Σελίδες

Τετάρτη 26 Ιανουαρίου 2011

Έρχονται αυξήσεις 20% και στην ακτοπλοΐα

Αυξήσεις στα ναύλα που θα φθάσουν ανάλογα με την γραμμή και τον τύπο του πλοίου έως και 20% αναμένονται από την Άνοιξη με παράλληλη μείωση δρομολογίων. Αιτία είναι η αλματώδης σε επίπεδο –ρεκόρ αύξηση της τιμής των πετρελαίων που ξεπερνάει το βαρέλι τα 440 ευρώ. Η διαφορά του 2010 από του 2009 υπολογίζεται σε 40% προς τα πάνω.

Aυτό επεσήμαναν ακτοπλοϊκοί κύκλοι στο protothema.gr και υπογράμμισαν ότι είναι μονόδρομος «Παντού αυξήσεις, στα διόδια, στον ΟΛΠ μέχρι και 100% στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς κλπ. Δεν θα μπορούσε η ακτοπλοΐα να μην ακολουθήσει όταν πνίγεται οικονομικά.

Την αρχή έκανε η Attica Group που ανακοίνωσε αύξηση της τάξεως του 8% κατά μέσο όρο στους ναύλους επιβατών οικονομικής και διακεκριμένης θέσης για τα ταξίδια από 1η ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2011 για τις ακτοπλοϊκές γραμμές εσωτερικού. H εταιρεία δεσμεύτηκε «για την άμεση και ισόποση μείωση των ναύλων εάν αποφασισθεί από την κυβέρνηση η μείωση του Φ.Π.Α. ή η μείωση\κατάργηση άλλων κρατήσεων υπέρ τρίτων». Aναμένεται να ακολουθήσουν και οι άλλοι ακτοπλοϊκοί όμιλοι.

To αδιέξοδο στο οποίο έχει περιέλθει η Ελληνική Ακτοπολοΐα εγκλωβισμένη σε ένα νομοθετικό πλαίσιο αναχρονιστικό το οποίο έχει οδηγήσει τον κλάδο σε φαύλο κύκλο είχε επισημάνει πρόσφατα ο πρόεδρος του Ναυτικού Επιμελητηρίου Ελλάδας, Γιώργος Γράτσος:

«Χρειάζονται φρέσκες σκέψεις και τομές. Δεν νοείται πχ να ταξιδεύουν πλοία για πολλούς μήνες τον χρόνο, με περισσότερο πλήρωμα από επιβάτες. Έτσι δημιουργούνται ζημιές που θα πρέπει να καλύπτονται από ακριβότερα εισιτήρια.

Αυτή είναι σίγουρη συνταγή για οικονομική συρρίκνωση, έχει δε αρνητικές οικολογικές διαστάσεις. Πολλά, ελάχιστα φορτωμένα πλοία ρυπαίνουν την ατμόσφαιρα. Σε αντίστοιχες περιπτώσεις αεροπορικές εταιρείες συμπτύσσουν με άλλες εταιρείες τα δρομολόγιά τους σε περιόδους χαμηλής μεταφορικής ζήτησης ή χρησιμοποιούν μικρότερα αεροπλάνα» και προσέθεσε:

«Δεν μπορούμε να βρούμε τη λύση χρησιμοποιώντας τη λογική που δημιούργησε το πρόβλημα. Λόγω της δυσχερούς προσβασιμότητας, πολλά από τα νησιά μας ακόμα εξυπηρετούνται ως «άγονες γραμμές» επειδή εμείς δεν μπορέσαμε να τα αναπτύξουμε τουριστικώς, λόγω μία ς ακτοπλοΐας που προσφέρει ακριβές υπηρεσίες και έτσι δεν εξυπηρετεί την ανάπτυξή τους».
---------------------
Πηγή: marinews.gr
---------------------