Σελίδες

Πέμπτη 24 Νοεμβρίου 2011

Διευκρινήσεις σχετικά με το δημοσίευμά μας "Περί μετακίνησης του Βιτσέντζος Κορνάρος"

Για να αποφευχθεί πάσα παρεξήγηση σχετικά με το χθεσινό μας δημοσίευμα όσον αφορά την μετακίνηση του πλοίου "Βιτσέντζος Κορνάρος" από το Ν.Μ.Δραπετσώνας προς την επισκευαστική μονάδα Περάματος για την ετήσια επιθεώρηση του, και θέλοντας να έχουμε μία υπεύθυνη και συγκεκριμένη πληροφόρηση, απευθυνθήκαμε στο διευθύνοντα σύμβουλο της Λ.Α.Ν.Ε. κ. Γαλανάκη ως εξής:

Αγαπητέ Κύριε Γαλανάκη Καλημέρα

Πιστεύω να έχετε παρακολουθήσει την προσπάθεια της σελίδας μας τις τελευταίες ημέρες καθώς και την διασπορά των σχετικών ειδήσεων προς όλα τα μήκη και τα πλάτη της Ελλάδας και όχι μόνον.

Χθές έφθασαν στην σελίδα μας κάποιες πληροφορίες ότι μέρος των χρημάτων που σας χρωστάει η πολιτεία εξωφλήθηκαν. Και επιπρόσθετα ότι το θέμα με το ΝΑΤ διευθετήθηκε και σας επετράπη η μετακίνηση από τον προβήτα της Δραπετσώνας προς την επισκευαστική ζώνη για την ετήσια συντήρηση του πλοίου με σκοπό την επαναδρομολόγηση του στην γραμμή των Κυθήρων-Αντικυθήρων.

Επειδή δεν αρκούμαστε σε τυχαίες πληροφορίες θα θέλαμε να μας πληροφορήσετε του κατά πόσον αυτά αληθεύουν η αποτελούν ένα ακόμη παιχνίδι της πολιτείας-εξουσίας απλά και μόνον για να πέσουν οι τόνοι και να ησυχάσουν τα πνεύματα και να περάσει η υπόθεση στην λήθη.

Ευχαριστώ και αναμένω την απάντηση σας με ειλικρινή αγωνία

Με τους θερμότερους χαιρετισμούς μου
Αντώνης Λαμπρινίδης

Από τον κ. Γαλανάκη επήραμε την ακόλουθη απάντηση η οποία πιστεύουμε διευκρινίζει αρκετά το όλο ζήτημα και τις προσδοκόμενες μέχρι στιγμής εξελίξεις:

Κύριε Λαμπρινίδη.

Προσπαθούμε βήμα – βήμα να αποφύγουμε τα χειρότερα, εάν το πλοίο δεν ξεκινήσει στις 12.12.2011 οι συνέπειες είναι ότι άλλα δυο βαπόρια θα φύγουν από την ακτοπλοΐα .
Πράγματι ένα μέρος των χρημάτων ήλθε στα χέρια μας για να καταβάλουμε τον ΦΠΑ και λοιπές υποχρεώσεις μας, το πρόβλημα όμως παραμένει, διότι είναι τα υπόλοιπα που εκκρεμούν .

Όμως το θέμα των καυσίμων παραμένει, το οποίο εντοπίζει και ο Υφυπουργός Ναυτιλίας κύριος Α. Γεωργιάδης σε ανακοινώσεις που έκανε χθες στο Υπουργείο ( ακολουθεί το σχετικό σχόλιο του κ. υφυπουργού).

Υπάρχει στο Προεδρικό Διάταγμα 118 ΦΕΚ 150 10.07.2007 Κανονισμός Προμηθειών Δημοσίου Παρ.35 β που προβλέπεται η καταβολή του 50% των μισθωμάτων με την ολοκλήρωση της εκτέλεσης των δρομολογίων του μήνα ώστε να μπορούμε να πληρώσουμε τα καύσιμα που είναι μετρητοίς.

Με δεδομένο ότι οι εισπράξεις του πλοίου μας για ένα χειμερινό μήνα είναι η αξία των καύσιμων μιας εβδομάδας καθρεφτίζει την κατάσταση μας.
Δεν υπάρχει ρευστότητα, δεν υπάρχουν μετρητά να πληρωθούν τα καύσιμα προκαταβολικά, για δυο η και τρεις μέχρι 5 μήνες περιμένοντας τα μισθώματα.

Έστω και με πίστωση πάμε για δεξαμενισμό και επιθεωρήσεις την 01.12.2011 αν βρεθεί και λύση για τα καύσιμα θα κάνω Χριστούγεννα στα Γαλανιανά Αντικυθήρων διαφορετικά και εγώ και οι συνεργάτες μου και οι φίλοι συγγενείς Νησιώτες....

Να αναφέρω όμως ότι τελικά ( Προεδρικό Διάταγμα ) είναι : ότι ο Νησιώτης πρέπει να έχει με κάθε τρόπο το κοινωνικό αγαθό της μεταφοράς και η Πολιτεία πρεπε να βρει τρόπο να το προσφέρει.

Γαλανάκης Μανώλης

"Σχόλιο Υφυπουργού Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας:

«Η ανταγωνιστικότητα της ελληνικής σημαίας είναι στις πρώτες προτεραιότητες του υπουργείου-Πρόθεσή μας είναι το νομοσχέδιο για την αντιμετώπιση της πειρατείας στα εμπορικά πλοία να έρθει προς ψήφιση στη βουλή άμεσα, αν μπορεί και εντός Δεκεμβρίου», δήλωσε στη σημερινή συνέντευξη Τύπου, ο υφυπουργός Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας Αδωνις Γεωργιάδης.

Αναφερόμενος στο σχετικό νομοσχέδιο, ο υπουργός δήλωσε ότι θα ήταν πράξη ακραίας ανευθυνότητας από τη ηγεσία του υπουργείου, να μην υιοθετήσει τη ρύθμιση και να αφήσει τη χώρα μας πίσω από άλλες χώρες που την ανταγωνίζονται και έχουν ήδη υιοθετήσει συγκεκριμένα μέτρα, για την αντιμετώπιση της πειρατείας.

Ο κ.Γεωργιάδης μιλώντας για την πρόσφατη επίσκεψή του στο Λονδίνο και τις επαφές του με τον ΙΜΟ (Διεθνής Οργανισμός Ναυσιπλοΐας )(International Maritime Organization) και το committee (ελληνική εφοπλιστική κοινότητα του Λονδίνου) τόνισε, ότι το θέμα που κυριάρχησε, ήταν η επανασύσταση του πρώην ΥΕΝ, κάτι που του το ζήτησαν όλοι.

«Χάνουμε χρόνο λύνοντας προβλήματα που δημιούργησαν πολιτικές τακτικές στο υπουργείο» δήλωσε ο υφυπουργός και χαρακτήρισε λάθος να ληφθεί απόφαση για μετακόμιση των υπηρεσιών ναυτιλίας από το κτίριο της Ακτής Βασιλειάδη, ενώ απουσίαζε.

Αποκάλυψε επίσης την πρόθεσή του να υποστηρίξει πρόταση προς τον πρωθυπουργό για αξιοποίηση μετά το πέρας της θητείας του στον ΙΜΟ του Ε.Μητρόπουλου «για το καλό της ναυτιλίας».

Επίσης ανέφερε, ότι πολλοί εφοπλιστές ενδιαφέρονται να επενδύσουν στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη, αλλά όπως του τόνισαν ο τρόπος λειτουργίας τη συγκεκριμένη περίοδο, καθιστά αδύνατο κάτι τέτοιο.

Ο κ.Γεωργιάδης μιλώντας επίσης για νομοσχέδιο του θαλάσσιου τουρισμού, που στόχο, όπως είπε, είναι να κάνει το τουριστικό προϊόν πιο ελκυστικό, ανακοίνωσε τη γρήγορη προώθησή του, λόγω έναρξης της τουριστικής περιόδου.

Για την πρόσφατη συνάντησή του με το Σύνδεσμο Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, είπε ότι την πολιτική ηγεσία του υπουργείου την απασχολούν τα σοβαρά προβλήματα στο χώρο της ακτοπλοϊας και πρόσθεσε ότι οι εκπρόσωποι των ακτοπλόων του τόνισαν, ότι πολλές εταιρείες ήδη, έχουν συσσωρευμένες ζημιές που την τελευταία τριετία φθάνουν περίπου τα 350 εκατ.ευρώ και υπάρχει κίνδυνος πολλά νησιά να μείνουν χωρίς πλοία.

Είπε, ότι το υπουργείο επεξεργάζεται ήδη ένα σχέδιο για το πώς μπορεί να υπάρξει υποβοήθηση στις ακτοπλοϊκές εταιρείες και ανέφερε ως παράδειγμα τη λύση μια φόρμουλας μεταξύ ακτοπλόων και διυλιστηρίων, ώστε τα καύσιμα που προμηθεύονται να είναι κατά το ήμισυ μετρητοίς και το υπόλοιπο με επιδότηση που παίρνουν από το κράτος, εντός του έτους.

Υπογράμμισε επίσης, ότι δεν υπάρχει καμία πρόθεση τη συγκεκριμένη στιγμή από πλευράς υπουργείου για απελευθέρωση της αγοράς στην ακτοπλοϊα και ότι το νομικό καθεστώς που τη διέπει δεν είναι κάτι απασχολεί το ΥΠΑΑΝ τη συγκεκριμένη στιγμή.

Για την κρουαζιέρα ανέφερε ότι μέσα στο Δεκέμβριο αναμένεται να είναι έτοιμο το νομοσχέδιο για πλήρη άρση του καμποτάζ και δήλωσε ότι στην περίπτωση που πετύχουμε την αύξηση του home porting(το λιμάνι αναχώρησης για την κρουαζιέρα) το κέρδος για τη χώρα θα είναι κολοσιαίο."

Εμείς από την πλευρά μας ελπίζουμε ότι τελικά και εφόσον πλέον διευθετήθηκε και η ανάληψη από το κράτος της προσδοκόμενης δανειακής δόσης, να αποδωθούν τα χρεωστούμενα και να συνεχιστεί απρόσκοπτα η δρομολόγηση του πλοίου μετά την 11/12/2011.
--------------------------------
Αντώνης Λαμπρινίδης
--------------------------------