Σελίδες

Σάββατο 30 Μαρτίου 2013

Σε απεργιακή ετοιμότητα οι ναυτικοί σε όλη τη χώρα

Τις απόψεις των φορέων για το νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας άκουσαν τα μέλη της Επιτροπής της Βουλής
Φουρτούνες στα λιμάνια την ερχόμενη εβδομάδα καθώς η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία έχει προκηρύξει 24ωρη προειδοποιητική απεργία την Τετάρτη 3 Απριλίου με αφορμή την κατάθεση του πολυνομοσχεδίου του υπουργείου Ναυτιλίας στην Ολομέλεια της Βουλής.



Εν όψει της κινητοποίησης την Δευτέρα 1η Απριλίου στις 12 το μεσημέρι θα πραγματοποιηθεί στο Μέγαρο της ΠΝΟ στην οδό Κολοκοτρώνη στον Πειραιά, κοινή σύσκεψη συνδικαλιστικών φορέων στο τομέα της Ναυτιλίας.

Εν τω μεταξύ από την Τετάρτη έχει ξεκινήσει στην Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής η επεξεργασία και εξέταση του Σχεδίου Νόμου του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου «Ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις». Η επεξεργασία του νομοσχεδίου αναμένεται να συνεχιστεί την Τρίτη 2 Απριλίου. 

Κατά τη δεύτερη συνεδρίαση εκφράστηκαν οι απόψεις αρμοδίων φορέων ενώπιον των μελών της Επιτροπής.

Πρώτος το λόγο πήρε ο Γενικός Γραμματέας της ΠΝΟ Γιάννης Χαλάς ο οποίος επεσήμανε μεταξύ άλλων ότι «είμαστε υπέρ της άρσης του νομοσχεδίου πέρα για πέρα και αυτό το συζητήσαμε και το έχουμε επαναλάβει και στο υπουργείο και παντού».

Ο κ. Χαλάς για την ποντοπόρο Ναυτιλία σημείωσε πως «κατά τη γνώμη μας επέρχεται ευθεία κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων εργασίας, διότι η Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία υπογράφει σύμβαση για όλο το πλήρωμα και δεν μπορεί να ξεχωρίζει το κατώτερο πλήρωμα από το ανώτερο πλήρωμα. Αυτό, όπως είναι, λέει ότι όταν δεν υπάρχει σύμβαση, προχωρούν στις ατομικές συμβάσεις, όμως θεωρούμε ότι ξεκάθαρα καταργούνται οι συλλογικές συμβάσεις με ό,τι αυτό συνεπάγεται».

Αναφερόμενος στην ανεργία των ναυτικών επεσήμανε ότι με βάση τα στοιχεία που υπάρχουν «οι εν ενεργεία έλληνες ναυτικοί αυτή τη στιγμή δεν είναι παραπάνω από 16.000 με 17.000. Εξ αυτών, οι 12.000 είναι άνεργοι αυτή τη στιγμή που μιλάμε. Ένας μεγάλος αριθμός από αυτούς, όχι μονάχα φυτοζωεί, δεν ζει, καθώς συντηρούνται με τα εκκλησιαστικά συσσίτια και με τη βοήθεια του Θεού».

Για το θέμα της 10μηνης απασχόλησης ο κ. Χαλάς επανέλαβε την άποψη ότι καταργείται και συμπλήρωσε «προηγουμένως ήταν ξεκάθαρο ότι το πλοίο μπορεί για δυο μήνες να κάνει την ετήσια επιθεώρηση. Επομένως, 10 μήνες μένανε για να κάνει ταξίδια. Έδινε το δικαίωμα όμως, για ένα μήνα μετά εάν έχει το ιδιαίτερο να το κάνει. Αλλά, το πλήρωμα θα έμενε μέσα, το πλοίο θα ήταν στελεχωμένο. Εδώ τώρα, του δίνει 45 ημέρες, χωρίς να στελεχώνει το πλοίο με το πλήρωμα του. Αυτό θα πει κατευθείαν κατεβαίνουμε στους 8,5».

Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού Αντώνης Νταλακογιώργος τόνισε ότι όσα περιλαμβάνονται στο νομοσχέδιο θίγουν θεμελιακά δικαιώματα των ναυτεργατών και των εργαζομένων στους φορείς της Ναυτιλίας.

Ο πρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας Μιχάλης Σακέλλης είπε χαρακτηριστικά «λυπούμαστε γιατί στο νομοσχέδιο δεν επιχειρούνται θαρραλέες αλλαγές τις οποίες είχαμε προτείνει και μέρος μόνο των προτάσεων μας υλοποιείται ουσιαστικά με το νομοσχέδιο που κατατίθεται για συζήτηση. Παραμένει ανώτατη τιμολόγηση, η ακτοπλοΐα παραμένει ποινικοποιημένη σε όλο της το φάσμα, επιβάλλονται υποχρεώσεις δημόσιας υπηρεσίας, τις οποίες τα πλοία δεν μπορούν πια να αντέξουν». 

Επίσης αναφέρθηκε στην άσχημη οικονομική κατάσταση στην οποία βρίσκονται οι ακτοπλοϊκές επιχειρήσεις λέγοντας «τα τρία τελευταία χρόνια οι ζημιές θα ξεπεράσουν τα 850 εκατομμύρια, ενώ η κίνηση πέφτει συνεχώς και δυστυχώς και τη φετινή περίοδο αντιμετωπίζουμε προβλήματα μείωσης της κίνησης η οποία ξεπερνάει το 20% τη χειμερινή περίοδο».

Αμέσως μετά ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου Ιωάννης Μαχαιρίδης, ο οποίος εκπροσωπούσε την Ένωση Περιφερειών Ελλάδας, πρότεινε «κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες, να υπάρχει απρόσκοπτη σύνδεση και εφοδιασμός των νησιών σε περιόδους όπου παρατηρείται εργασιακή ένταση…Πρέπει να υπάρχει το μίνιμουμ, στοιχειωδώς, έστω κάτι να υπάρχει, προκειμένου να μην αισθανόμαστε ότι έχουμε, αν θέλετε, αυτό το φαινόμενο του πλήρους αποκλεισμού».

Ο Γενικός Γραμματέας της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδας και δήμαρχος Αμφιλοχίας Απόστολος Κοιμίσης τόνισε ότι στο νομοσχέδιο υπάρχουν ακόμη περιθώρια βελτίωσης ενώ ο Πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Πλοηγικής Υπηρεσίας Τρύφωνας Γρυπαίος εξέφρασε την αντίθεση του στη μετατροπή της Πλοηγικής Υπηρεσία από δημόσια σε Ανώνυμη Εταιρεία. 

Για τη στρατηγική ανάπτυξη των λιμανιών μίλησε ο πρόεδρος της Ένωσης Λιμένων Ελλάδος Γιώργος Ανωμερίτης λέγοντας ότι θα πρέπει να ληφθεί υπόψη το ευρωπαϊκό μοντέλο. «Το οποίο μοντέλο και η θεσμική προσαρμογή του με τις αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης Λιμένων πρέπει να έχει μέτοχο το Δημόσιο, την Αυτοδιοίκηση, τα Επιμελητήρια, το ναυτιλιακό και τουριστικό επιχειρηματικό κεφάλαιο και τις εταιρείες logistic, αλλά δεν μπορεί να είναι ούτε ιδιωτικό μονοπώλιο, αλλά ούτε και εκατό τοις εκατό κρατικό μονοπώλιο. Πιστεύω ότι αυτή η κατεύθυνση, η οποία συμπεριελήφθη ακόμα και στο Μνημόνιο 3, αποτελεί μονόδρομο, διότι τα λιμάνια είναι λιμάνια πολλών επιχειρήσεων, πολλών αρμοδιοτήτων και πολλών λειτουργιών» σημείωσε ο κ. Ανωμερίτης.

Ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών Θεόδωρος Βενιάμης εξέφρασε την ευαρέσκεια του διότι, όπως είπε, το νομοσχέδιο επαναφέρει τη Ναυτιλία εκεί που ανήκει.
----------------------------
Πηγή: Το ΒΗΜΑ
----------------------------