Σελίδες

Κυριακή 10 Ιουλίου 2011

Κίνδυνος για κατάρρευση της Ακτοπλοίας

Πόλεμος νεύρων βρίσκεται σε εξέλιξη αυτές τις ημέρες μεταξύ κυβέρνησης ναυτεργατικών σωματείων και ακτοπλοϊκών επιχειρήσεων. Αιτία είναι η κατάργηση ή μείωση συνταξιοδοτικών και ασφαλιστικών προνομίων των Ελλήνων ναυτικών που έχει φέρει την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία στα…κάγκελα της διαμαρτυρίας.

Την περασμένη Δευτέρα η ΠΝΟ είχε συνάντηση με τον αναπληρωτή υπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας, Χάρη Παμπούκη όπου τα κατέθεσαν τα αιτήματα του κλάδου. Δύο ημέρες αργότερα η Εκτελεστική Επιτροπή της Ομοσπονδίας αποφάσισε να δώσει χρονικό περιθώριο λίγων ημερών στον υπουργό να απαντήσει επίσημα προκειμένου στη συνέχεια να καθορίσει την πορεία της.

Εάν η απάντησή του δεν τους ικανοποιήσει τότε οι ναυτικοί θα προχωρήσουν σε απεργιακές κινητοποιήσεις το τρίτο 10ήμερο του Ιουλίου προκαλώντας έμφραγμα στην ελληνική Ακτοπλοϊα που ήδη βρίσκεται σε οικονομικό αδιέξοδο λόγω της οικονομικής κρίσης.

Ο Χ. Παμπούκης έχει αντιπροτείνει λύσεις, όπως είναι το «πάγωμα» του νόμου για τις συντάξεις των ναυτικών που καταργείται με τον εφαρμοστικό νόμο. Ο υπουργός έχει επιφυλαχθεί να απαντήσει επίσημα εντός των προσεχών ημερών σε συνεργασία με το υπουργείο Οικονομικών

Η Ομοσπονδία ζητάει την κατάργηση του άρθρου 44 του εφαρμοστικού νόμου που αναφέρεται στη μείωση της χρηματοδότησης του ΝΑΤ γεγονός που επηρεάζει τις συντάξεις.

Είναι χαρακτηριστικό ότι μέσα σε 20 μήνες οι συντάξεις των ναυτικών έχουν περικοπεί ακόμα και μέχρι 55%.

Επίσης, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΝΑΤ μαζί με το ΚΕΑΝ και το ΚΑΑΝ το έλλειμμα για το 2011 ξεπερνά το 1,3 δισ. ευρώ.

Η ΠΝΟ μέσω του γενικού γραμματέα, Γιάννη Χαλά, έχει προειδοποιήσει ότι είναι έτοιμη να προχωρήσει σε απεργιακές κινητοποιήσεις εν μέσω καλοκαιρινής περιόδου.

Ο νόμος

Στην παράγραφο 1 του άρθρου 44 του εφαρμοστικού νόμου ύστερα από δύο τροπολογίες που κατατέθηκαν, αναφέρεται: «Η χρηματοδότηση του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου (ΝΑΤ) για το έτος 2011 μειώνεται σε σχέση με τη χρηματοδότηση κατά το έτος 2010, κατά το ποσό των πενήντα εκατομμυρίων (50.000.000) ευρώ και από το έτος 2012 και εφεξής κατά το ποσό των εκατό εκατομμυρίων (100.000.000) ευρώ, για κάθε έτος, σε σχέση με τη χρηματοδότηση κατά το έτος 2010.

Με κοινή απόφαση των υπουργών Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και Οικονομικών, οι συντάξεις του ΝΑΤ αναπροσαρμόζονται από 1.7.2011 και εφεξής, ώστε να προκύπτει ισοσκελισμένος προϋπολογισμός.

Από 1.1.2011, οι καταβαλλόμενες συντάξεις, συμπεριλαμβανομένων και των βοηθημάτων του ΝΑΤ, αναπροσαρμόζονται μόνο με διάταξη ειδικού νόμου, καταργουμένης, από την ίδια ως άνω ημερομηνία, κάθε γενικής ή ειδικής διάταξης νόμου ή κανονιστικής πράξης, με την οποία προβλέπεται η αναπροσαρμογή ή η αύξηση σύνταξης ή βοηθήματος που καταβάλλεται από το ΝΑΤ».

Γ.Πλακιωτάκης

Ο Υπεύθυνος του Τομέα Πολιτικής Ευθύνης Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας Γιάννης Πλακιωτάκης δήλωσε γα το θέμα:

«Η διγλωσσία της Κυβέρνησης η οποία από τη μια πλευρά τονίζει το στρατηγικό ρόλο της Ναυτιλίας μας στην οικονομία, ενώ από την άλλη προχωρά στην επιλεκτική περαιτέρω μείωση των συντάξεων του ΝΑΤ, είναι ανήκουστη και απαράδεκτη.

Καιρός είναι να ασκήσουν αποτελεσματικές πολιτικές, όπως η μείωση των δημόσιων δαπανών και όχι να επιφέρουν ένα ακόμη χτύπημα σε ανθρώπους οι οποίοι εργάστηκαν για την πρωτοπορία της Εμπορικής Ναυτιλίας, στην αγορά και συνολικά στην οικονομία.

Την καλούμε λοιπόν –έστω και τώρα- να αναθεωρήσει την πολιτική της, μεσούσης μάλιστα της τουριστικής περιόδου».

ΣΕΕΝ-ΕΕΝ

Για το θέμα των απεργιακών κινητοποιήσεων των ναυτεργατών έχουν πάρει από κοινού ο Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας με την Ένωση Επιχειρήσεων Ναυτιλίας:

«Ανεξαρτήτως του δικαίου ή αδίκου χαρακτήρα των αιτημάτων της ΠΝΟ, σε κάθε περίπτωση παραμένει η πραγματικότητα ότι οι κινήσεις αυτές γίνονται μεσούσης της θερινής περιόδου σε ένα εξαιρετικά κρίσιμο χρονικό σημείο, καθώς το καλοκαίρι που διανύουμε, σηματοδοτεί την τελευταία ευκαιρία για τις ακτοπλοϊκές εταιρείες, τις επιχειρήσεις των νησιών μας και την ευρύτερη τουριστική αγορά, να εξασφαλίσουν την επιβίωσή τους» και προσέθεσαν;

«Όσον αφορά τις ακτοπλοϊκές εταιρείες είναι γνωστό ότι η κίνηση το 2011 είναι σημαντικά μειωμένη σε σχέση με το 2010 και ήδη οι προβλέψεις για το τέλος του έτους δείχνουν ακόμα μεγαλύτερες ζημίες, γεγονός που καθιστά αμφίβολη τη δυνατότητα συνέχισης των δραστηριοτήτων τους το προσεχές φθινόπωρο, με δραματικές επιπτώσεις για τις θέσεις εργασίας των ναυτικών και ευρύτερες συνέπειες στα οικονομικά του ΝΑΤ».

ΠΕΝΕΝ

Η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού με επιστολή προς την Διοίκησης της ΠΝΟ – Ναυτεργατικά Σωματεία με την οποία ξεκαθαρίζει ότι « όπως πάντα έτσι και τώρα, τάσσεται υπέρ των απεργιακών και άλλων αγωνιστικών κινητοποιήσεων με στόχο να ανακληθούν τα μέτρα που ψηφίστηκαν πρόσφατα στην Βουλή σε βάρος των συνταξιοδοτικών και ασφαλιστικών μας δικαιωμάτων».
----------------------
Πηγή: marinews.gr
----------------------