Σελίδες

Σάββατο 3 Δεκεμβρίου 2011

Επίκαιρη ερώτηση βουλευτή Α! Πειραιώς και Νήσων κ. Δ. Καρύδη

ΠΡΟΣ: Υφυπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, κ. Εύη Χριστοφιλοπούλου
ΘΕΜΑ: Διδασκαλία της β΄ Ξένης Γλώσσας στα Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια

Το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων προχώρησε το καλοκαίρι του 2011 σε έκδοση μιας σειράς Υπουργικών Αποφάσεων για τον εξορθολογισμό της διδασκαλίας της β΄ ξένης γλώσσας στην Α/θμια και Β/θμια Εκπαίδευση (ΥΑ με Αριθ. Πρωτ. 86160/Γ2/28-07-2011), (ΥΑ με Αριθ. Πρωτ. 71103/Γ2/24-06-2011), (ΥΑ με Αριθ. Πρωτ. 66447/Γ1/10-06-2011), (ΥΑ με Αριθ. Πρωτ. 61284/Γ1/27-05-2011).

Αξιολογώντας την εφαρμογή τους οι επιστημονικές ενώσεις των εκπαιδευτικών Γαλλικής και Γερμανικής Φιλολογίας καθώς και μια σειρά φορείς σε όλη τη χώρα (ΠΥΣΠΕ Γ΄ Αθήνας, Δημοτικά Συμβούλια, Σύλλογοι Γονέων & Κηδεμόνων) σημειώνουν μια σειρά δυσλειτουργίες. Η Υπουργική Απόφαση χαρακτηρισμού των δημοτικών σχολείων ως «γαλλόφωνα» ή «γερμανόφωνα», έχει δημιουργήσει σοβαρά προβλήματα τα οποία συζητήθηκαν αναλυτικά με την Υφυπουργό, κ. Εύη Χριστοφιλοπούλου στις 24-10-2011, σε συνάντηση στην οποία συμμετείχαν όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς.

Συγκεκριμένα :

- Το 40% των μαθητών και των μαθητριών της Ε΄ Δημοτικού αναγκάζεται να διδάσκεται άλλη γλώσσα από αυτήν που επέλεξε, σε πολλές περιοχές της χώρας.

- Υπάρχουν Δήμοι στους οποίους δεν δίνεται καμία δυνατότητα, ούτε με τη μεταγραφή του μαθητή σε άλλο σχολείο, να διδαχθεί τη γλώσσα της επιλογής του, αφού σε όλα τα δημοτικά σχολεία προσφέρεται μόνο η μια γλώσσα (π.χ. στο Δήμο Πειραιά μόνο η γαλλική γλώσσα).

- Ο ελάχιστος αριθμός για το σχηματισμό τμημάτων Γαλλικής και Γερμανικής Γλώσσας ορίστηκε τόσο για τα Δημοτικά, όσο για τα Γυμνάσια στους 15 μαθητές. Ο αριθμός αυτός είναι ιδιαίτερα υψηλός και οδηγεί στο φαινόμενο των «αδίδακτων» μαθητών, δηλ. αλλαγή της γλώσσας διδασκαλίας από τάξη σε τάξη.

- Το εκπαιδευτικό προσωπικό των κλάδων Γαλλικής (ΠΕ05) και Γερμανικής (ΠΕ07) Γλώσσας, δεν αξιοποιείται ορθολογικά στη διδασκαλία των δύο αυτών γλωσσών και πλεονάζει σε όλη τη χώρα.

- Στην Α/θμια Εκπαίδευση δεν έχουν συσταθεί ακόμη οργανικές θέσεις Γερμανικής και Γαλλικής Γλώσσας.

- Σε εκατοντάδες Γυμνάσια σε όλη τη χώρα, λόγω λανθασμένης ερμηνείας της έννοιας της ύπαρξης οργανικής θέσης εκπαιδευτικού διδάσκεται μόνο μία β΄ ξένη γλώσσα.

- Στην Α΄ Λυκείου καταργήθηκε εντελώς αναιτιολόγητα η διδασκαλία των ξένων γλωσσών πέραν της Αγγλικής.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ Η κ. ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ

1) Προτίθεται η κυβέρνηση να επανεξετάσει την επαναφορά της διδασκαλίας της β΄ ξένης γλώσσας στην Α΄ Λυκείου;

2) Προτίθεται η κυβέρνηση να μειώσει τον ελάχιστο αριθμό των μαθητών για το σχηματισμό τμήματος β΄ ξένης γλώσσας στα Γυμνάσια από 15 σε 12 μαθητές; Προτίθεται να θεσπίσει τη δυνατότητα παράλληλης διδασκαλίας της Γαλλικής και Γερμανικής γλώσσας σε όλες τις τάξεις του Γυμνάσιου, εφόσον υπάρχουν μόνιμοι διαθέσιμοι καθηγητές της αντίστοιχης ειδικότητας στην οικεία Δ/νση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ανεξάρτητα από την ύπαρξη οργανικής θέσης σε κάθε συγκεκριμένο σχολείο;

3) Προτίθεται η κυβέρνηση να εξασφαλίσει τη δυνατότητα παράλληλης διδασκαλίας της Γαλλικής και Γερμανικής στις Ε’ και ΣΤ΄ τάξεις των δημοτικών σχολείων σε τμήματα με ελάχιστο αριθμό τους 10-12 μαθητές; Προτίθεται να προχωρήσει στη σύσταση οργανικών θέσεων ΠΕ05 και ΠΕ07 στην Α/θμια Εκπαίδευση, ώστε να εξασφαλιστεί η συνέχεια της εκμάθησης της γλώσσας με τελικό στόχο την πιστοποίησή της μέσω του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας στα πλαίσια του δημόσιου σχολείου, ώστε να αμβλύνονται οι κοινωνικές ανισότητες στην πρόσβαση στη γνώση;

Ο Ερωτών Βουλευτής
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΚΑΡΥΔΗΣ
----------------------------
Πηγή: karydis.com.gr
----------------------------