΚ – ΔΗΜΑΡ οι οποίοι έχουν αποδεχθεί επί της αρχής το νομοσχέδιο) υιοθετεί, ενσωματώνει και υλοποιεί πάγιες αξιώσεις και απαιτήσεις του εφοπλιστικού κεφαλαίου και της ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων τους μέσα από την μείωση του μισθολογικού κόστους, την δραστική μείωση των θέσεων εργασίας, την ουσιαστική κατάργηση των ΣΣΕ, την παραπέρα υποβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών του ακτοπλοϊκού στόλου προς τα νησιά μας και τους χρήστες της Ακτοπλοΐας.

Ο Πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ κατήγγειλε την τρικομματική κυβέρνηση και τον αρμόδιο Υπουργό Ν.Α ότι ανοίγουν τον δρόμο για τον αφελληνισμό της Ακτοπλοΐας και της επιβατηγού ναυτιλίας – γεγονός που έχει συντελεσθεί σε μεγάλο βαθμό σε επίπεδο πλοιοκτησίας – τώρα διαμορφώνουν το νομοθετικό πλαίσιο για τον εξοστρακισμό των ελλήνων Ναυτεργατών από τον νευραλγικό – εθνικής και αμυντικής σημασίας – χώρο της Ακτοπλοΐας.

Υπογράμμισε επίσης την κατηγορηματική αντίθεση όλου του Ναυτεργατικού μας κόσμου στις προτεινόμενες ρυθμίσεις που αφορούν την μείωση των οργανικών συνθέσεων στην Ακτοπλοΐα, στα Ε/Γ-Ο/Γ διεθνών γραμμών, στα Πορθμεία κλειστού Τύπου και στα χιλιάδες μικρά περιηγητικά σκάφη. Η ρύθμιση αυτή θα έχει ως συνέπεια την κατακόρυφη αύξηση της ανεργίας και την πλήρη καταστροφή των ασφαλιστικών μας ταμείων.

Επίσης τόνισε την κάθετη αντίρρηση των Ναυτεργατών σε οποιαδήποτε υπονόμευση και κατάργηση της 10μηνης δρομολόγησης και επάνδρωσης των Ακτοπλοϊκών πλοίων η οποία θα έχει ως συνέπεια την μείωση των θέσεων εργασίας και την δραματική επιδείνωση στην κάλυψη των δρομολογιακών αναγκών των νησιών, ιδιαίτερα των μικρών και αυτών της άγονης γραμμής που αποτελούν την συντριπτική πλειονότητα στο νησιωτικό σύμπλεγμα της χώρας μας. Τις ίδιες συνέπειες θα έχει και η συρρίκνωση του χρόνου λειτουργίας των ταχύπλοων Ακτοπλοϊκών σκαφών τα οποία στο εξής θα εκτελούν μεταφορικό έργο στις κερδοφόρες γραμμές και μόνο κατά την θερινή περίοδο, όπως ακριβώς απαιτούσαν οι εφοπλιστές τα τελευταία χρόνια.

Ιδιαίτερα επικριτικός ήταν ο Πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ σχετικά με την προωθούμενη ρύθμιση που καταργεί τον θεσμό των ΣΣΕ (που κατακτήθηκε με αγώνες και θυσίες των ελλήνων Ναυτεργατών και θεσπίστηκε αμέσως με το τέλος του Β΄ Παγκοσμίου πολέμου) και αφορά τα κατώτερα πληρώματα στην ποντοπόρο ναυτιλία με ορατό και άμεσο τον κίνδυνο να επεκταθεί σε όλες τις κατηγορίες πλοίων και για όλες τις ειδικότητες των Ναυτεργατών.

Επίσης στην παρέμβασή του ο Πρόεδρος της Ένωσής μας κατήγγειλε τις προωθούμενες διατάξεις που υπονομεύουν το δικαίωμα της άσκησης της απεργίας καθώς επίσης την έννοια του ενεργού ναυτικού όπως διατυπώνεται σε σχετικό άρθρο του σχεδίου νόμου με τον οποίο μεθοδεύεται ο εξοβελισμός από οποιοδήποτε δικαίωμα χιλιάδων Ναυτεργατών, όπως είναι η εργασία, η κοινωνική ασφάλιση, η ιατροφαρμακευτική περίθαλψη κ.λπ.

Παράλληλα τοποθετήθηκε και κατήγγειλε ως αβάσιμο και απαράδεκτο τον ισχυρισμό του ΥΝΑ ότι δήθεν οι τεχνολογικές εξελίξεις θέτουν εκτός πλοίου ειδικότητες του ξενοδοχειακού προσωπικού από τα επιβατηγά πλοία. Με στοιχεία απέδειξε ότι η ισχύουσα οργανική σύνθεση δεν επαρκεί να καλύψει τις πραγματικές ανάγκες και οποιαδήποτε μείωση θα οδηγήσει στην εντατικοποίηση της δουλειάς, στην πρόκληση ατυχημάτων ενώ προβλέπεται να επηρεάσει και την ίδια την ασφάλεια των πλοίων, εκτός βέβαια εάν οι εφοπλιστές και το Υπουργείο τους μεθοδεύουν άμεσα την είσοδο χαμηλόμισθων αλλοδαπών στην Ακτοπλοΐα και όχι μόνον….

Οι εκπρόσωποι των εφοπλιστών οργανώσεων που πήραν τον λόγο σημείωσαν ότι πρέπει να αυξηθεί η κρατική επιδότηση στην Ακτοπλοΐα, να καταργηθεί ο ΦΠΑ, ότι τα μέτρα για την μείωση των συνθέσεων στην Ακτοπλοΐα δεν είναι αρκετά και ότι χρειάζεται η απελευθέρωση της σύνθεσης και η εφαρμογή σύνθεσης ασφαλείας δίνοντας το στίγμα ότι σε επόμενη φάση θα θέσουν επιτακτικά νέες αξιώσεις μέχρι την οριστική αποβολή των ελλήνων Ναυτεργατών από την Ακτοπλοΐα!!!!

Στο ίδιο μήκος κύματος ήταν και η άποψή τους ότι οι μισθοί που θα διαμορφωθούν με τις ατομικές συμβάσεις θα είναι στα πλαίσια του μισθολογίου της ITF όπως ισχύει σε άλλες ναυτιλίες (δηλαδή μισθοί αντίστοιχοι των χαμηλόμισθων αλλοδαπών)!!!

Ο Πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ καταδίκασε την αντιδημοκρατική και αυταρχική στάση της κυβέρνησης στην πρόσφατη απεργία των Ναυτεργατών και στα δίκαια αιτήματα και τους αγώνες τους και υπογράμμισε ότι καμιά πολιτική επιστράτευση (4η τα τελευταία 10 χρόνια) δεν θα αναστείλει τους αγώνες και τις διεκδικήσεις των Ναυτεργατών και όλων των εργαζομένων.

Τέλος ο Πρόεδρος της ΠΕΝΕΝ απάντησε σε μια σειρά ερωτήσεις Βουλευτών όλων των κομμάτων.

Έντονη και σφοδρή κριτική έκαναν επίσης στο σχέδιο νόμου οι εκπρόσωποι των συνδικαλιστικών φορέων των εργαζομένων από τον ΟΛΠ, την ΟΜΥΛΕ, την ΠΟΥΕΝ, τον Σύλλογο εργαζομένων του ΥΕΝ, το προσωπικό της Πλοηγικής Υπηρεσίας κ.α.

Κοινό αίτημα όλων των φορέων των εργαζομένων στην Ναυτιλία ήταν η απόσυρση του σχεδίου νόμου".
-----------------------------
Πηγή: marinews.gr
-----------------------------