Την παράταση ισχύος για τέσσερις μήνες των συμβάσεων για τις άγονες γραμμές που λήγουν στα τέλη του Οκτωβρίου αποφάσισε κατά πλειοψηφία το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών που πραγματοποιήθηκε την προηγούμενη Τρίτη 18 Οκτωβρίου.
Το ΣΑΣ αποφάσισε ακόμη την προκήρυξη των διαγωνισμών για 35 άγονες γραμμές, καθώς αντιμετωπίστηκαν τα προβλήματα χρηματοδότησής τους που είχαν παρουσιαστεί.
Το ΣΑΣ έκοψε δύο άγονες γραμμές (Θεσσαλονίκη - Κυκλάδες - Ηράκλειο και Θεσσαλονίκη - Μυτιλήνη) για τις οποίες ωστόσο δεν είχε εκδηλωθεί ενδιαφέρον ούτε πέρυσι, ενώ υπάρχει εκκρεμότητα με την άγονη γραμμή της Κασοκαρπαθίας. Ο σχεδιασμός προβλέπει την επιδότηση της μισής απόστασης, έτσι ώστε συνολικά να μη μειωθούν τα δρομολόγια.
Πάντως να σημειωθεί ότι σε ορισμένες γραμμές σημειώθηκε και αύξηση του μισθώματος. Πρόκειται για τοπικές γραμμές στη Λήμνο και στην Κάλυμνο, οι οποίες ήταν ζημιογόνες για τους πλοιοκτήτες της περιοχής.
Στο μεταξύ επιμένει στο θέμα των ειδικών συνθέσεων ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Θοδωρής Δρίτσας με ερώτησή του προς τον αρμόδιο υπουργό Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Μιχάλη Χρυσοχοΐδη.
H παροχή της δυνατότητας σε πλοιοκτήτριες εταιρείες να χρησιμοποιούν ειδικές συνθέσεις πληρωμάτων στα πλοία τους κατ' εξαίρεση της ισχύουσας νομοθεσίας περί οργανικών συνθέσεων (άρθρο 87, Ν.Δ. 187/1973) αποτελεί σημαντικό πλήγμα για την απασχόληση των ναυτικών, τονίζει ο κ. Δρίτσας.
-----------------------------
Πηγή: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ-----------------------------