Απάντησε τελικά ο υπουργός Παπουτσής στην ερώτηση των βουλευτών Αποστολάτου και Γρηγοράκουν σχετικά με τις αγκυροβολίες και τους ανεφοδιασμούς των πλοίων στον όρμο των Βατίκων.
Μία απάντηση η οποία είναι σχεδόν επανάληψη προηγούμενης απάντησης σε παρόμοια ερώτηση.
Απάντηση η οποία εμπαίζει την νοημοσύνη των Βατικιωτών, ξεχνώντας ή μη γνωρίζοντας ο κ, υπουργός πως δεν απευθύνεται σε βοσκούς αλλά σε μία περιοχή «ναυτομάνα» με χιλιάδες ναυτικούς και εκατοντάδα πλοιάρχων που μπορούν εύκολα να ξεχωρίσουν τα ψεύδη των απαντήσεων του υπουργού, που σε τελευταία ανάλυση εκθέτουν τον ίδιο.
Μας απαντά ο υπουργός του Σαμίνα πως στον όρμο γίνονται αφίξεις πλοίων IN TRANZIT για παραλαβή εφοδίων, αλλαγή πληρωμάτων κ.λ.π.. Επικαλείται δε τα άρθρα του Γενικού Κανονισμού Λιμένα Νεάπολης,
Επίσης πως με απόφαση του Λιμενάρχη Νεάπολης η αγκυροβολία των πλοίων που εκτελούν λεμβουχικές εργασίες γίνεται σε απόσταση μεγαλύτερη των 2 ν,μ από τις ακτές, και πως η in transit παραμονή των πλοίων δεν υπερβαίνει το 24ωρο.
Τι δεν μας λέει ο κ. υπουργός.
Ότι για την διενέργεια τέτοιων δραστηριοτήτων εκτός από το Γενικό Κανονισμό Λιμένα απαιτείται και Ειδικός Κανονισμός που θα πρέπει να περιλαμβάνει ρυθμίσεις σχετικές με τις προϋποθέσεις και τους όρους αγκυροβολίας πλοίων, οι οποίες να προνοούν για την προστασία του περιβάλλοντος του θαλάσσιου χώρου και της γειτονικής χερσαίας ζώνης (η οποία σημειωτέον είναι ζώνη NATURA, με τον υδροβιότοπο Στρογγύλη, και την αρχαιότερη καταβυθισμένη πολιτεία το Παυλοπέτρι).
Αυτό αποτελεί ήδη δεδικασμένο με την αριθ. 1081/2007 Τμήμα Δ απόφαση του ΣτΕ που εκδίκασε την υπόθεση της Πάχης αποφασίζοντας πως εκτός από το Γενικό Κανονισμό του Λιμένα Ελευσίνας απαιτείτο και Ειδικός Κανονισμός ο οποίος να προνοεί και να ρυθμίζει τα ανωτέρω.
Δεν υπάρχει Ειδικός Κανονισμός ( όχι πως τους είναι και δύσκολο να τον καταρτίσουν) και η όλη δραστηριότητα που ασκείται είναι παντελώς παράνομη.
Δεν μας λέει ο κ. υπουργός πως στον ίδιο προβλήτα (Νεάπολης) την ίδια στιγμή το πλοίο της γραμμής (ΠΟΡΦΥΡΟΥΣΑ) αποεπιβιβάζει επιβάτες και οχήματα, παράλληλα οι γερανοί φορτώνουν σαμπανιές τις λάντζες χωρίς κανένα μέτρο ασφαλείας για εργαζόμενους, επιβάτες, και επισκέπτες, ενώ στον ίδιο θαλάσσιο χώρο οι λουόμενοι κάνουν το μπάνιο τους και πολλές φορές το πλοίο προσεγγίζοντας σφυρίζει για να απομακρυνθούν οι κολυμβητές και να προσδέσει.
Αλήθεια τι προβλέπουν τα άρθρα του Γενικού Κανονισμού Λιμένα για αυτά κ. υπουργέ, και σε ποια ευρωπαϊκή χώρα συμβαίνει αυτό;
Επίσης δεν μας λέει τίποτα ο κ. υπουργός για τα συνεργεία επισκευών που κάθε τόσο γεμίζουν τα ξενοδοχεία της πόλης, για τις επισκευαστικές εργασίες που γίνονται, τους υφαλοκαθαρισμούς, και τις πετρελεύσεις (bunkering).
Όπως δεν μας λέει τίποτα και για τις πολυήμερες in transit παραμονές των πλοίων που μάλιστα δηλώνουν άλλον λιμένα προορισμού.
Ούτε μας λέει για το ITAL BIANCA που χειμώνα καιρό για 2 εβδομάδες έμεινε στον όρμο χωρίς μηχανή και αφού τα επισκευαστικά συνεργεία δεν μπόρεσαν να την επισκευάσουν, ρυμουλκήθηκε μέχρι το Ικόνιο.
Μας διαβεβαιώνει πως με απόφαση του Λιμενάρχη η αγκυροβολία των πλοίων γίνεται σε απόσταση μεγαλύτερη από τα 2 ν,μ.
Και εδώ γελάει κάθε πικραμένος Βατικιώτης που καθημερινά βλέπει τα πλοία σε απόσταση μόλις λίγων εκατοντάδων μέτρων από τις ακτές ή τον προβλήτα.
Όχι μόνο οι καπεταναίοι αλλά και έναν ναύτης μπορεί να βάλει το κουμπάσο στο χάρτη και να διαπιστώσει ότι το μεγαλύτερο άνοιγμα του όρμου είναι μικρότερο από 4 ν,μ (3,8 ν.μ) και πως αντικειμενικά όπου και να σταθεί ένα πλοίο δεν μπορεί να απέχει 2 ν,μ από τις ακτές.
Γνωρίζει ο κ. υπουργός για το καθεστώς τρομοκρατίας που προσπαθεί να επιβάλει ο Λιμενάρχης (που είναι και ντόπιος) σε όσους επιχειρούν να φωτογραφίσουν παράνομες δραστηριότητες επικαλούμενος τον Γενικό Κανονισμό Λιμένα ότι το απαγορεύει.
Αλλά δεν το απαγορεύει στους εκατοντάδες καθημερινά επιβάτες που φωτογραφίζουν και φωτογραφίζονται στον προβλήτα.
Τελικά πότε και για ποίους ισχύει ο νόμος;
Πότε τον εφαρμόζουν και πότε όχι; και με τι κριτήρια;
Και εν πάσει περιπτώσει τι φοβούνται από τις φωτογραφίες Λιμενάρχης, πράκτορες και λαντζέρηδες;
Με ποια λογική καλείται στο Λιμεναρχείο εκδότης τοπικής εφημερίδας γιατί φωτογράφισε;
Mε ποιο δικαίωμα ζητείται ο έλεγχος του κινητού (αποθήκη προσωπικών δεδομένων) ιδιοκτήτη ραδιοσταθμού, την υποψία ότι φωτογράφιζε.
Μήπως οι ανοχές σας κ. υπουργέ μας γυρίζουν σε ανεπίστρεπτες εποχές, στο παρωχημένο «προσέλθετε στην υπηρεσία δι’ υπόθεσιν σας»; και πως το υπουργείο σας προστατεύει τον πολίτη από τον αυταρχισμό και την αλαζονεία της εξουσίας;
Ωμά και κυνικά ο κ. υπουργός μας λέει πως τα τελευταία 10 χρόνια δεν έχει γίνει κανένα σοβαρό ατύχημα.
Ίσα που έχουν περάσει 10 χρόνια από την βύθιση του τούρκικου πλοίου στον όρμο με 20 τόνους καύσιμα και 5 βαρέλια λιπαντικά, πλέον του φορτίου, και κανένας υπουργός δεν ενδιαφέρθηκε για την απορρύπανση του όρμου.
Στο επόμενο ατύχημα που θα γεμίσει ο όρμος μαζούτ, που θα καταστραφεί ο τόπος και τα νοικοκυριά, θα αποζημιώσετε εσείς κύριε υπουργέ όλα αυτά τα νοικοκυριά και τις επιχειρήσεις που ζουν από τον τουρισμό και θα καταστραφούν;
Γιατί θα πρέπει και τα Βάτικα να γίνουν Πύλος;
Γιατί το θέμα δεν είναι απλά νομικό. Είναι κυρίως πολιτικό.
Μία περιοχή δρομολογημένη τις τελευταίες δεκαετίες στην κατεύθυνση της ήπιας τουριστικής ανάπτυξης, με σημαντικές επενδύσεις αλλά και χρέη νοικοκυριών και επιχειρηματιών στον τομέα του τουρισμού, απειλείται από την συγκεκριμένη δραστηριότητα με εκτροπή, περιβαλλοντική υποβάθμιση, μαρασμό και εγκατάλειψη, προς όφελος πολύ λίγων.
------------------------------------------
Πηγή: toulipagoulimyi.forumgreek.com
------------------------------------------