Σελίδες

Παρασκευή 16 Μαρτίου 2012

Μεγάλες προσδοκίες των ακτοπλόων από τη νέα ηγεσία του υπουργείου

Συνάντηση άμεσα με την υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Αννα Διαμαντόπουλου, ζητεί ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) προκειμένου να συζητήσει τα ακανθώδη θέματα που απασχολούν τον ακτοπλοϊκό κλάδο.

Παράλληλα, σύμφωνα με πληροφορίες της «Ν», με επιστολή του προς την υπουργό, ο ΣΕΕΝ ζητεί την καταβολή των μισθωμάτων για τις άγονες γραμμές προς τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, διότι διαφορετικά ο κίνδυνος για τη διακοπή των δρομολογίων των γραμμών αυτών είναι άμεσος.

Οι εκπρόσωποι του ακτοπλοϊκού κλάδου αναμένουν από τη νέα υπουργό να λειτουργήσει ως «κομάντος», όπως ή ίδια αυτοχαρακτηρίστηκε, την ημέρα του μίνι ανασχηματισμού και να προωθήσει άμεσα προς υλοποίηση το πόρισμα για την ακτοπλοΐα που είχε συντάξει η τρικομματική επιτροπή επί υφυπουργίας Αδωνη Γεωργιάδη.

Εθνικής σημασίας

Ο ρόλος της ακτοπλοΐας είναι εθνικής και στρατηγικής σημασίας για τη χώρα και με το πρίσμα αυτό και όχι με «μνημονιακή» λογική θα πρέπει να αντιμετωπιστεί και από την κυβέρνηση, σύμφωνα με παράγοντες του κλάδου.

Το σπουδαίο ρόλο της ακτοπλοΐας στη διασύνδεση του εθνικού χώρου ανέδειξε μιλώντας πρόσφατα σε συνέδριο στη Ρόδο το μέλος του διοικητικού συμβουλίου του ΣΕΕΝ, Μιχάλης Σακέλλης.

Οπως ανέφερε, στην Ελλάδα υπάρχουν 502 νησιά, εκ των οποίων τα 124 είναι κατοικημένα. Απ' αυτά τα 48, δηλαδή το 38,7%, έχουν λιγότερους από 100 κατοίκους, τα 28 (22,5%) μεταξύ 101 και 1.000 κατοίκους, ενώ τα 48, δηλαδή το 38,8%, περισσότερους από 1.000. Ο εθνικός σκοπός της ακτοπλοΐας, υπογράμμισε ο ομιλητής, είναι η στήριξη των νησιών συμπεριλαμβανομένων και των 48 νησιών που έχουν λιγότερους από 100 κατοίκους για να μη γίνουν και αυτά ακατοίκητα.

Η κάλυψη των αναγκών διά των αερομεταφορών είναι αδύνατη, καθώς, όπως είπε ο κ. Σακέλλης, μόνο 13 από τα νησιά αυτά διαθέτουν διεθνές αεροδρόμιο, ενώ 11 διαθέτουν αεροδρόμια για εσωτερικές γραμμές με δυνατότητα μεταφοράς 20-80 επιβατών την ημέρα. Δηλαδή από τα 124 νησιά που κατοικούνται τα 112 εξυπηρετούνται σχεδόν αποκλειστικά από την ακτοπλοΐα.

Χαρακτηριστικά τόνισε ότι τα 6,5 εκατ. επιβάτες που διακινούνται με πλοία στο Αιγαίο Πέλαγος την υψηλή τουριστική περίοδο (Ιούνιος - Σεπτέμβριος) δεν θα μπορούσαν ποτέ να εξυπηρετηθούν μόνο αεροπορικά, έστω και εάν υπήρχαν κατάλληλα αεροδρόμια, αφού θα έπρεπε να εκτελεστούν 32.500 πτήσεις μεγάλων αεροπλάνων και οι επιβάτες να καταβάλουν το διπλάσιο ή τριπλάσιο ναύλο απ' ό,τι σήμερα με τα πλοία.

Στο πλαίσιο των παραπάνω, ο ΣΕΕΝ ζητεί πέραν της αντιμετώπισης των γενικότερων προβλημάτων και την άμεση επίλυση των θεμάτων που αφορούν στην καταβολή των μισθωμάτων στις άγονες γραμμές. Οι ακτοπλοϊκές γραμμές δημόσιας υπηρεσίας και οι εταιρείες που τις εξυπηρετούν δοκιμάζονται έντονα εδώ και αρκετό καιρό και έχουν φθάσει πλέον στα όριά τους, επισημαίνεται σε επιστολή προς την κα Διαμαντοπούλου, που υπογράφουν ο πρόεδρος του συνδέσμου, Απόστολος Βεντούρης, και ο γενικός γραμματέας, Σπυρίδων Πασχάλης.

Ηδη πολλές εταιρείες αδυνατούν να προμηθεύσουν με καύσιμα τα πλοία τους, τα οποία εκτελούν δρομολόγια αγόνων γραμμών, σημειώνει ο ΣΕΕΝ και ζητεί την υλοποίηση των προτάσεων που έχει καταθέσει για την πιο γρήγορη καταβολή των μισθωμάτων.

Εγκριση των τριών

Οι προτάσεις εγκρίθηκαν από τους εκπροσώπους των τριών κομμάτων που στήριζαν την κυβέρνηση Παπαδήμου, ενώ επικαιροποιήθηκαν και εγκρίθηκαν εκ νέου από το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών ΣΑΣ της 9/3/2012 στη Ρόδο, σύμφωνα με το ΣΕΕΝ.

Το μόνο που μένει είναι η προώθηση των προτάσεων αυτών άμεσα στη Βουλή, όχι μόνο για την επιβίωση των γραμμών αυτών, αλλά και για την κοινωνική και οικονομική υποστήριξη των νησιών μας, τονίζεται στην επιστολή.

Επίσης, ο ΣΕΕΝ ζητεί την πληρωμή, εντός του Μαρτίου, των εκκρεμών τιμολογίων για εκτελεσθέντα δρομολόγια δημόσιας υπηρεσίας τους μήνες Οκτώβριο, Νοέμβριο και Δεκέμβριο του 2011.

Με καθυστέρηση

Το κράτος αργεί υπερβολικά να καταβάλλει (έως και 6 μήνες από την εκτέλεση του δρομολογίου) τις αποζημιώσεις για τα επιτυχώς εκτελεσθέντα δρομολόγια δημόσιας υπηρεσίας, τα οποία έχουν χρηματοδοτηθεί εξ ολοκλήρου από τα ταμεία των πλοιοκτητριών τους εταιρειών, αλλά και αυτά πλέον είναι τώρα άδεια, όπως αναφέρει χαρακτηριστικά ο ΣΕΕΝ.
------------------------------------------------------------------
Πηγή: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ-ΛΑΜΠΡΟΣ ΚΑΡΑΓΕΩΡΓΟΣ
------------------------------------------------------------------