Σελίδες

Παρασκευή 25 Μαΐου 2012

Ξεμπλοκάρουν οι προσλήψεις εποχικών υπαλλήλων

Οι δήμοι θα προσλάβουν τελικά έκτακτο προσωπικό για το καλοκαίρι. Μόνο που οι εποχικοί υπάλληλοι για τις ανάγκες της τουριστικής περιόδου θα βρίσκονται στις θέσεις τους μέσα Ιουλίου.

Ξεμπλοκάρουν οι διαδικασίες για την πρόσληψη εποχικού προσωπικού στους δήμους -που είχαν σταματήσει λόγω προεκλογικής περιόδου- προκειμένου να αντιμετωπιστούν έκτακτες ανάγκες στις υπηρεσίες έπειτα από σχετική απόφαση του ΣτΕ, η οποία αναμένεται να ανακοινωθεί άμεσα.

Ιδιαίτερο πρόβλημα έχει προκύψει ήδη στις υπηρεσίες καθαριότητας των τουριστικών δήμων. Οι ελάχιστοι υπάλληλοι του χειμώνα ασφαλώς δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις αυξημένες ανάγκες του καλοκαιριού, όταν ο πληθυσμός στις περιοχές υπερδιπλασιάζεται. 

Το πρακτικό πρόβλημα της αποκομιδής των σκουπιδιών, ειδικά στα νησιά, μπορεί να έχει καταστροφικές συνέπειες, καθώς οι τουρίστες μαζί με τις ειδυλλιακές εικόνες δαντελωτών παραλιών είναι πιθανό να κρατήσουν στη μνήμη τους και εκείνες με τις στοίβες σκουπιδιών στην ακροθαλασσιά.

Φέτος η πρόσληψη εποχικού προσωπικού καθυστέρησε περισσότερο λόγω επανάληψης της προεκλογικής περιόδου στο διάστημα της οποίας απαγορεύονται από τον νόμο οι προσλήψεις.

Ο δήμαρχος Σαντορίνης κ. Αναστάσιος Ζώρζος, μάλιστα, εξηγεί ότι τον επόμενο χρόνο σκέφτεται η καθαριότητα του δήμου το καλοκαίρι να ανατεθεί σε εργολάβο. «Εδώ και περισσότερες από 20 ημέρες υπάρχει πρόβλημα με τη συλλογή απορριμμάτων, ενώ η τουριστική περίοδος για το νησί έχει αρχίσει. Ειλικρινά δεν μπορώ να κυκλοφορήσω στο νησί γιατί οι πολίτες είναι εξοργισμένοι. Δεν θέλω να αντιμετωπίσω ξανά το ίδιο πρόβλημα», τονίζει χαρακτηριστικά στην «Κ». «Οταν βήχει η Αθήνα, εμείς εδώ παθαίνουμε πνευμονία» λέει χαρακτηριστικά ο κ. Γιώργος Μιχελής δήμαρχος Σκοπέλου, που λίγες ημέρες πριν είχε δημοσιοποιήσει σχετική επιστολή. «Τα σκουπίδια είναι μπροστά στα μάτια των τουριστών» εξηγεί απογοητευμένος.

Ωστόσο δεν είναι η πρώτη φορά που καθυστερεί η διαδικασία των εποχικών προσλήψεων. Και όμως οι δήμοι, παρά τη δύσκολη οικονομική συγκυρία, διαθέτουν τα κονδύλια για την πρόσληψη εποχικού προσωπικού στην καθαριότητα εφόσον η αποκομιδή των απορριμμάτων πληρώνεται μέσω των ανταποδοτικών τελών που πληρώνουν οι δημότες. Δεν έχουν όμως τη δυνατότητα να προχωρήσουν σε προσλήψεις πριν λάβουν τη σχετική έγκριση από το υπουργείο Εσωτερικών. Και η έγκριση αυτή πρέπει να περάσει πολλούς γραφειοκρατικούς σκοπέλους. Οι δήμοι καταθέτουν τα αιτήματά τους στην Περιφέρεια, που με τη σειρά της τα προωθεί προς έγκριση στο υπ. Εσωτερικών. Στη συνέχεια χρειάζεται κοινή υπουργική απόφαση των υπ. Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Οικονομίας και Εσωτερικών που θα εγκρίνει τις προσλήψεις. Ειδικά φέτος η διαδικασία καθυστέρησε και λόγω της απαγόρευσης των προσλήψεων προεκλογικώς. Επειτα από προσφυγή του υπουργείου Εσωτερικών, το ΣτΕ αναμένεται να δώσει άμεσα το «πράσινο φως» για να πραγματοποιηθούν εποχικές προσλήψεις. Ακόμα και έτσι, όμως, οι εποχικοί υπάλληλοι δεν θα είναι στη θέση τους πριν από τα μέσα Ιουλίου.

Νομοθετική ρύθμιση

«Πρέπει με νομοθετική ρύθμιση να καθορίζεται ο αριθμός των εποχικών υπαλλήλων που μπορεί να προσλαμβάνει ο κάθε δήμος και στη συνέχεια να ελέγχεται η διαδικασία», προσθέτει ο κ. Χρήστος Βλαχογιάννης, δήμαρχος Πάρου, ο οποίος πέρυσι έζησε το παράλογο της ελληνικής διοικήσεως. «Πέρυσι, προσλήφθηκαν ναυαγοσώστες στο τέλος Ιουλίου, ενώ έπρεπε να βρίσκονται στη θέση τους από την 1η Ιουνίου. Το λιμεναρχείο λοιπόν μας επέβαλε 10.000 ευρώ πρόστιμο γιατί δεν είχαμε ναυαγοσώστες».
-----------------------
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
-----------------------