Σελίδες

Πέμπτη 16 Αυγούστου 2012

Κρουαζιέρα: Οι Σπέτσες μπήκαν στα πλάνα των εταιρειών.

Η προσπάθεια ανάπτυξης της κρουαζιέρας στα ελληνικά νησιά συνεχίζεται κυρίως όμως χάρη στη βοήθεια ιδιωτικής πρωτοβουλίας και όχι της κρατικής. Με λίγα λόγια όχι οργανωμένα!

Το ίδιο συνέβη και στα Σπέτσες όπου κατέπλευσε ανήμερα του 15Αύγουστο το υπό κυπριακή σημαία κρουαζιερόπλοιο «Salamis Filoxenia» (φωτό) και παρέμεινε αρόδου όλη την ημέρα, με τους 933 επιβάτες να αποβιβάζονται στο νησί της Μπουμπουλίνας και να δίνουν μία δυνατή οικονομική ανάσα.

Το γεγονός ότι ένα κρουαζιερόπλοιο επισκέφθηκε ένα νησί του Αργοσαρωνικού έξω από τα συνηθισμένα δρομολόγια δείχνει πόσο μεγάλο περιθώριο υπάρχει ανάπτυξης της κρουαζιέρας στην Ελλάδα με τα χιλιάδες νησιά.

«Οφείλουμε να εστιάσουμε στην αναπτυξιακή διάσταση του θαλάσσιου τουρισμού, σε όλο του το πλέγμα, αξιοποιώντας το ανταγωνιστικό μας πλεονέκτημα: το συγκριτικό γεωγραφικό, αλλά και του νησιωτικού μας πλούτου, που είναι μοναδικός στον κόσμο, με άξονα τη φύση, το ευαίσθητο οικοσύστημα και τον πολιτισμό.

Το ερώτημα είναι αν και πως θα καταφέρουμε να αξιοποιήσουμε το πλεονέκτημα, προκειμένου να αναδείξουμε τη χώρα σε παγκόσμιο κέντρο θαλάσσιου τουρισμού για: κρουαζιέρα, yachting, ιστιοπλοΐα, ημερόπλοια, θαλάσσιες εκδρομές, φουσκωτά.

Και εδώ απαιτείται στρατηγικός σχεδιασμός, αλλά και ειδικό θεσμικό πλαίσιο» έχει τονίσει ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου, Κωστής Μουσουρούλης:

«Για την προνομιακή αγορά της κρουαζιέρας, στόχος είναι η αύξηση του αριθμού των κρουαζιερόπλοιων που προσεγγίζουν τα λιμάνια μας, αλλά, κυρίως, η αύξηση του ιδιαίτερα χαμηλού αριθμού home porting, όπου τα οικονομικά οφέλη είναι σημαντικότερα»

Σύμφωνα με τον Υπουργό για να επιτευχθεί ο στόχος αυτός χρειάζονται πολλά:

 καταρχήν, επενδύσεις σε λιμενικές υποδομές και εγκαταστάσεις:
σύγχρονοι τερματικοί σταθμοί υποδοχής επιβατών, υψηλού επιπέδου παροχή λιμενικών υπηρεσιών, περιλαμβανομένης και της ασφαλούς, με σύγχρονα μέσα πλοήγησης – ρυμούλκησης,
 διαμόρφωση συγκοινωνιακού δικτύου για άνετη, χωρίς καθυστερήσεις μετακίνηση των επιβατών σε επισκέψιμους χώρους-αξιοθέατα,
 δράσεις προώθησης και προβολής των λιμανιών-τόπων προορισμού ως συνδυασμός τουριστικού και πολιτιστικού η θρησκευτικού η ιστορικού ενδιαφέροντος,
 μόνιμες και θεσμοθετημένες συνεργασίες,
 πολιτική ασφάλειας λιμένων για πλοία και επιβάτες
 ανταγωνιστικές τιμές τόσο στις λιμενικές χρεώσεις, όσο και στην τιμολόγηση υπηρεσιών τρίτων όπως π.χ. πλοήγηση, ρυμούλκηση κλπ.

«Δυστυχώς, η ελληνική κρουαζιέρα σήμερα, με εξαίρεση το λιμάνι του Πειραιά, υστερεί σημαντικά σχεδόν σε όλους του παραπάνω τομείς» τονίζει ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου.
-----------------------------------------------------------------
Πηγή: protothema.gr-Του Μηνά Τσαμόπουλου
-----------------------------------------------------------------