Σελίδες

Δευτέρα 26 Σεπτεμβρίου 2011

Καλά τα λόγια και οι Ανακοινώσεις ...αλλά άλλη η πραγματικότητα

Η πραγματικότητα και τα γεγονότα έρχονται για μια ακόμη φορά να διαψεύσουν τα μόλις πριν 5 ημέρες ανακοινωθέντα από τον Υπουργό κ. Παπουτσή {Βέβαια πιστεύαμε ότι αρμόδιος ήταν ο κ. Χρυσοχοϊδης, αλλά δεν σταματάμε σε αυτό}

Έλεγε λοιπόν ο κ. Παπουτσής σχετικά με το θέμα : «Αγκυροβολία πλοίων στον όρμο Βατίκων ν. Λακωνίας»

Σε απάντηση της αριθ. 21073/01-8-2011 Ερώτησης του Βουλευτή κ. Β. Αποστολάτου, η οποία μας διαβιβάστηκε με το αριθ. 5974 Β/18-8-2011 έγγραφο του Υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, και της αριθ. 21776/24-8-2011 Ερώτησης του Βουλευτή κ. Λ. Γρηγοράκου, οι οποίες κατατέθηκαν στη Βουλή των Ελλήνων, σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:

1. Στον όρμο Βατίκων πραγματοποιούνται αφίξεις πλοίων «IN TRANZIT», σύμφωνα με τα άρθρα 9-12 του Γενικού Κανονισμού Λιμένα Νεάπολης Βοιών, τον Γενικό Κανονισμό Λιμένα 17 «Περί λεμβουχικών εργασιών» και το άρθρο 141 του Κώδικα Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου, με σκοπό την παραλαβή τροφοεφοδίων, αλλαγή πληρωμάτων κ.λπ. Η δυνατότητα παραμονής των πλοίων αυτών στο αγκυροβόλιο δεν υπερβαίνει τις (24) εικοσιτέσσερις ώρες. Επίσης, με Απόφαση του Λιμενάρχη Νεάπολης Βοιών έχει απαγορευτεί η αγκυροβολία των πλοίων που εκτελούν λεμβουχικές εργασίες σε απόσταση μικρότερη των 2 ν.μ. από τις ακτές του όρμου Βατίκων.

Και όντως το διαπιστώσαμε αυτό με την περίπτωση του πλοίου M/T SAINT NICHOLAS όπως φαίνεται από τις φωτογραφίες που τραβήχτηκαν στις 13:45 την Κυριακή 25 Σεπτεμβρίου, και όπως φαίνεται από το screenshot του Marine Traffic, που δείχνει ότι το πλοίο απέπλευσε την ίδια ημέρα.






Μέχρι εδώ ανταποκρίνεται πλήρως με τα προβλεπόμενα εκ του νόμου, αν και το θέαμα του πετρελαιοφόρου μπροστά στην Ελαφόνησο δεν αποτελεί και την καλύτερη τουριστική εικόνα προστατευόμενης από Νατούρα περιοχής.

Και ας δεχθούμε ότι μέχρι εδώ όλα καλά, γιατί πάρακάτω ο κ. Υπουργός αναφέρει :

2. Στον Κάβο Μαλέα, στα Κύθηρα και στην Ελαφόνησο διέρχονται καθημερινά πάνω από εκατόν πενήντα (150) πλοία. Πολλά εξ αυτών, στο πλαίσιο εφαρμογής του άρθρου 12 παρ. 7 του ν. 2960/2001 (Τελωνειακός Κώδικας), κάνουν χρήση του αγκυροβολίου για εικοσιτέσσερις ώρες, χωρίς την κατάθεση Δηλωτικού. Ωστόσο, σε περίπτωση που κάποιο πλοίο δηλώσει πρόθεση παραμονής πέραν των εικοσιτεσσάρων ωρών, μέσω ναυτικού πράκτορα, τηρείται η διαδικασία της ελευθεροκοινωνίας.

3. Επίσης, στον όρμο Βατίκων καταπλέουν πολλά πλοία λόγω των δυσμενών καιρικών συνθηκών που επικρατούν στην ευαίσθητη περιοχή του Κάβου Μαλέα, καθώς αποτελεί αγκυροβόλιο και όρμο καταφυγής πλοίων, σε περιπτώσεις δυσμενών καιρικών συνθηκών.

Θα θέλαμε λοιπόν να μας απαντήσει ο κ. Υπουργός, ο πλέον αρμόδιος {πιθανολογώντας ότι θα απαντήσει ο κ. Χρυσοχοϊδης}, πως εξηγεί το πιό κάτω.

Σύμφωνα με τα δεδομένα από το Marine Traffic, το πλοίο M/T AEGEAN BLUE της ARCADIA LINES, υπό Ελληνική σημαία βρίσκεται αγκυροβολημένο σε πολύ μικρή απόσταση από τις ακτές της Κακιάς Θάλασσας και της Αγία Πελαγίας στα Κύθηρα.




Πάντα σύμφωνα με τις υπάρχουσες πληροφορίες το πλοίο αφίχθη και αγκυροβόλησε στις 21/9/2011 και ώρα 07:00. {Κατά διαβολική σύμπτωση η ημερομηνία συνέπεσε με την αναγγελία του κ. Παπουτσή...}


Οι πάραπάνω φωτογραφίες τραβήχτηκαν την Κυριακή 25/9/2011 ώρα 01:15, δηλαδή 4 24ωρα και 6 ώρες μετά την αγκυροβολία.

Ο καιρός στην περιοχή μάλλον για κολύμπι και σερφάρισμα ήταν κατάλληλος (δεν νομίζω ότι χρειάζεται να παραθέσω τα σχετικά δελτία καιρού της περιοχής, διότι είναι πανεύκολο να βρεί κανείς τι καιρικές συνθήκες επικρατούν στο διαδίκτυο ανα πάσα στιγμή).

Η ερώτηση λοιπόν είναι : Έχει το πλοίο κάποια βλάβη ; Έχει δηλώσει ακυβερνησία ; Έχει ληγμένα πιστοποιητικά και αναμένει επιθεώρηση ; η μήπως απλώς είναι "βολικό μέρος" να περιμένει εντολές για φόρτωση μη πληρώνοντας τίποτε {φυσικά το πλοίο είναι ξεφόρτωτο με Draught 8 μ.....}

Τώρα όσο αφορά το θέμα που αναφέρει ο κ. Παπουτσης σχετικά με:

Ωστόσο, η αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου Προστασίας του Πολίτη, ευαισθητοποιημένη στα θέματα προστασίας του θαλάσσιου περιβάλλοντος, έχει αναπτύξει ικανοποιητικό σύστημα αστυνόμευσης (εναέρια, πλωτά και χερσαία μέσα) και έχει δώσει οδηγίες προς τις Λιμενικές Αρχές για εντατικοποίηση των προβλεπόμενων ελέγχων στα πλοία που διέρχονται, καταπλέουν, προσεγγίζουν στις παράκτιες εγκαταστάσεις περιοχής τους και επιβολή – σε περίπτωση διαπίστωσης παραβάσεων – των προβλεπόμενων από την ισχύουσα νομοθεσία κυρώσεων (ποινικών, διοικητικών, πειθαρχικών).

Τον πληροφορούμε "ότι όλως τυχαία" ο σταθμός εντοπισμού της Νεαπόλεως βρίσκεται εκτός λειτουργίας τουλάχιστον το τελευταίο 24ωρο και τα περιπολικά αναπαύονται.. {μην ξεχνάμε ότι δεν είναι εποχή για σπατάλες...}.

Τα πραγματικά ερωτηματικά είναι πολλά και ήταν και μένουν αναπάντητα. Το δημόσιο συμφέρον θυσιάζεται χάριν κάποιων μικροσυμφερόντων τοπικών και όπως είναι γνωστό το περιβάλλον κατέχει την τελευταία θέση πρίν από τους απλούς ανθρώπους αυτού του τόπου.

Θα ήταν απόλυτα εκτιμητέο εάν έβγαιναν κάποιοι υπεύθυνοι και έλεγαν ότι γράφουν την Νατούρα αλλά και την περιοχή όλη στα παλιά τους τα παπούτσια και έχουν άλλους μπελάδες αυτή την εποχή και όχι να σερβίρουν τα παραμύθια του Άντερσεν σε νέα εκδοση.

Η ελληνική ναυτιλία είναι παγκόσμια δύναμη και η αντιμετώπιση της είναι δύσκολη κύριοι Υπουργοί. Θέλει κότσια και δεν μας έχετε δείξει ότι τάχετε για να την διαχειριστείτε κατάλλήλα.

Η προχειρότητα και η ανευθυνότητα σε πολλούς τομείς δημιουργούν κλίκες και "πηγαδάκια" με λακούβες που κρύβουν πολλούς κινδύνους. Ας ελπίσουμε να μην ξεσπάσει κάποιος κίνδυνος στην περιοχή γιατί μετά δεν θα αρκεί ένα ελικόπτερο θα χρειάζεται γρήγορο τζέτ....

Υ.Γ. Οι φωτογραφίες (πολύ περισσότερες και σε πολύ μεγάλη ανάλυση) είναι διαθέσιμες για όποιον τις χρειαστεί, πολιτικό η πολίτη.
-----------------------------
Αντώνης Λαμπρινίδης
-----------------------------