Τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα η ακτοπλοΐα τέθηκαν και στο δεύτερο συνεχόμενο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών ΣΑΣ που πραγματοποιήθηκε στη νησιωτική Ελλάδα.
Μετά τη Μυτιλήνη, σειρά χθες πήρε η Ρόδος και στη διάρκεια της συνεδρίασης του ΣΑΣ υπό την προεδρία του γενικού γραμματέα Ναυτιλίας, Νίκου Λίτινα, αναλύθηκαν τόσο οι μεγάλες προκλήσεις για την ελληνική ακτοπλοΐα, όσο και οι νησιωτικές ανάγκες για ουσιαστική ακτοπλοϊκή συγκοινωνία, η οποία αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την ανάπτυξή τους.
Με τις συνεδριάσεις αυτές επιχειρείται να καταγραφούν αναλυτικά οι ανάγκες τόσο της νησιωτικής Ελλάδας, όσο και των εταιρειών για να προχωρήσει η αναδιάρθρωση του ακτοπλοϊκού δικτύου με βάση τις πραγματικές ανάγκες, αλλά και τις δυνατότητες που υπάρχουν σήμερα. Πρώτο ζητούμενο, όπως επισημαίνει και το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος είναι να φθηνύνει άμεσα η πρόσβαση στα νησιά και να βελτιωθεί η αρνητική κερδοφορία στις ακτοπλοϊκές εταιρείες.
Το πρώτο θέμα που καίει αυτή την περίοδο τον κλάδο είναι η επιβίωσή του, αφού ταυτόχρονα με την αναδιάρθρωση του ακτοπλοϊκού δικτύου, έχει κριθεί ως απαραίτητος ο εκσυγχρονισμός του λειτουργικού πλαισίου της ακτοπλοΐας. Εφόσον επιτευχθεί η διόρθωση των οικονομικών αποτελεσμάτων των ακτοπλοϊκών εταιρειών θα εξασφαλιστούν και οι μεταφορικές ανάγκες των νησιών στο μέλλον. Σε διαφορετική περίπτωση, "με τις ζημιές που καταγράφει η ακτοπλοΐα τα τελευταία χρόνια διακυβεύεται η απρόσκοπτη λειτουργία της".
Όπως επισημαίνει το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος το κόστος ακτοπλοϊκών εισιτήριων και εμπορευματικών μεταφορών είναι πλέον τόσο υψηλό ώστε έχει άμεσες επιπτώσεις στις οικονομίες των ελληνικών νησιών. "Ένα κομμάτι του αυξημένου κόστους σχετίζεται με το ΦΠΑ ένα άλλο με το ακριβότερο κόστος λειτουργίας, λόγω της νομοθετημένης επάνδρωσης και των υψηλοτέρων εξόδων επισκευών και συντήρησης στην Ελλάδα και ένα τρίτο λόγω του κόστους των καυσίμων", σημειώνει το ΝΕΕ και προσθέτει:
"Ανάπτυξη στην Ελλάδα δεν μπορεί να υπάρξει με τις νησιωτικές οικονομίες σε χειρότερη ύφεση από την υπόλοιπη χώρα. Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες για τρίτη χρονιά "γράφουν" ζημίες και μειώνουν τη συχνότητα εξυπηρέτησης, ή ακόμα και κάποιους προορισμούς. Αυτό θα επιδεινωθεί αν δεν ληφθούν άμεσα διορθωτικά μέτρα".
Σημειώνεται ότι η διατήρηση υψηλού λειτουργικού κόστους στην ακτοπλοΐα, ανεβάζει αδικαιολόγητα το κόστος σε πρώτες ύλες, τρόφιμα και υπηρεσίες στα νησιά, με συνέπεια και τα νησιωτικά τουριστικά προϊόντα να καθίστανται λιγότερα ανταγωνιστικά μειώνοντας με αυτό τον τρόπο την προσέλκυση τουριστών.
--------------------------------
Πηγή: marinews.gr
--------------------------------
Μετά τη Μυτιλήνη, σειρά χθες πήρε η Ρόδος και στη διάρκεια της συνεδρίασης του ΣΑΣ υπό την προεδρία του γενικού γραμματέα Ναυτιλίας, Νίκου Λίτινα, αναλύθηκαν τόσο οι μεγάλες προκλήσεις για την ελληνική ακτοπλοΐα, όσο και οι νησιωτικές ανάγκες για ουσιαστική ακτοπλοϊκή συγκοινωνία, η οποία αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση για την ανάπτυξή τους.
Με τις συνεδριάσεις αυτές επιχειρείται να καταγραφούν αναλυτικά οι ανάγκες τόσο της νησιωτικής Ελλάδας, όσο και των εταιρειών για να προχωρήσει η αναδιάρθρωση του ακτοπλοϊκού δικτύου με βάση τις πραγματικές ανάγκες, αλλά και τις δυνατότητες που υπάρχουν σήμερα. Πρώτο ζητούμενο, όπως επισημαίνει και το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος είναι να φθηνύνει άμεσα η πρόσβαση στα νησιά και να βελτιωθεί η αρνητική κερδοφορία στις ακτοπλοϊκές εταιρείες.
Το πρώτο θέμα που καίει αυτή την περίοδο τον κλάδο είναι η επιβίωσή του, αφού ταυτόχρονα με την αναδιάρθρωση του ακτοπλοϊκού δικτύου, έχει κριθεί ως απαραίτητος ο εκσυγχρονισμός του λειτουργικού πλαισίου της ακτοπλοΐας. Εφόσον επιτευχθεί η διόρθωση των οικονομικών αποτελεσμάτων των ακτοπλοϊκών εταιρειών θα εξασφαλιστούν και οι μεταφορικές ανάγκες των νησιών στο μέλλον. Σε διαφορετική περίπτωση, "με τις ζημιές που καταγράφει η ακτοπλοΐα τα τελευταία χρόνια διακυβεύεται η απρόσκοπτη λειτουργία της".
Όπως επισημαίνει το Ναυτικό Επιμελητήριο Ελλάδος το κόστος ακτοπλοϊκών εισιτήριων και εμπορευματικών μεταφορών είναι πλέον τόσο υψηλό ώστε έχει άμεσες επιπτώσεις στις οικονομίες των ελληνικών νησιών. "Ένα κομμάτι του αυξημένου κόστους σχετίζεται με το ΦΠΑ ένα άλλο με το ακριβότερο κόστος λειτουργίας, λόγω της νομοθετημένης επάνδρωσης και των υψηλοτέρων εξόδων επισκευών και συντήρησης στην Ελλάδα και ένα τρίτο λόγω του κόστους των καυσίμων", σημειώνει το ΝΕΕ και προσθέτει:
"Ανάπτυξη στην Ελλάδα δεν μπορεί να υπάρξει με τις νησιωτικές οικονομίες σε χειρότερη ύφεση από την υπόλοιπη χώρα. Οι ακτοπλοϊκές εταιρείες για τρίτη χρονιά "γράφουν" ζημίες και μειώνουν τη συχνότητα εξυπηρέτησης, ή ακόμα και κάποιους προορισμούς. Αυτό θα επιδεινωθεί αν δεν ληφθούν άμεσα διορθωτικά μέτρα".
Σημειώνεται ότι η διατήρηση υψηλού λειτουργικού κόστους στην ακτοπλοΐα, ανεβάζει αδικαιολόγητα το κόστος σε πρώτες ύλες, τρόφιμα και υπηρεσίες στα νησιά, με συνέπεια και τα νησιωτικά τουριστικά προϊόντα να καθίστανται λιγότερα ανταγωνιστικά μειώνοντας με αυτό τον τρόπο την προσέλκυση τουριστών.
--------------------------------
Πηγή: marinews.gr
--------------------------------