Σελίδες

Σάββατο 22 Οκτωβρίου 2011

Προς εκτόνωση βαίνει το «κύμα» των απεργιών

Ενα πλαίσιο προτάσεων, που ικανοποιεί ορισμένα από τα αιτήματα των Eλλήνων ναυτικών που απεργούν από τη Δευτέρα 17 Οκτωβρίου, παρουσίασε, χθες, στην Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία, ο υπουργός Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Μιχάλης Χρυσοχοΐδης.

Οι δεσμεύσεις του υπουργού αναμένεται να εξεταστούν σήμερα, στις εννέα και μισή το πρωί, από την κρίσιμη εκτελεστική της ΠΝΟ η οποία και θα αποφασίσει αν τελικά θα συνεχίσει τις απεργιακές κινητοποιήσεις ή θα τις αναστείλει.

Στη διάρκεια της συνάντησης, η διοίκηση της ΠΝΟ ανέλυσε στον υπουργό όλα τα μεγάλα προβλήματα που αντιμετωπίζουν σήμερα οι Ελληνες ναυτικοί, εν ενεργεία και συνταξιούχοι. Το θέμα όμως που «καίει», αφού το χρονόμετρο μετράει αντίστροφα, είναι οι συντάξεις των ναυτικών για τους μήνες Νοέμβριο και Δεκέμβριο.

Σύμφωνα με το Μεσοπρόθεσμο, το 2011, ο προϋπολογισμός του ΝΑΤ μειώνεται κατά 50 εκατ. ευρώ, με αποτέλεσμα, εάν αφαιρεθούν τα κεφάλαια, αυτή τη στιγμή να μην υπάρχουν διαθέσιμα κεφάλαια για τις πληρωμές των συντάξεων.

Ταυτόχρονα, η διατήρηση της αυτονομίας του ΝΑΤ, του Οίκου Ναύτου, του ΕΛΟΕΝ, του ΓΕΝΕ, η επαναλειτουργία του Ναυτικού Νοσοκομείου, η ίδρυση Ειδικού Ταμείου Ανεργίας Ναυτικών, και η αναβάθμιση της ναυτικής εκπαίδευσης, βρίσκονται στην κορυφή της λίστας των αιτημάτων των ναυτικών.

Στη συζήτηση, η οποία υπήρξε εποικοδομητική, ο υπουργός, απαντώντας στα αιτήματα της Ομοσπονδίας, τόνισε, μεταξύ άλλων, και τα εξής:

Με τροπολογία που θα κατατεθεί άμεσα στη Βουλή, η εποπτεία του ΝΑΤ μεταφέρεται αυτούσια στο υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων και διατηρείται η αυτονομία του.

- Σε συνεργασία και συνεννόηση με το αρμόδιο υπουργείο Οικονομικών, θα υπάρξει η βέλτιστη λύση για το θέμα των συντάξεων του ΝΑΤ.
- Ο ΕΛΟΕΝ θα εκσυγχρονισθεί.
- Ο λογαριασμός του Γραφείου Εύρεσης Ναυτικής Εργασίας θα ενισχυθεί με κεφάλαια του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου, έτσι ώστε να ενισχυθεί το ποσό που διατίθεται στους άνεργους ναυτικούς.

Σημειώνεται ότι, χθες, ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης και υπουργός Οικονομικών, Ευάγγελος Βενιζέλος, κατέθεσε τροπολογία στο πολυνομοσχέδιο, με την οποία δεν θα περικόπτονται οι συντάξεις των ναυτικών κάτω των 55 ετών κατά 40%, λόγω της ιδιαιτερότητας του επαγγέλματος.

Τι ζητούν οι ακτοπλόοι

Να αναστείλει άμεσα η ΠΝΟ την απεργία αναμένουν οι εκπρόσωποι των ακτοπλοϊκών εταιρειών, αφού, όπως σημειώνουν, η κινητοποίησή τους, ανεξάρτητα από το δίκαιο που έχουν, είναι αδιέξοδη. Αν συνεχιστεί, δεν θα έχουμε χρήματα να πληρώσουμε ναυτικούς και εργαζομένους στις εταιρείες, ανέφεραν, χθες, στελέχη της ακτοπλοΐας. Παράλληλα, τόνιζαν ότι μια συνέχιση της απεργίας θα τους υποχρεώσει να δέσουν τα πλοία.

Επισημαίνεται ότι, όπως αποκάλυψε χθες η «Ν», οι εκπρόσωποι όλων σχεδόν των ακτοπλοϊκών εταιρειών συζήτησαν την κατάσταση τον κλάδο, με αφορμή την απεργία των ναυτεργατών, σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε, προχθές το απόγευμα, στα γραφεία του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ).

Στο τραπέζι, κατά τη διάρκεια της σύσκεψης, έπεσαν διάφορες προτάσεις, χωρίς όμως να ληφθεί κάποια οριστική απόφαση. Κοινή άποψη όλων των παρευρισκόμενων είναι ότι οι εταιρείες θα πέσουν σε... ξέρα, εάν δεν υπάρξουν σημαντικές διορθωτικές κινήσεις, τόσο από την πλευρά τους όσο και την πλευρά της πολιτείας, αλλά και των ναυτικών.

Συνυπεύθυνη θεώρησαν και την πολιτεία, και το αρμόδιο υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, καθώς εκτιμούν ότι δεν ασχολείται με έναν κλάδο ζωτικό για την ελληνική οικονομία και την εδαφική συνοχή της χώρας.

Αξίζει, τέλος, να σημειωθεί ότι παράγοντες της ακτοπλοΐας προσδοκούσαν ότι η ΠΝΟ θα αποφάσιζε αναστολή της απεργίας, από χθες το απόγευμα, κάτι που βέβαια τελικά δεν έγινε.

Είναι χαρακτηριστικό, μάλιστα, ότι στελέχη των εταιρειών έμειναν μέχρι αργά το βράδυ στα γραφεία τους, προκειμένου να κινητοποιήσουν το μηχανισμό για τον απόπλου των πλοίων, στην περίπτωση που η ΠΝΟ αποφάσιζε τη λήξη των απεργιακών κινητοποιήσεων.
------------------------------------------------------------
Πηγή: ΝΑΥΤΕΜΠΟΡΙΚΗ-ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΙΜΠΛΑΚΗΣ
------------------------------------------------------------