Έπρεπε «να φτάσει ο κόμπος στο χτένι» κατά τη λαϊκή ρήση για να αναζητηθούν τώρα στο «και πέντε…» ή μάλλον στο «παρά πέντε» των εκλογών λύσεις για την κάλυψη των οικονομικών των αγόνων γραμμών στις ακτοπλοϊκές συνδέσεις με τα νησιωτικά συγκροτήματα.
Τρεις υπουργοί λοιπόν, σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα οικονομικής εφημερίδας θα αναζητήσουν τώρα τη λύση σε ένα θέμα που έχει καταταλαιπωρήσει τις ακτοπλοϊκές εταιρίες τα οικονομικά των οποίων είναι παγκοίνως γνωστά ότι βρίσκονται στο “κόκκινο” από ετών.
Το αξιοσημείωτο στην υπόθεση είναι ότι για το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί φωτογραφίζεται ως «υπεύθυνη» η γραφειοκρατική διαδικασία που δεν επέτρεπε την έγκαιρη εκταμίευση των ποσών που αφορούν στην οικονομική στήριξη για τις άγονες.
Μάλιστα προς επίρρωση το εν λόγω δημοσίευμα σημειώνει μεταξύ άλλων πως, με βάση το ισχύον πλαίσιο, το Δημόσιο δεν μπορεί να καταβάλει το μίσθωμα στην εταιρεία που εκτελεί άγονες γραμμές εάν αυτή πριν δεν καταβάλει από την πλευρά της το ΦΠΑ.
Μάλιστα σημειώνει πως λόγω της κρίσης, οι εταιρείες δεν είναι σε θέση μόνο από τα εισιτήρια να καταβάλλουν τον ΦΠΑ στην «ώρα» τους, αφού παράλληλα θα πρέπει να εφοδιάζουν το πλοίο με καύσιμα και να πληρώνουν τους ναυτικούς κάνοντας λόγο για ένα «φαύλο κύκλο», ο οποίος γίνεται ακόμη πιο ασφυκτικός για το μέλλον της επιχείρησης από ενδεχόμενη απεργία ή επίσχεση εργασίας του προσωπικού της.
Επιμύθιο στην όλη υπόθεση είναι η «διχογνωμία» περί του αν η όποια ρύθμιση συμβεί απαιτεί νομοθετική πρωτοβουλία, που είναι αδύνατο να συμβεί λόγω της διάλυσης της Βουλής και των επικείμενων εκλογών ή με υπουργική απόφαση.
-----------------------------
Πηγή: theseanation.gr
-----------------------------
Τρεις υπουργοί λοιπόν, σύμφωνα με σημερινό δημοσίευμα οικονομικής εφημερίδας θα αναζητήσουν τώρα τη λύση σε ένα θέμα που έχει καταταλαιπωρήσει τις ακτοπλοϊκές εταιρίες τα οικονομικά των οποίων είναι παγκοίνως γνωστά ότι βρίσκονται στο “κόκκινο” από ετών.
Το αξιοσημείωτο στην υπόθεση είναι ότι για το πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί φωτογραφίζεται ως «υπεύθυνη» η γραφειοκρατική διαδικασία που δεν επέτρεπε την έγκαιρη εκταμίευση των ποσών που αφορούν στην οικονομική στήριξη για τις άγονες.
Μάλιστα προς επίρρωση το εν λόγω δημοσίευμα σημειώνει μεταξύ άλλων πως, με βάση το ισχύον πλαίσιο, το Δημόσιο δεν μπορεί να καταβάλει το μίσθωμα στην εταιρεία που εκτελεί άγονες γραμμές εάν αυτή πριν δεν καταβάλει από την πλευρά της το ΦΠΑ.
Μάλιστα σημειώνει πως λόγω της κρίσης, οι εταιρείες δεν είναι σε θέση μόνο από τα εισιτήρια να καταβάλλουν τον ΦΠΑ στην «ώρα» τους, αφού παράλληλα θα πρέπει να εφοδιάζουν το πλοίο με καύσιμα και να πληρώνουν τους ναυτικούς κάνοντας λόγο για ένα «φαύλο κύκλο», ο οποίος γίνεται ακόμη πιο ασφυκτικός για το μέλλον της επιχείρησης από ενδεχόμενη απεργία ή επίσχεση εργασίας του προσωπικού της.
Επιμύθιο στην όλη υπόθεση είναι η «διχογνωμία» περί του αν η όποια ρύθμιση συμβεί απαιτεί νομοθετική πρωτοβουλία, που είναι αδύνατο να συμβεί λόγω της διάλυσης της Βουλής και των επικείμενων εκλογών ή με υπουργική απόφαση.
-----------------------------
Πηγή: theseanation.gr
-----------------------------