Σελίδες

Κυριακή 1 Μαΐου 2011

Καταρρέει ο Θαλάσσιος Τουρισμός σε μια κατεξοχήν τουριστική χώρα όπως η Ελλάδα!

«Η ελπίδα πεθαίνει τελευταία» λέει ο θυμόσοφος λαός και το ρητό αυτό έχουν ενστερνιστεί οι επαγγελματίες του Θαλάσσιου Τουρισμού, που βλέπουν το κλάδο να μαραζώνει σε μία κατ’ εξοχήν τουριστική χώρα με χιλιάδες χιλιόμετρα ακτογραμμές. Σχήμα οξύμωρο, απίστευτο, όμως ελληνικό.

Πολλά επαγγελματικά και ιδιωτικά σκάφη έχουν φύγει από την Ελλάδα πηγαίνοντας στην ανταγωνίστριες χώρες όπως η Τουρκία και η Κροατία, αφού οι ιδιοκτήτες τους δεν απολαμβάνουν περιβάλλον επιχειρηματικής ειρήνης στην Ελλάδα σε μία περίοδο που η κυβέρνηση αναζητά έσοδα! Σχήμα οξύμωρο επίσης!

Παράλληλα, επαγγελματικά-τουριστικά σκάφη, υπό ελληνική σημαία έχουν κατασχεθεί από τις τράπεζες και έπεται συνέχεια ενώ η πλειοψηφία των 3.000 Ελλήνων ναυτικών έχει απολυθεί.

Η κρίση πλήττει σοβαρά και τα ελληνικά πληρώματα των τουριστικών σκαφών:

« Άμεση συνέπεια της κρίσης είναι η ανεργία των πληρωμάτων η οποία σύμφωνα με τον Πρόεδρο της Πανελλήνιας Ένωσης Αξιωματικών και Κατωτέρων Πληρωμάτων Επαγγελματικών και Ιδιωτικών Σκαφών κ. Πάνο Καμμένο, έχει φτάσει το 40%» τονίζει ο Αντ.Στελλιάτος, πρόεδρος Ένωση Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού,:

« Όμως δεν φτάνει μόνο η ανεργία, έχουμε και το πρόβλημα ναυτολογήσεων των ναυτικών. Ένα από τα πλέον δυσεπίλυτα προβλήματα του κλάδου είναι ότι εδώ και τρία χρόνια η πολιτική ηγεσία του πρώην ΥΕΝ νυν Θαλασσίων Υποθέσεων και ιδιαίτερα η Διεύθυνση Ναυτικής Εργασίας κλείνει τα μάτια της και σαν άλλοι Πόντιοι Πιλάτοι νίπτουν τας χείρας τους στη μη εφαρμογή της υπουργικής απόφασης 3511.1\8\2003.

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα λιμεναρχεία να μην ναυτολογούν τους αξιωματικούς στα επαγγελματικά πλοία του νόμου 2743\99 στη θέση του πλοιάρχου και του α’ μηχανικού. Δηλαδή στα πλοία που το 97% αυτών δεν θεωρούνται επιβατικά σύμφωνα με το ΠΔ 295\99 άρθρο 5 παρ. Ι. επειδή μεταφέρουν μέχρι 12 επιβάτες!» και προσθέτει:

« Σαν αποτέλεσμα αυτού, είναι η ανεργία των πλοιάρχων-μηχανικών που επί χρόνια προσέφεραν στο θαλάσσιο τουρισμό και η ανεύρεση άλλων ανωτάτων διπλωμάτων των οποίων οι κατέχοντες απαξιώνουν την εμπλοκή τους στα επαγγελματικά τουριστικά πλοία θεωρώντας τα «μικρά». Ας δοθεί μια λύση διότι με την κατάσταση που επικρατεί στον θαλάσσιο τουρισμό δεν θα μπορέσουν έστω τα ελάχιστα πλοία που έχουν ναύλα να ναυτολογήσουν τους ναυτικούς που πρέπει. Άρα υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να μείνουν παροπλισμένα.

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε ο Αντ.Στελλιάτος στην αρνητική προβολή του Ελληνικού Θαλάσσιου Τουρισμού:

«Τρία χρόνια είναι αρκετά για την αρνητική διαφήμιση των ΜΜΕ περί σκαφάτων, off shore κλπ. Ας σταματήσει λοιπόν αυτό.

Στο εξωτερικό με τα διάφορα δημοσιεύματα υπάρχει αίσθηση ότι το επαγγελματικό, τουριστικό πλοίο είναι υπό διωγμό στην Ελλάδα. Χρειάζεται να αλλάξει η κυβερνητική πολιτική που εκφράζει το εχθρικό ύφος της κυβέρνησης προς το επαγγελματικό, τουριστικό πλοίο. Οι πωλήσεις των σκαφών παρουσιάζουν μια κάθετη πτώση με αποτέλεσμα να κλείνουν οι επιχειρήσεις και να απολύονται οι εργαζόμενοι».

Παράπλευρες απώλειες

Η κρίση στον θαλάσσιο τουρισμό πλήττει καίρια τα παραναυτιλιακά επαγγέλματα:

«Δημιουργούνται προβλήματα στη λειτουργία της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης Περάματος. Όλα τα χρόνια τους μήνες Δεκέμβριο- Ιανουάριο και Μάρτιο το σύνολο των επαγγελματικών τουριστικών πλοίων δεξαμενίζονται στο Πέραμα για εργασίες και συντήρηση οπότε απασχολούνται όλες οι ειδικότητες σχετικές με τη λειτουργία, ξυλουργοί, αμμοβολιστές, ελασματουργοί, ταπετσιέρηδες, σιδηροκολλητές και άλλες ειδικότητες» επισημαίνει ο Αντώνης Στελλιάτος.

Τα μέτρα

Όσο αφορά στην επόμενη ημέρα για τον θαλάσσιο τουρισμό, ο Αντώνης Στελλιάτος επισημαίνει:

«1. Καταρχήν, προέχει η ένταξη του θαλασσίου τουρισμού σε αναπτυξιακό νόμο. Ποτέ αυτή η εναλλακτική μορφή τουρισμού μέχρι τώρα δεν ήταν σε αναπτυξιακό νόμο τη στιγμή κατά την οποία δίνει το 4% από το συνολικά 18% που συμβάλει ο τουρισμός στο ΑΕΠ.

2. Στοχευμένη διαφήμιση η οποία θα περιλαμβάνει προβολή του θαλάσσιου τουρισμού σε όλες τα μήκη και πλάτη του κόσμου, καθώς είναι η μοναδική χώρα που έχει 4.000 νησιά και βραχονησίδες. Σε συνδυασμό κλίματος και πολιτισμού είναι κρίμα να μην είναι το κέντρο του θαλάσσιου τουρισμού της γης η Ελλάδα.

3. Υποδομές. Πώς είναι δυνατόν μία χώρα με 16.000 χιλιόμετρα ακτογραμμές, που περιβρέχεται παντού από θάλασσα και έχει χιλιάδες νησιά, να έχει ευθέως ανάλογο αριθμό από μαρίνες. Σκεφθείτε ότι η Κροατία με το 1/3 σε ακτογραμμή έχει 108 μαρίνες και Ελλάδα 19 μαρίνες και φυσικά πολύ λιγότερες από την ανταγωνίστρια χώρα την Τουρκία.

4. Επιμήκυνση τουριστικής περιόδου Οι κλιματολογικές συνθήκες της χώρας μας επιτρέπουν από Απρίλιο μέχρι Νοέμβριο να είναι μία φουλ τουριστική περίοδο».
------------------------------
Πηγή: marinews.gr
------------------------------