Σελίδες

Πέμπτη 23 Ιουνίου 2011

Κινδυνεύει να πέσει σε «ύφαλο» η ακτοπλοΐα

Σταδιακή απόσυρση των νεότευκτων πλοίων, μείωση δρομολογίων, μέχρι και ολοκληρωτική καταστροφή του κλάδου, διαβλέπουν οι ακτοπλοϊκοί παράγοντες εάν η πολιτεία δεν λάβει μέτρα περαιτέρω προσαρμογής του θεσμικού πλαισίου στα ευρωπαϊκά δεδομένα, σύμφωνα με όσα υποστήριξαν στη διάρκεια του «Posidonia Sea Tourism Forum».

Ο χρόνος θα δείξει εάν το έτος 2011 θα είναι έτος επιβίωσης των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών ή ολοκληρωτικής καταστροφής τους, είπε μιλώντας στο Forum, ο πρόεδρος της Ένωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας, Απόστολος Βεντούρης.

Ο αντιπρόεδρος του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας, Μιχάλης Σακέλλης σημείωσε ότι αν δεν βρεθούν λύσεις είναι βέβαιο ότι τον Οκτώβριο του 2011, θα παρατηρηθεί «σταδιακή απόσυρση των νεότευκτων πλοίων» και «μείωση των δρομολογίων, λόγω αδυναμίας κάλυψης των εξόδων εκτέλεσής τους».

Οι αιτίες στις οποίες οφείλεται η προβληματική αυτή κατάσταση είναι σύμφωνα με τον κ. Σακέλλη η μείωση της κίνησης, σαν αποτέλεσμα της μείωσης της αγοραστικής δύναμης, λόγω της κρίσης που περνάει η χώρα μας, η συνεχής αύξηση της τιμής των καυσίμων, η υψηλή φορολογία που επιβάλλεται στα εισιτήρια και τέλος οι αναγκαστικές υποχρεώσεις που επιβάλλονται στα ακτοπλοϊκά πλοία και αφορούν κυρίως το χρόνο δρομολόγησης, την επάνδρωση και τις υποχρεωτικές εκπτώσεις.

Από την πλευρά του ο πρόεδρος της ΕΕΝ κ. Βεντούρης τόνισε ότι η ακτοπλοΐα κινδυνεύει να πέσει σε ξέρα. «Το κύριο θέμα είναι αν στο τέλος του φετινού καλοκαιριού θα βιώσουμε το τέλος του κλάδου» είπε ο ομιλητής και συμπλήρωσε ότι ο «κίνδυνος είναι υπαρκτός και ορατός. Οι ζημιές του κλάδου για το 2009, οι ζημιές για το 2010 και οι ζημιές που φαίνεται ότι θα έχουμε φέτος είναι αρκετές για να τον γονατίσουν».

Τέλος, ο πρόεδρος του HATTA, Γιώργος Τελώνης υπογράμμισε ότι η ελληνική ακτοπλοΐα, είναι βασικός πυλώνας ανάπτυξης του ελληνικού τουρισμού και του συνόλου της νησιωτικής μας χώρας, κρίσιμος παράγοντας για την κοινωνική και οικονομική ανάπτυξη της Ελλάδας και αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα τα οποία δεν έχουν επιλυθεί επί σειρά ετών.

Τα σκάφη

Στην Τουρκία και την Κροατία έχει καταλήξει το 80% της πελατείας των σκαφών με πλήρωμα, που κάποτε ερχόταν στην Ελλάδα. Η συγκεκριμένη κατηγορία των σκαφών, ιδιαίτερα με τη σημερινή κρίση, πλήττεται περισσότερο από οποιονδήποτε άλλο τομέα του τουρισμού.
Το πραγματικό πρόβλημα είναι ότι υπάρχει έλλειψη στόχων, πραγματικού και ουσιαστικού διαλόγου. Τις επισημάνσεις αυτές έκαναν χθες ο πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Επιβατικών Σκαφών Τουρισμού, Αντώνης Στελλιάτος και ο γενικός γραμματέας του ΣΕΤΕ, Γιώργος Βερνίκος.

Από την πλευρά ο κ. Στελλιάτος υπογράμμισε ότι είναι χρέος των αρμόδιων υπουργείων να αντιστρέψουν τη δυσφημιστική εικόνα που έχει η χώρα μας στο εξωτερικό. «Σε κάθε Δημοκρατική πρωτεύουσα του κόσμου γίνονται διαδηλώσεις και ενίοτε ταραχές. Σε γειτονικές πρωτεύουσες εκρήγνυνται βόμβες», τόνισε και προσέθεσε: «Όλα όμως περνάνε σε ψιλά γράμματα. Ό,τι γίνεται στην Αθήνα είναι πρώτο θέμα σε όλα τα ξένα ΜΜΕ. Η Αθήνα δεν αντιπροσωπεύει την Ελλάδα.

Καλώ τους ξένους τουρίστες να απολαύσουν τα ελληνικά νησιά, τις καταγάλανες θάλασσες, την ηρεμία της ελληνικής υπαίθρου και γενικά την ελληνική φιλοξενία. Η Ελλάδα είναι εκ των πλέον ασφαλών χωρών της υφηλίου για το yachting».
---------------------------
Πηγή: Ναυτεμπορική
---------------------------